پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۴
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیرو پیش‌بینی وقوع سیلاب در سیستان و بلوچستان همه فرمانداران ملزم به تشکیل جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها هستند.

شعارسال: باقر کرد شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران سیستان و بلوچستان که با هدف برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم جهت پیش‌بینی بارندگی‌های روزهای آینده در استان برگزار شد اظهار داشت: تمامی فرمانداران ملزم به تشکیل جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها هستند و با همه امکانات و ماشین‌آلات آمادگی لازم را برای مقابله با سیلاب داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها عنوان کرد: فرمانداران باید آمادگی لازم را جهت رفع مستحدثات و تصرفات صورت گرفته داشته باشند و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان هشدارهای لازم به بخشداران, شوراها و دهیاران جهت آگاه‌سازی مردم و ساکنین مناطق حاشیه رودخانه‌ها، افزود: با توجه به ضرورت اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم باید پیام‌های هشدارآمیز حاوی نکات آموزشی برای ارتقاء سطح ایمنی توسط دستگاه‌های ذیربط به عموم مردم داده شود.

کرد با تاکید بر تشکیل ستاد مدیریت بحران توسط شهرداران و الزام به پاکسازی مسیرها, کانال‌ها و مسیل‌ها، بیان کرد: شهرداران باید ضمن بازدید از دیوارهای حفاظتی و سیل‌بندها, تمهیدات لازم برای جلوگیری از ایجاد خسارات مد نظر داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با توجه به پیش‌بینی ورود سامانه بارشی در استان و بارش قابل ملاحظه در مناطق مرکزی و جنوب استان اظهار داشت: فرمانداران با همکاری اداره‌ کل آموزش و پرورش نسبت به شناسایی مدارس فاقد ایمنی لازم اقدام کنند و جهت جلوگیری از آسیب به دانش‌آموزان تصمیمات لازم را برای تعطیلی مدارس در صورت تشکیل بارندگی و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و رودخانه‌ها با هماهنگی اداره‌کل مدیریت بحران استان اتخاذ کنند.

وی ضمن بیان ضرورت بسیج دستگاه‌های دولتی مرتبط با مدیریت بحران استان و آمادگی لازم جهت تدبیر هرگونه اتفاق ناشی از بارندگی گفت: تمامی ادارات استان از جمله هلال احمر, آب منطقه‌ای, جهاد کشاورزی, شرکت توزیع نیروی برق, اداره‌کل راهداری, شهرداری‌ها, منابع طبیعی, محیط زیست, امور عشایری, مخابرات, پلیس راه‌ها و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط آمادگی لازم را در جهت تمهیدات لازم در راستای اسکان موقت در مکان‌های از پیش تعیین شده, به‌کارگیری و آمادگی ماشین آلات سنگین در مناطق تحت خطر, رفع نواقص نقاط آسیب‌دیده در اثر اجرای پروژه‌ها, مرمت و بازسازی شبکه‌های برق آسیب دیده در مناطق, پاکسازی و رسوب‌برداری دهانه پل‌ها برای سهولت جریان آب, تهیه راهکارهای لازم برای رفع تصرفات صورت گرفته در مسیر حرکت روان‌‌آب‌ها, بررسی وضعیت سیل‌بندهای حفاظتی, تخلیه و انتقال عشایر حاشیه دریاچه هامون و کوه خواجه به مکان‌های امن و پوشش کامل شبکه های تلفن همراه را داشته باشند.

کرد در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت همکاری پلیس راه‌ها در زمینه حمل و اعزام ماشین‌آلات سنگین به مناطق تحت خطر و تدبیر لازم در زمینه تامین سوخت ماشین‌آلات دستگاه‌ها، افزود: همه دستگاه‌های دولتی ضمن آگاهسازی مردم نسبت به بحران‌های پیش رو باید همکاری و هماهنگی لازم را با مدیریت بحران استان در راستای پیش‌بینی بحران‌های احتمالی داشته باشند.

همچنین در این جلسه اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان موظف شد با تمام امکانات و ماشین‌آلات از همه محورهای مواصلاتی و پل‌های در معرض خطر مراقبت و نگهداری و مسیر حرکت آب را در محل پل‌ها بازگشایی کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 23فروردین1398 ، کدخبر: 1987024: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین