پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۹۵۳۹۹
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران معتقد است که 759دکل مخابراتی باید از سطح شهر تهران جمع‌آوری شود.

شعار سال: ناهید خداکرمی در رابطه با تعداد دکل‌های مخابراتی در سطح شهر تهران به میزان گفت: «هم‌اکنون، حدود دوهزار و 500دکل مخابراتی، در سطح شهر تهران وجود دارد که از قبل نصب شده‌اند؛ هرچند نصب دوهزار عدد از این دکل‌ها بدون مجوز بوده است، اما این بدان معنی نیست که استاندارد هم نباشند. شرکت ارتباطات شهر و شورا پیگیر هستند که تمامی دکل‌های سطح شهر با مجوز نصب شوند، در این صورت می‌شود استاندارد دکل‌ها را مورد بررسی قرار داد و چنانچه دکل‌های نصب‌شده غیراستاندارد باشند، جمع‌آوری خواهند شد.»

او تأکید کرد: «اکنون ۷۵۹دکل باید جمع‌آوری شوند و در این رابطه به مناطق شهرداری‌ها اعلام شده که نسبت به جمع‌آوری آنها اخطار دهند و سپس اقدامات لازم صورت گیرد. این موضوع بستگی دارد که همکاری‌های لازم چگونه صورت گیرد؛ به‌دلیل اینکه همه مراکز مربوط به دکل‌ها نیاز دارند و باید برای استانداردسازی و مکان‌یابی مجدد مراجعه کنند. به‌تدریج این کار صورت می‌گیرد و ما امیدواریم تا پایان سال بیشتر دکل‌های غیراستاندارد جمع‌آوری شوند.»

عضو شورای شهر یادآور می‌شود: «البته در این زمینه نکته دیگری هم وجود دارد؛ دکل‌های رادیویی و دکل‌هایی که برای موارد امنیتی استفاده می‌شوند از حوزه کاری ما خارج هستند. آنها یک رویکرد و ضوابط دیگری دارند که مراجع مربوط خودشان طبق آن ضوابط عمل خواهند کرد. ولی در رابطه با دکل‌های مخابراتی و دکل‌هایی که در شهر برای اپراتور‌های تلفن همراه مستقر می‌شوند، سازمان تنظیم مقررات رادیویی نظارت را روی آنها انجام می‌دهد؛ همچنین کارگروهی از سوی شهرداری رصد وضعیت دکل‌ها را بر عهده دارد و نظارت می‌کند که مقررات رعایت شوند.» او ادامه می‌دهد: «نکته دیگری که باید بگویم این است که بیشتر دکل‌ها برای تسهیل در ارتباطات تلفن همراه نصب شده‌اند و اگر نباشند اختلال در دسترسی آنتن تلفن همراه را خواهیم داشت؛ در واقع وجود این دکل‌ها اجتناب‌ناپذیر است.

نکته دیگر اینکه استفاده از تلفن همراه در شرایطی که ارتباط خوب برقرار نمی‌شود و آنتن‌دهی آن دچار مشکل است، ضرر بیشتری را متوجه استفاده‌کننده خود می‌کند؛ یعنی نیرو و تشعشعاتی که از تلفن همراه در این شرایط خارج می‌شود تا بتواند ارتباط برقرار کند، چندین‌برابر برای استفاده‌کننده تلفن همراه مضر خواهد بود؛ درصورتی که وقتی ارتباط تسهیل شود و دکل‌های کافی وجود داشته باشد، این مضرات کمتر خواهد شد. بهترین دکل‌ها، همان دکل‌های پشت بامی هستند؛ شهروندان نگران این مسئله هم نباشند، چراکه در استانداردسازی‌ از نظر فاصله تا نقاط مسکونی هم بررسی‌ها صورت خواهد گرفت.»

خداکرمی تأکید کرد:«هر شهروندی که نگران تشعشعات این دکل‌ها در مکان زندگی خود است، می‌تواند به سازمان انرژی اتمی یا تنظیم مقررات رادیویی اطلاع دهد و از آنها درخواست کند که به منطقه‌ای که دکل در آن نصب شده مراجعه کنند. بدون تردید مأموران سازمان حضور پیدا خواهند کرد و این تشعشات را اندازه‌گیری کرده و درصورتی که حدشان از میزان مجاز بیشتر باشد، شرکت ارتباطات شهر نسبت به اصلاح و همچنین درخواست از اپراتور برای تغییر دکل اقدام می‌کند.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه هشمهری، تاریخ انتشار 8 دی 97، شماره: 42675


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین