پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۲۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
نماینده ارومیه با تأکید بر اینکه کارگران زیر خط فقر زندگی می‌کنند، گفت: بر مبنای بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم، برای زندگی در تهران حداقل باید چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد برای یک خانواده چهارنفره وجود داشته باشد تا در نقطه سر به سر باشد.

شعار سال: نادر قاضی‌پور (نماینده حوزه انتخابیه ارومیه و نایب رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی) بر افزایش حقوق مناسب کارگران تاکید کرد و گفت: امروز بیشتر کارگران حداقل‌بگیر هستند و توان اداره زندگی خود را ندارند بنابراین، باید در تصمیم‌گیری سال جدید به اندازه‌ای حقوق آنان افزوده شود که بتوانند با گرانی و تورم فعلی، زندگی حداقلی را همچنان ادامه دهند.

قاضی‌پور با ابراز تاسف از حقوق‌های پایین کارگران، اظهار داشت: دولت در سال‌های گذشته به دلایل متعدد از جمله جنگ تحمیلی حقوق کارگران را افزایش نداد و کارگران نیز نجابت به خرج دادند و برای حفظ نظام و مقابله با دشمن از حق خود گذشتند اما اکنون که در شرایط مناسب‌تری قرار داریم، دولت و کارفرمایان باید جبران گذشته را بکنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت و کارفرمایان ۶۷ درصد به دستمزد کارگران در طول سال‌های گذشته بدهکار هستند، خاطرنشان ساخت: این بدهی بر مبنای دستورالعملی است که دولت اعلام کرده و این واقعیت را پذیرفته است بنابراین تصور نشود که از روی احساسات حرف می‌زنیم.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه امروزه شرایط زندگی از حالت عادی عبور کرده و به دلیل گرانی و تورم لجام گسیخته، در مرز بحران قرار داریم به همین دلیل افزایش دستمزدها باید واقعی‌تر باشد تا بتواند معیشت کارگران را تامین کند.

قاضی‌پور بر تامین معیشت کارگران تأکید کرد و گفت: نه تنها کارگران توان تامین هزینه‌های روزمره زندگی‌شان را ندارند بلکه به دلیل نداشتن مسکن و اجاره‌نشینی، ناچار هستند بخش عمده‌ای از حقوق خود را بابت کرایه مسکن بپردازند.

نایب رییس فراکسیون کارگری مجلس با تأکید بر اینکه کارگران زیر خط فقر زندگی می‌کنند، اشاره کرد: بر مبنای بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم، برای زندگی در تهران حداقل باید چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد برای یک خانواده چهار نفره وجود داشته باشد تا در نقطه سر به سر باشد. بدین معنا که این حقوق را بگیرد و هزینه‌های درمان، کرایه خانه، خوراک، پوشاک و هزینه‌های جاری‌اش را تامین کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ایلنا، تاریخ انتشار 14اسفند 97، کد خبر: 735654، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
0
0
صدای کارگران را هیجکس نمیشنود در این اوضاع نابسامان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین