وحید محلاتی با اشاره به اینکه دستگاه سرمسازی خط جدید در حال نصب
است. این خط از خرداد ۹۸ و شاید زودتر با ظرفیت تولید بسیار بالا (سایز ۵۰۰) به تولید خواهد رسید و با شرایط کیفی
فوقالعاده وارد بازار میشویم و این خط یکی از بهترین خطوط تولید سرم در کشور
خواهد بود که جایگزین خط سرمسازی قبلی خواهد شد.
وی با بیان
اینکه میزان مطالبات شرکت کارخانجات داروپخش به حدود ۵۰ میلیارد تومان میرسد، توضیح داد: از
مبلغ ۵۰۰
میلیون یوروی صندوق توسعه ملی تاکنون چیزی به صنعت و زنجیره تامین دارو پرداخت
نشده است. پرداختها بهصورت معمول است و حتی در دو، سه ماه اخیر کمتر از چیزی
بوده که قبلا بود. از این محل مبلغی به شرکتهای پخش و زنجیره دارو پرداخت نشده
است.
وی درباره
برنامهها و استراتژیهای شرکت کارخانجات داروپخش در دوره مدیریت خود توضیح داد:
اولین اقدامی که باید در اولویت باشد، تامین مواد اولیه و مواد موردنیاز برای ساخت
و تولید است، اقدامی که از زمان مدیرعاملی آقای پیرصالحی هم شروع شده و از نیمه
دوم امسال سرعت گرفته و الان هم بهشدت دنبال میشود. تلاشمان این است که ذخیره
مواد اولیه موردنیاز تولید حتی به بالای یک سال هم برسد تا اطمینان خاطر لازم برای
تامین داروها در سال ۹۸ ایجاد شود و از این طریق آثار منفی تحریمها را هم به حداقل برسانیم. هماکنون
نیز برخی از مواد اولیه موردنیاز تا پایان سال آینده تامین شدهاند.
مدیرعامل شرکت
کارخانجات داروپخش اضافه کرد: موضوع دیگر، استفاده از ظرفیتهای بسیاری است که در
کارخانجات داروپخش وجود دارد که برخی از آنها با یک سرمایهگذاری مختصر و یا با
برنامهریزی بیشتر و با آمادهسازی نیروی انسانی قابل استفاده و بهرهبرداری است.
باید راه مدیران قبلی را که ظرفیتسازیهای زیادی را انجام دادهاند، ادامه دهیم و
در عین حال این ظرفیتها را به فعلیت برسانیم.
محلاتی خاطرنشان
کرد: همچنین توجه به کیفیت محصولات مدنظر ماست و رسالت ما تولید داروهای باکیفیت
است و تمام تلاش خود را برای تحقق این رسالت انجام میدهیم.
او در ادامه با
بیان اینکه استراتژی جدید داروپخش در حوزه در فروش و بازاریابی تا چندی دیگر اعلام
میشود، عنوان کرد: داروپخش در بازار داروهای ژنریک باید بهعنوان تولیدکنندهای
شناخته شود که مردم ایران با خیال راحت و با اطمینان و اشتیاق محصولاتش را مصرف میکنند.
مدیرعامل شرکت
کارخانجات داروپخش گفت: هم باید کیفیت محصولات تولیدی ما خوب باشد و هم اینکه کار
تبلیغات و مارکتینگ را بهصورت صحیح و اصولی انجام دهیم و در این راستا حتما از
ظرفیت رسانههای تخصصی و شبکههای اجتماعی استفاده خواهیم کرد.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت فانا، تاریخ انتشار17 اسفند 97، کدخبر: 17795، www.phana.ir