پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۹۳۹۸۴
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور صبح امروز جمعه‌ (۱۷ اسفند ماه) در ۱۲۸ شهر توسط جهاد دانشگاهی برگزار شد و داوطلبان از سراسر کشور به رقابت در این آزمون پرداختند.

شعارسال:ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور صبح امروز جمعه‌ (۱۷ اسفند ماه) در ۱۲۸ شهر توسط جهاد دانشگاهی برگزار شد و داوطلبان از سراسر کشور به رقابت در این آزمون پرداختند.

این آزمون در ۱۲ حوزه از شهر تهران و در سایر نقاط کشور در حالی برگزار شد که یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های برگزاری آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی بود.

در جریان برگزاری آزمون امروز، دکتر سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ ، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی بیش از دو سال است که پیگیر برگزاری آزمون استخدامی بوده است، اظهار کرد: مجموع سازمان استخدامی کشور نیز علاقه‌مند بود، علاوه بر سازمان فوق، مجموعه دیگری هم آزمون استخدامی را برگزار کند.

وی ادامه داد: سازمان استخدامی کشور شرایطی را اعلام کرده بود و باید استانداردها و معیارهای لازم نیز لحاظ می‌شد. این استانداردها از سوی جهاد دانشگاهی احضاء شد و مورد قبول سازمان استخدامی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در ادامه صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: این اولین آزمون سراسری است که جهاد دانشگاهی به آن ورود پیدا کرده است؛ در حالی که قبلاً آزمون‌هایی در سطوح ۴۰ تا ۷۰ هزار نفر را برای مجموعه‌های مختلف کشور برگزار کرده است. بنابراین می‌توان گفت که جهاد دانشگاهی تجربه برگزاری آزمون‌های استخدامی در دستگاه‌ها از جمله بانک‌ها و شهرداری‌ها را داشته و به عبارتی بیش از ۱۰ سال در این حوزه تجربه دارد.

هاشمی همچنین در ادامه اظهاراتش تعداد شرکت‌کنندگان در ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۹۷ را ۲۲۷ هزار و ۸۹۱ نفر خواند و در این باره، بیان کرد: این افراد به منظور استخدام در حدود چهار هزار و ۵۰۰ شغل دولتی داوطلب شرکت در آزمون هستند.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در پایان سخنان خود، خاطر نشان کرد: این سیاست دولت است که آزمون را به صورت متمرکز برگزار کند که البته برگزاری آزمون به صورت یکپارچه نزدیک به عدالت بوده و نظارت و کنترل آن را آسان‌تر می‌کند. امیدوار هستیم که جهاد دانشگاهی بتواند آزمون استخدامی را در سطح سازمان سنجش کشور و حتی بهتر از آن برگزار کند.

 فرایند برگزاری آزمون استخدامی در شعبه دانشگاه علم و فرهنگ که پیش از ساعت هشت صبح آغاز شده بود تا حدود ساعت ۸:۳۵ ادامه پیدا کرد و تا ساعت ۹ نیز پذیرای حضور شرکت‌کنندگان بود.

ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور هم‌اکنون در ۱۲۸ شهر در حال برگزاری است و ۲۶۲ حوزه میزبانی آن را بر عهده دارند. در این آزمون برای هر شغل ۱۰۰ سوال عمومی و ۵۰ سوال اختصاصی در نظر گرفته شده است و داوطلبان در مجموع ۱۹۰ دقیقه برای پاسخ به سوالات زمان در اختیار دارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار17 اسفند 97، کدخبر: 97121708874، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین