پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۵۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
درپی شکست مذاکرات سران آمریکا و کره شمالی در هانوی ویتنام به دلیل زیاده خواهی های آمریکا، یک دیپلمات ارشد کره شمالی به خبرنگاران گفت که شاید کشورش مجبور شود در مذاکرات هسته ای با واشنگتن تجدید نظر کند.
شعار سال : از خبرگزاری یونهاپ، 'چون سون خویی' معاون وزیر خارجه کره شمالی روز شنبه افزود: حتی کیم جونگ اون رهبر کشورش نیز در این اندیشه است.
وی افزود: بیش از یک سال خویشتنداری کرده و آزمایش های هسته ای و موشکی بالستیک را متوقف کرده ایم در این شرایط باید به کره شمالی امتیاز داده و در قبال این اقدامات بزرگ، دستکم بخشی از تحریم ها لغو می شد.
پس از شکست مذاکرات هانوی، مقام های دو کشور تصریح کردند که به دلیل نرسیدن به توافق بر سر لغو تحریم ها علیه کره شمالی، مذاکراتشان متوقف شده است.
این دیپلمات کره شمالی گفت که احساس او این است که رهبر کره شمالی هم به دنبال تجدید نظر و بازنگری در سیاست مذاکرات هسته ای با آمریکا است.
وی تاکید کرد: در این مدت اقدامات بسیار سازنده ای انجام داده ایم از مهمترین آنها توقف آزمایش های موشکی و هسته ای در 15 ماه گذشته بوده است.
معاون وزیر خارجه کره شمالی گفت: پیشتر در مقررات شورای امنیت آمده بود که اگر کره شمالی دست به اقدامی تحریک آمیز نزند، تحریم ها علیه این کشور لغو خواهد شد اتفاقی که تاکنون نیفتاده است.
وی گفت: حالا نه تنها مشوقی نگرفته ایم بلکه آمریکا توقف راکتور هسته ای یانگ بیون را خواستار است و بتدریج می خواهد دیگر سایت های اتمی و موشکی بالستیک کره شمالی نیز متوقف شود.
معاون وزیر خارجه کره شمالی گفت: رهبر کشورش پیشنهاد توقف کار راکتور یانگ بیون را در قبال لغو تحریم ها داد اما آمریکا می گوید که این برایش راضی کننده نیست و نمی تواند به این خاطر تحریم ها را لغو کند.
خبرگزاری کره جنوبی می نویسد که شکست گفت و گوهای هانوی نگرانی در مورد فروپاشی مذاکرات دو کشور را بیشتر کرده است اگرچه دو طرف به طور عمومی گفته اند مذاکرات ادامه خواهد یافت.
یونهاپ همچنین گزارش کرد که امروز کانگ کیوانگ وا وزیر خارجه کره جنوبی، تلفنی با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود گفت و گو کرده و تحولات نشست هانوی را مورد بحث قرار داده است.
کانگ در این تماس گفت: اگرچه آمریکا و کره شمالی در ویتنام به توافق محسوسی دست نیافتند اما این مهم است که آمریکا با شکیبایی گفت و گوها را با کره شمالی ادامه دهد.
وزرای خارجه دو کشور در این ارتباط تلفنی موافقت کردند در آینده نزدیک درباره دیدار دوم سران آمریکا و کره شمالی، گفت و گوی مستقیم داشته باشند و افزودند: مذاکره کنندگان هسته ای آنها نیز نشستی برگزار خواهند کرد.
دومین نشست سران میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کره شمالی و آمریکا روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (8 و 9 اسفند 97) در هانوی پایتخت ویتنام برگزار شد، اما این نشست به دلیل زیاده خواهی های دونالد ترامپ در برابر درخواست های منطقی کیم، شکست خورد و ترامپ نشست را نیمه کاره رها کرد.
'ری یونگ هو' وزیر خارجه کره شمالی در مورد شکست این مذاکرات گفته بود ما در نشست سران فقط خواهان لغو تعدادی از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد بودیم که در اقتصاد کشور و زندگی مردم اختلال ایجاد کرده اند و در مقابل، از بین بردن کامل تاسیسات هسته ای نیونگ بیون را پیشنهاد کردیم اما ترامپ آن را نپذیرفت.
رهبران دو کشور پیش از این در خرداد 97 در سنگاپور با یکدیگر دیدار کرده بودند نتیجه این نشست، توافقی مبهم در زمینه عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره بود.
از آن زمان تاکنون با وجود آنکه کره شمالی یکی از سایت های هسته ای خود را نابود و از آزمایش هسته ای خودداری کرده، آمریکا تنها به توقف رزمایش های مشترک با کره جنوبی اکتفا کرده است.
کیم اولین رهبر کره شمالی است که از سال ۱۹۶۴ هنگامی که «کیم ایل سونگ» پدر بزرگ فقیدش با «هو چی مین» رهبر انقلابی ویتنام در هانوی دیدار کرد به این کشور سفر کرده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار:11 اسفند 1397 ، کدخبر:83227413 ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
کره با همه اون نیروگاه ها و توان نظامی چرا باید مقابل امریکا کوتاه بیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین