پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۹۷۴۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
علی ابراهیمی درباره اینکه نظام ارزی مطلوب اقتصاد ايران چیست؟ گفت: ارزش ذاتی دلار حدود 11 هزار تومان است، اما ضرورت دارد که قیمت ارز به صورت شناور نسبت به حجم عرضه و تقاضا مدیریت شود.

شعار سال: شنبه شب (۱۱ اسفند ماه ۹۷) عبدالناصر همتی در گفتگوی ویژه تلویزیونی اعلام کرد که نرخ دلار به کانال ۱۱ هزار تومان بازمی‌گردد. پس از وعده رئیس کل بانک مرکزی، حجم دلار تزریق شده به بازار در حدی بود که به گفته فعالان این بازار کسی مشکلی در تهیه ارز نداشت و به عقیده بسیاری از فعالان بازار ارز، عرضه ذخایر ارزی بانک مرکزی مهم‌ترین عامل نزولی شدن قیمت دلار بوده است. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا می‌توان همچنان به صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اینکه دلار ارزان می‌شود، خوشبین بود؟

علی ابراهیمی، عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: موافق اظهارات رئیس کل بانک مرکزی هستم و ارزش ذاتی دلار حدود ۱۱ هزار تومان است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واقعیت امر این است که برای برخی تقاضاها مانند مسافرت‌های خارجی دیگر دلار تخصیص داده نمی‌شود، به همین جهت اشخاص برای تامین نیاز ارزی خود به سمت بازارهای غیر رسمی می‌روند که افزایش حجم تقاضا نسبت به عرضه باعث می‌شود که نرخ دلار حدود ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان در بازار شود که این روزها به دلیل نزدیک شدن به ایام عید نوروز شاهد افزایش قیمت دلار در بازار آزاد بودیم، اماضرورت دارد که قیمت ارز به صورت شناور نسبت به حجم عرضه و تقاضا مدیریت شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: متاسفانه تخصیص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی علاوه بر افزایش نرخ تورم و عمیق شدن شکاف طبقاتی در جامعه، باعث ضعیف شدن پشوانه ارزی کشور و کاهش ارز پول ملی و افزایش قیمت دلار در بازار آزاد شد.

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت دارد که دولت مجموع یارانه آشکار و پنهانی که تخصیص می‌دهد را تبدیل به کارت اعتباری الکترونیکی کند و برای اینکه نقدینگی در بازار منتشر نشود، افراد طی بازه زمانی مشخصی می‌توانند مقدار معینی از کالاهای اساسی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها با تخفیف خریداری کنند.

سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تجارت نیوز، تاریخ 22 اسفند 97، کد مطلب: -: www.tejaratnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
0
0
11 هزار تومان را از کجا آوردی>؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین