پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۷۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران بیان داشت: واردات پوشاک از ابتدای سال 96 منوط به اخذ شناسه کالا در هنگام ثبت سفارش شد، بنابراین بعد از این تاریخ عرضه هر نوع پوشاک بدون کد شناسه کالا قاچاق محسوب می‌شد.
شعار سال : دبیر اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ایران با بیان اینکه مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق خللی در بازار ایجاد نمی‌کند، گفت: عده‌ای می‌خواهند با این حربه از اجرای طرح جلوگیری کنند، با توجه به وفور کالا هیچ نگرانی برای پوشاک عید وجود ندارد.
سعید جلالی قدیری  با اشاره به اینکه طرح مبارزه با برندهای محرز  پوشاک قاچاق از اول دی ماه 97 آغاز شد، گفت: با آغاز این طرح، مقرر شد تا برندهای عرضه پوشاک که بعد از دستورالعمل 7 مرداد 95 اقدام به ثبت نمایندگی و اخذ گواهی از امور بازرگانان وزارت صنعت نکرده‌اند، با آنها برخورد شود.
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران بیان داشت: واردات پوشاک از ابتدای سال 96 منوط به اخذ شناسه کالا در هنگام ثبت سفارش شد، بنابراین بعد از این تاریخ عرضه هر نوع پوشاک بدون کد شناسه کالا قاچاق محسوب می‌شد.
 جلالی قدیری با بیان اینکه نهادهای ناظر از طریق کد شناسه کالا قادر خواهند بود که قاچاق یا غیر قاچاق بودن پوشاک را تشخیص دهند، بیان داشت: در حال حاضر ثبت سفارش‌ دهندگان باید تمام اقلام وارداتی را در سامانه‌ها که مرکز خدمات الکترونیکی وزارت صنعت راه‌اندازی کرده، مشخصات را ثبت کنند و بنابراین تمام کدها پشتوانه سامانه‌ای دارند.
وی افزود: بعد از این اقدامات، طی چندین نوبت تا پایان خرداد 97 به واردکنندگان پوشاک فرصت داده شد تا اقدامات مذکور را انجام دهند و به آنها اعلام شد که در صورت عدم ثبت نمایندگی و عرضه پوشاک بدون شناسه کالا، قاچاق محسوب می‌شود.
جلالی قدیری اظهار داشت: با توجه به اقدامات انجام شده مقرر شد تا طرح مبارزه با پوشاک محرز قاچاق از اول تیرماه 97 آغاز شود که بلافاصله بعد از اعلام این موضوع آن دسته از فروشگاه‌های عرضه پوشاک که در فرصت مقرر اقدام به ثبت نمایندگی و شناسه کالا نکرده بودند، در مقابل اجرای طرح مقاومت کردند و از سوی اتحادیه صنوف توزیع و اتاق‌های اصناف اقداماتی صورت گرفت تا طرح اجرا نشود.
وی افزود: بنابراین طرح مبارزه با پوشاک محرز قاچاق در آن مقطع زمانی به اجرا در نیامد تا اینکه بعد از برگزاری نمایشگاه پوشاک در آذر ماه امسال، با اعلام مطالباتمان از  ستاد خواستیم که این طرح هرچه زودتر اجرا شود.
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران بیان داشت: بعد از انجام بررسی‌ لازم توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز طرح از اول دی ماه امسال به اجرا در آمد و در گام اول 110 فروشگاهی که نمایندگی خود را ثبت نکرده بودند و کالای شناسنه‌دار عرضه نمی‌کردند، شناسایی شدند.
وی با بیان اینکه طی حدود دو  سال یعنی از مرداد 95 تا ابتدای دی ماه 97 به مدت حدود دو سال به این عرضه‌کنندگان مهلت داده شده بود، تا اقدامات مذکور را انجام دهند، گفت: با اجرای طرح چند فروشگاه بسته شد که متاسفانه این اقدامات منجر به مقاومت‌های دوباره از سوی صنوف توزیع و اصناف شد و این بار با هماهنگی با استانداری و فرمانداری و اعلام مسائلی از قبیل اینکه طرح در یک اقدام ناگهانی و بدون اعلام قبلی شروع شده جلوی اجرای طرح را گرفتند.
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران بیان داشت: البته با اقدامات و جدیت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اجرای طرح پس از چند روز توقف دوباره در 22 بهمن 97 به اجرا در آمد و اکنون ستاد مرکزی با جدیت بیشتری در حال اجرای طرح است و نظارت‌ لازم هم از سوی سازمان‌های مربوط به روی آن انجام می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر کالاهای قاچاق عرضه شده از 110 فروشگاه شناسایی شده جمع آوری شده و در صورتی که برخی از فروشگاه‌ها پوشاک قاچاق خود را جمع‌آوری نکرده‌اند، به آنها اخطار داده شده  و فرصتی برای جمع‌آوری به آنها داده شده است.
جلالی قدیری اظهار داشت: با تمام اقداماتی که انجام شده و جدیت که ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا در این مورد داشته، متاسفانه باز هم عده‌ای به بهانه اینکه اجرای این طرح موجب کمبود کالا (پوشاک) شب عید می‌شود و به همین دلیل در تلاش هستند تا اجرای این طرح را متوقف کنند.
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با تاکید بر اینکه هیچ نگرانی برای تامین پوشاک شب عید وجود ندارد، گفت: نسبت پوشاک قاچاق به وارداتی قانون 60 میلیون دلار به 2.7 میلیارد دلار یعنی 2 درصد به 98 است.
وی اظهار داشت: این افراد با ارسال نامه‌ای به ارگان‌های مختلف و بیان مسائلی از قبیل ایجاد کمبود در بازار تمام تلاش خود را برای توقف طرح  انجام داده‌اند، اما با توجه به رصد بازار و وضعیت تولید ما اطمینان کامل می‌دهیم که هیچ گونه کمبود برای پوشاک شب عید وجود ندارد، ضمن اینکه تولید‌کنندگان بخش پوشاک در حال حاضر اجناس خود را با تخفیف 30 تا 70 درصدی عرضه می‌کنند.
جلالی قدیری  با بیان اینکه این افراد این هجمه را ایجاد کرده‌اند که برای تامین پوشاک مورد نیاز مردم در شب عید کمبود وجود دارد،  گفت:  این در حالی است  که تمامی انبارهای تولید‌کنندگان پوشاک مملو از کالاست.
وی با بیان اینکه بازار پوشاک یک بازار رقابتی است، گفت: حدود 20 هزار تولید کننده صنفی و 1500 تولید کننده صنعتی خوب در کشور وجود دارد که همه اینها برای عرضه پوشاک با هم در حال رقابت هستند. 
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران اظهار داشت: برآورد ما نشان می‌دهند با توجه به گرانی مواد اولیه و افزایش قمیت ارز قیمت پوشاک حدود 60 تا 70 درصد در سال جاری افزایش یافته است.
وی افزود: در صورتی که تولید کنندگان مواد اولیه را به وفور و به موقع دریافت کنند و ارز به موقع تخصیص یابد صادرات ما در این بخش می‌تواند 4 تا 5 برابر افزایش یابد.
وی با بیان اینکه در زمان برگزاری نمایشگاه پوشاک در آذر ماه امسال خریداران زیادی از کشورهای همسایه برای خرید پوشاک به ما مراجعه کردند، گفت: کیفیت و قیمت مناسب تولیدات ما با توجه به افزایش قیمت ارز فرصت صادراتی خوبی را به وجود آورده که از آن چندان استفاده نشده است.
وی با بیان اینکه عده‌ای برای جلوگیری از اجرای طرح مبارزه با پوشاک محرز قاچاق فضا سازی می‌کنند، گفت: حتی طرح‌های مختلفی برای واردات به مناطق آزاد و بدون انتقال ارز و ارز متقاضی داده‌اند.
جلالی قدیری بیان داشت: البته ممکن است مراکز تجاری که در مناطق آزاد قرار دارند به دلیل ممنوعیت واردات پوشاک دچار مشکلاتی شوند که پیشنهاد ما این است که این فروشگاه‌ها اجناس خود را از برندهای مطرح ایرانی تهیه کنند.
وی افزود: همچنین ما خواستار هستیم تا در صورتی که به گزینه‌های واردات بدون انتقال ارز و ارز متقاضی برای واردات موافقت شود، دولت این مجوز را به کالای نهایی ندهد، بلکه این مجوز برای مواد اولیه و ماشین‌آلات بخش صنعت داده شود.  
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران بیان داشت: پوشاک به وفور در کشور تولید می‌شود و موجود است، ضمن اینکه در شرایط موجود و در شرایطی که کشور با مشکلات ارزی دست و پنجه نرم می‌کند ورود کالاهای گروه 4 درست نیست، زیرا قیمت ارز را افزایش می‌دهد، ضمن اینکه تولید کننده هم نمی‌تواند از آن استفاده کند.

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار : 12 اسفند 1397، کدخبر :،www.farsnews.com 13971211000131
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
0
یک روز می گید واردات کمر تولید داخل شکوند حالا می گید سهمی ندارن مشکلی ایجاد نمیشه بلاخره کدوم رو باور کنیم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین