پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در استان‌های سیل زده به هیچ وجه کمبود دارو وجود ندارد و نیازهای دارو و تجهیزات تامین شده است تاکید کرد: مراکز درمانی تامین اجتماعی ۱۰۰ درصد آماده بودند و اکنون هم در حال آماده باش هستند. علاوه بر این استان‌های معین نیز آماده خدمت رسانی هستند.

شعار سال: سیدمجید صادقی راد درباره خدمات رسانی درمانی به سیل زدگان و وضعیت مراکز درمانی تأمین اجتماعی در استان‌های حادثه دیده اظهار کرد: از آنجا که از ابتدای وقوع سیل، طراحی مدیریت بحران برای کشور وجود داشت، تمهیداتی را اندیشیده بودیم.

وی افزود: در قالب یک کار شبکه‌ای، ارتباط استان‌های درگیر سیل با حوزه ستاد درمان مرکزی و اداره کل درمان مستقیم برقرار بود. کمیته مدیریت بحران استان‌ها نیز فعال شده و استان‌هایی که درگیر سیل نیستند نیز برای کمک رسانی آماده هستند. ما همراهی لازم را با ستاد بحران داریم.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه، اقدامات حین آب‌گرفتگی و تدابیر بعد از آن گفت: به عنوان مثال سیل شیراز، قریب‌الوقوع بود اما باز هم تمهیداتی قبل از آب‌گرفتگی نظیر ایجاد سدهای شنی برای جلوگیری از ورود آب به بیمارستان انجام شد و از طرفی آمادگی برای تخلیه سریع بیمارها و انتقال آنها به بیمارستان دیگر نیز وجود داشت.

صادقی راد ادامه داد: البته این یک امر دوطرفه است؛ ممکن بود بیمارستان دیگری نیز با مشکل روبرو شود که ما آمادگی پذیرش بیماران آنها را داشتیم. ستاد مدیریت بحران استان تعیین می‌کرد که کار به چه شکل انجام شود. در استان گلستان مرکز درمانی در آق قلا نداریم ولی تیم‌های پزشکی و پرستاری هر روز به منطقه اعزام و اگر خدماتی نیاز بود ارائه می‌کردند.

وی با بیان اینکه در استان لرستان نیز بیمارستان درود تأمین اجتماعی درگیر شد گفت: البته آب‌گرفتگی زیاد نبود ولی به دلیل اتصال برق، برخی تجهیزات ما آسیب دید ولی خدمت رسانی متوقف نشد. در پلدختر یک مرکز درمانی خوب و تازه تأسیس داریم که آب‌گرفتگی در آن بسیار بیشتر بود و طبقه اول مرکز را کاملاً درگیر و خساراتی هم وارد کرد. سریعاً اقدامات لازم برای جبران مشکلات و رفع نیازهای مرکز انجام و درمانگاه، شرایط خدمات رسانی را پیدا کرد.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: در استان خوزستان نیز درمانگاهی در سوسنگرد داریم که در معرض خطر بودنش مطرح است و تخلیه طبقه اول آن انجام شده است. وضعیت بیمارستان آبادان نگران کننده تر است. هنوز آب‌گرفتگی رخ نداده، ولی بیمارستان آمادگی تخلیه بیماران را دارد.

صادقی راد با بیان اینکه در استان‌های سیل زده به هیچ وجه کمبود دارو وجود نداشته و نیازهای دارو و تجهیزات تأمین شده است تاکید کرد که مراکز درمانی تأمین اجتماعی ۱۰۰ درصد آماده بودند و اکنون هم در حال آماده باش هستند. علاوه بر این استان‌های معین نیز آماده خدمت رسانی هستند.

وی با اشاره به جمع آوری کمک‌های پرسنل تأمین اجتماعی برای هموطنان سیل زده، از فراهم شدن تمهیداتی به منظور حمایت و کمک به پرسنل تأمین اجتماعی که منازلشان در سیل تخریب شده خبر داد و عنوان کرد: در صددیم تا منابعی تأمین و به همکارانمان برسانیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، تاریخ انتشار 22فروردین 98، کد خبر: 98012108517، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین