پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
بارندگی شدید در جنوب استان کرمان طی ساعت های گذشته موجب بسته شدن راه‌ها، شکسته شدن پل «کرمان-ایرانشهر» آبگرفتگی شهرهای کهنوج و رودبار و در محاصره قرار گرفتن روستاها شد.

شعارسال: بارندگی شدید در جنوب استان کرمان طی ساعت های گذشته موجب بسته شدن راه‌ها، شکسته شدن پل «کرمان-ایرانشهر» آبگرفتگی شهرهای کهنوج و رودبار و در محاصره قرار گرفتن روستاها شد.

در حالیکه دو روز قبل آلودگی هوا در شهرستان ریگان به ۶۰ برابر حد استاندارد رسید و این شاخص در فهرج نیز ۵۷ برابر استاندارد ثبت شد یک روز بعد بارش های سیل آسا در شرق و جنوب کرمان منجر به سیلابی شدن رودخانه های این منطقه شد که نتیجه آن شکسته شدن پل راه ارتباطی بین ریگان به سمت ایرانشهر و بندرچابهار شد.

قطار زاهدان - تهران متوقف شد

شدت بارندگی ها حتی راه ریلی را نیز تخریب کرد و قطار تهران به زاهدان را متوقف کرد، روابط عمومی راه آهن جنوب شرق در اطلاعیه ای در این خصوص اعلام کرد: به علت سیلابی شدن مسیر ریلی و همچنین آبگرفتگی تونل های رودماهی و کلات ، قطار زاهدان به کرمان و تهران در ساعت ۲۲:۱۵ به ایستگاه راه آهن زاهدان بازگشت.

راه اصلی کرمان - ایرانشهر بسته شد

بخشدار مرکزی ریگان نیز از آبگرفتگی برخی از روستاهای مسیر رودخانه های فصلی این شهرستان خبر داد و به خبرنگار مهر گفت: سیلاب موجب تخریب پل حسن آباد چاه ملک شده است و موجب متوقف شدن حمل و نقل در مسیر ریگان به ایرانشهر شده است.

محمد باقری از بروز خسارت به روستاهای ناصرآباد، قدرت آباد، چاه ملک و همت آباد خبر داد.

یکی از روستاییان ریگان نیز با تماس با خبرنگار مهر از ورود سیلاب به روستای همت آباد خبر داده است طبق گفته این فرد خانه ها دچار آبگرفتگی شده اند و مردم خانه را تخلیه کرده و به مسجد این روستا پناه برده اند

یکی از روستاییان ریگان نیز با تماس با خبرنگار مهر از ورود سیلاب به روستای همت آباد خبر داده است و طبق گفته این فرد خانه ها دچار آبگرفتگی شده اند و مردم خانه را تخلیه کرده و به مسجد این روستا پناه برده اند.

فرماندار ریگان در گفتگو با مهر اظهارداشت: دستگاه های امدادی در حال آماده باش قرار دارند، اوج سیلاب شب گذشته بوده است و هم اکنون ۱۰۰ روستا در محاصره سیلاب قرار گرفته است.

امین باقری گفت: هم اکنون راه باز شده است اما از مسافران می خواهیم قبل از حضور در جاده های شرق استان کرمان حتما از وضعیت راه ها اطمینان حاصل کند.

وی در خصوص ریزگردها نیز گفت: این مساله روز پنجشنبه در ریگان روی داد و موجب کاهش دید افقی به کمتر از ۱۰ متر شد و مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد کرد.

مدارس کهنوج تعطیل شد

همچنین در جنوب استان کرمان به خصوص کهنوج و رودبار بر اثر شدت بارشها دچار خسارت شدند.

در همین ارتباط آموزش و پرورش استان کرمان به دلیل شدت آبگرفتگی مدارس نوبت صبح کهنوج را تعطیل اعلام کرد.

دامداران جازموریان را تخلیه کنند

فرماندار رودبار در همین زمینه در گفتگو با مهر اظهارداشت: از عشایر، مسئولان و دامدارانی که در منطقه جازموریان حضور دارند درخواست داریم تدابیر ایمنی را رعایت کنند و به مناطق مرتفع بروند.

ابوذر عطاپور ادامه داد: سیلاب موجب شد ۳۹ روستا در محاصره سیلاب قرار گیرند و راه ارتباطی این روستاها قطع شده است.

وی افزود: با تلاش گروه های امدادی و راهداران مسافرانی که در سیلاب گرفتار شده بودند نجات یافته اند.

وی ادامه داد: بارندگی همچنین موجب آبگرفتگی در شهر رودبار شده است و ستاد بحران تشکیل جلسه داده و در حال مهار آب و تخلیه آب از خانه ها هستیم.

اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز در اطلاعیه ای فوری از دامداران خواست دام های خود را از جازموریان خارج کنند در این اطلاعیه آمده است؛ با توجه به شدت بارندگی در مناطق جنوبی استان و جاری شدن سیلاب ها به طرف منطقه جازموریان لازم است کلیه دامداران و روستاییان منطقه جازموریان سریعا نسبت به خروج دامهای خود اقدام نمایند.

تخلیه برخی از خانه ها در شهر کهنوج

همچنین در شهر کهنوج نیز به دلیل سیلابی شدن رودخانه این شهر، خانه های اطراف رودخانه تخلیه شده و به نقاط ایمن منتقل شدند.

ستاد بحران این شهرستان از مردم خواسته در اطراف رودخانه حضور نیابند و تدابیر لازم را رعایت کنند.

۷۰ میلیمتر بارندگی در یک روز

جلسه ستاد بحران در این شهرستان تشکیل شده است و کمک رسانی به روستاهای در محاصره سیل آغاز شده و از شهرستانهای مجاور و استان هرمزگان برای امداد رسانی به سیل زدگان کمک خواسته شده است.

جلسه ستاد بحران کهنوج تشکیل شده است و کمک رسانی به روستاهای در محاصره سیل آغاز شده و از شهرستانهای مجاور و استان هرمزگان برای امداد رسانی به سیل زدگان کمک خواسته شده است

رئیس ستاد بحران شهرستان کهنوج در این خصوص به خبرنگار مهر می گوید: متاسفانه برخی از مردم اقدام به خانه سازی در حاشیه رودخانه ها کرده اند که با سیلابی و جاری شدن رودخانه ها آب به این مناطق راه یافته است.

وحدت عیدی از مردم خواست با توجه به حجم بالای بارندگی در این شهرستان از مسیر رودخانه ها دور شوند.

وی گفت: در حالیکه سالها با خشکسالی مواجه بوده ایم اما در طول یک روز ۷۰ میلیمتر بارندگی در این شهرستان روی داده است.

این در حالی است که روز گذشته تندبادی با سرعت ۷۵ کیلومتر در ساعت شهر کرمان را نیز در نوردیده است و خبرها از بارش برف در روستاهای اطراف کرمان، جاده های برف گیر و مرتفع حکایت دارد.

از مسافران خواسته شده است قبل از حضور در جاده ها اطلاعات لازم را از پلیس راه و راهداری ها دریافت و با تجهیزات کامل از جمله زنجیر چرخ در جاده ها حضور یابند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 11اسفند 1397 ، کدخبر:4556477 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین