پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۱۰
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲
روزنامه ایل جورناله ایتالیا نوشت : توافق ایران و شرکت هواپیمایی بوئینگ آمریکا برای فروش یکصد فروند هواپیمای مسافری را باید یک توافق تاریخی به شمار آورد.

شعارسال: روزنامه 'ایل جورناله' با عنوان «توافق تاریخی ایران و بویینگ برای یک ناوگان جدید مسافربری » نوشت: این نخستین بار پس از انقلاب اسلامی سال 1979 است که ایران از شرکت امریکایی بوئینگ هواپیما خریداری می کند و مهم ترین توافق بین تهران و یک شرکت امریکایی پس از توافق هسته ای به شمار می آید.

این روزنامه افزود: در همین راستا، دولت امریکا به تشویق بانک های اروپایی برای ازسرگیری ارتباطات با جمهوری اسلامی ادامه می دهد و جان کری در ماه مه گذشته در بیانیه مشترکی با همتایان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی خود بر ' شایستگی' ایران برای از سرگرفته شدن روابط تجاری و بانکی، تاکید ورزید.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران در روزهای گذشته از مذاکره با شرکت بوئینگ برای خرید هواپیماهای مسافربری خبر داده و گفته بود که جزییات آن متعاقبأ اعلام خواهد شد.

این روزنامه ادامه داد:شرکت ایران ایر نیز پیشتر با شرکت ایرباس قرارداد خرید 118 فروند هواپیمای مسافربری را به ارزش 27 میلیارد دلار امضا کرده است.

به گفته مقامات ایرانی، ناوگان مسافربری این کشور نیازمند 400 فروند هواپیمای جدید است. در حال حاضر ناوگان مسافربری ایران مشتمل بر 250 هواپیماست که 90 فروند آن به دلیل نبود قطعات یدکی، زمین گیر است.

روزنامه 'ایل سوله' نیز با عنوان « بویینگ و فروش هواپیما به ایران به ارزش 25 میلیارد دلار» نوشت: بوئینگ در آستانه فروش 100 فروند هواپیمای مسافربری به ایران است. این نخستین قرارداد عظیم یک شرکت بزرگ امریکایی با جمهوری اسلامی ایران پس از برداشته شدن تحریم ها به شمار می رود.

این روزنامه افزود: همچنین این نخستین خرید هواپیمای ایران از امریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی سال 1979 است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 28خرداد1395، کدخبر: 82115943: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین