پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۱۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال 97 میانگین 22 درصد کاهش واردات داشتیم و امسال 142 قلم کالا را مجددا منع واردات کردیم.

شعار سال: رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این شهرستان اظهار داشت: کالایی که امکان تولید داخل دارد نباید اجازه واردات پیدا کند و در سال ۹۷ میانگین ۲۲ درصد کاهش واردات داشتیم و امسال ۱۴۲ قلم کالا را مجدداً منع واردات کردیم.

وی افزود: سال گذشته ۱۳۳۹ قلم کالایی که امکان تولید داخل دارند را منع واردات کردیم و اگر کالای ایرانی با ۱۰ درصد افزایش قیمت تولید شود ارزشمند است. وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: صنعت پوشاک قابلیت توسعه دارد و امسال به هیچ عنوان اجازه واردات پوشاک و لوازم خانگی را داده نمی‌شود. رحمانی بیان کرد: از کسانی که در صنایع پوشاک و تاسیس شهرک تخصصی فعالیت می‌کنند بصورت همه جانبه حمایت می‌کنیم. وی افزود: وظیفه ذاتی بانک‌ها اعطای تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی است و بانکه باید نقدینگی موجود در جامعه را به سمت رونق تولید هدایت کنند. وزیر صنعت، معدن و تجارت تشریح کرد: اولویت بعدی در سال رونق تولید شناسایی واحدهای صنعتی موجود است که با نیمی از ظرفیت فعالیت می‌کنند، است. رحمانی گفت: باید باور کنیم که کشور در شرایط جنگ اقتصادی است والبته این شرایط با جنگ کلاسیک متفاوت است. وی خاطرنشان کرد: امسال بفرمود مقام معظم رهبری نباید اجازه داد که هیچ واحد صنعتی تعطیل و کارگری بیکار شود. بنابر گزارش فارس، وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: امسال برای تحقق شعار سال با روحیه جهادی سال را آغاز کردیم و اساساً اولویت اصلی برای ما حفظ اشتغال موجود است. رحمانی گفت: همه ما باید برای تحقق رونق تولید فعالیت کنیم و این مطلب را فرض و تکلیف قلمداد کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبربان، تاریخ 26 اردیبهشت 98، کد مطلب: 23789741: www.khabarban.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین