پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۹۳۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد در نامه‌ای به علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیات‎‌امنای این دانشگاه و محمدمهدی طهرانچی، رئیس این دانشگاه، از آن‌ها خواسته‌اند ...

شعارسال : 25دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی در نامه‌ای خطاب به علی‌اکبر ولایتی رئیس هیات‎‌امنای این دانشگاه و محمدمهدی طهرانچی، رئیس این دانشگاه، از آن‌ها خواسته‌اند وبسایت «ایسکانیوز» که یکی از رسانه‌های وابسته به این دانشگاه است را تعطیل کنند.
آن‌ها در این نامه از سرعت کند تحولات در دو رسانه مجازی  دانشگاه آزاد( وبسایت‌های آنا و ایسکانیوز) انتقاد کرده و درباره ایسکانیوز نوشته‌اند:«بر اساس اخبار واصله میانگین بازدید هر خبر در این رسانه کمتر از ۲۰۰ بازدید است و هیچ مرجعیتی در بین رسانه های کشور و خانواده یک میلیون و سیصد هزار نفری دانشگاه آزاد اسلامی ندارد.» و همچنین تاکید کرده‌اند:«این رسانه حتی توان دفاع از منافع دانشگاه در ایامی که مورد تهاجم روزنامه های زنجیره ای هم قرار می‌گیرد را ندارد.»

متن کامل این نامه به این شرح است:
 

رئیس محترم هیئت امنای دانشگاه
جناب آقای دکتر ولایتی
رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی
جناب آقای دکتر طهرانچی


ضمن آرزوی توفیق و سربلندی ؛ میزان تاثیرگذاری رسانه های وفادار به انقلاب اسلامی بر افکار عمومی در عصری که نظام انقلابی مورد آماج تندترین حملات دشمنان قسم خورده قرار گرفته همواره دغدغه اصلی جبهه فرهنگی‌ انقلاب اسلامی بوده است.

با توجه به اینکه عموم این رسانه ها با بودجه بیت المال اداره می شوند، اگر خدای ناکرده در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی مبتلا به ناکارآمدی شوند باید برای آن چاره جویی کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت های سابق با توسل به شهریه دانشجویان، اقدام به راه اندازی روزنامه فرهیختگان، خبرگزاری های آنا و ایسکانیوز نموده بود که متاسفانه تا قبل از دوره جدید مدیریتی دانشگاه هیچگاه در مسیر خدمت به انقلاب اسلامی حرکت نکردند. حضور برخی مدیران فتنه گر، غیر حرفه ای و بعضا ضد انقلاب در این رسانه ها در دوره سابق گواه بر این موضوع است. بسیج دانشجویی در آن دوران با انتشار بیانیه های متعدد خواستار انحلال این رسانه‌ها به دلیل ناکارآمدی و اقدامات ضد انقلابی شده بود.

هر چند در دوره جدید مدیریتی دانشگاه تحولات قابل تحسینی در برخی رسانه ها همچون روزنامه فرهیختگان اتفاق افتاده است و جهت گیری های کلان به سمت تقویت آرمانهای انقلاب بوده است. اما متاسفانه سرعت تغییر و تحولات در دو رسانه دیگر دانشگاه بعد از گذشت ۲ سال تاکنون رضایت بخش نبوده است.

به عنوان مثال مدتها طول کشید تا خبرگزاری ایسکانیوز که از اول بیمار متولد شده بود، از لوث وجود عناصر مساله دار سابق پاک شود. با وجود اضافه شدن برخی نیروهای متعهد در آن رسانه که تلاش های مجاهدانه ای برای اصلاح آن انجام دادند، متاسفانه تاکنون تحول قابل توجهی در ایسکانیوز رخ نداده است و اندک نیروهای کارآمد آن نیز مجبور به ترک آن شده اند. بر اساس اخبار واصله میانگین بازدید هر خبر در این رسانه کمتر از ۲۰۰ بازدید است و هیچ مرجعیتی در بین رسانه های کشور و خانواده یک میلیون و سیصد هزار نفری دانشگاه آزاد اسلامی ندارد. عدم توجه به کادرسازی علیرغم اینکه رسالت آموزش و تربیت بر عهده آن گذاشته شده منجر به عدم تاثیر گذاری این رسانه گردیده است. اگر کسی به خروجی خبرگزاری آنا، ایسکانیوز و سایت روابط عمومی دانشگاه مراجعه کند تفاوت چندانی در خروجی آنها نخواهد دید. با این اوصاف ناکارآمدی در این رسانه مشهود است حجت شرعی برای هزینه سالانه دو میلیاردی آن وجود ندارد.

همچنین این سوال برای ما مطرح است که اصولا یک دانشگاه چه نیازی به ‌وجود سه رسانه دارد یا اینکه مگر خبرگزاری آنا چه محدودیتی دارد که نیاز به وجود ایسکانیوز است؟

پس اصل وجود این رسانه محل سوال است و تغییر مدیریت آن با توجه به پاسخ این سوال و نگاه درجه سومی مدیران، دانشجویان و کارکنان دانشگاه به این رسانه بی تاثیر خواهد بود.

لذا با توجه به توضیحات بالا و اینکه هنوز چارت مرکز رسانه و نشرعلمی در کمیسیون دائمی هیئت امنا تصویب نشده است، پیشنهاد می گردد این رسانه ناکارآمد منحل گردد و شهریه دانشجویان در این دوران سخت معیشتی و زیان ده بودن بسیاری از واحدها بیش از این حیف و میل نشود. باید گفت دفاع از انقلاب اسلامی پیشکش! این رسانه حتی توان دفاع از منافع دانشگاه در ایامی که مورد تهاجم روزنامه های زنجیره ای هم قرار می‌گیرد را ندارد. با بررسی هایی که انجام گرفته می توان گفت تمام ظرفیت هایی که برای این رسانه تعریف شده قابل تحقق در خبرگزاری آنا( به شرط مدیریت تحول گرایانه و به دور از حاشیه) است. بی شک ناکارآمدی این رسانه به نام پرآوازه دانشگاه آزاد اسلامی ضربه خواهد زد. پس بهتر است به جای کثرت فعالیت خبری تحت وب، تمام ظرفیت ها در یک رسانه جمع گردد.

در آخر ضمن تشکر از زحمات تمام کادر این رسانه به آنها توصیه می کنیم با ترک این رسانه که وجود آن هیچ کمکی به رشد حرفه ای آنان نمی کند عرصه را برای تصمیم گیری مدیران دانشگاه باز بگذارند.

 

اسامی دفاتر بسیج امضاکننده این نامه به شرح زیر است:

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی پرند
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رشت
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرج
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دزفول

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:15 اسفند 1397،کد خبر:750848،snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین