پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۲۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سخنانی درجریان نشست حزب حاکم کارگران کره گفته است روابط شخصی اش با دونالد ترامپ عالی است اما تنها در صورتی حاضر است برای بار سوم با وی دیدار کند که آمریکا انعطاف داشته باشد و رفتار درستی در پیش بگیرد.
شعار سال : کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سخنانی درجریان نشست حزب حاکم کارگران کره گفته است روابط شخصی اش با دونالد ترامپ عالی است اما تنها در صورتی حاضر است برای بار سوم با وی دیدار کند که آمریکا انعطاف داشته باشد و رفتار درستی در پیش بگیرد.

کیم جونگ اون گفته مذاکراتی که در ویتنام با دونالد ترامپ داشته شک و تردید قوی برای او درباره نیات ترامپ در راستای بهبود روابط طرفین پدید آورده است. رهبر کره شمالی عنوان کرده سیاست آمریکا مبتنی بر فشار جهت تسلیم شدن پیونگ یانگ است که هرگز به نتیجه نخواهد رسید. او عنوان کرده پیشنهادات و طرح های آمریکا بسیار نامناسب بوده اند که به هیچ وجه مورد پذیرش کره شمالی واقع نخواهد شد.

بر این اساس کیم جونگ اون تا پایان سال به ترامپ برای گرفتن تصمیم جدید فرصت داده است. اون عنوان کرده در صورت عدم تغییر سیاست دونالد ترامپ چشم انداز حل مشکلات تیره و تار خواهد بود.

ترامپ در توییتر در پاسخ به سخنان کیم جونگ اون، بر همان سیاست همیشگی یعنی اول خلع سلاح کامل و انتقال تاسیسات به آمریکا و سپس رفع تحریم ها تاکید داشته است.

ترامپ اواخر هفته گذشته در دیدار با رئیس جمهور کره جنوبی در کاخ سفید نیز بیان داشته بود تا زمان رسیدن به توافق، تمامی تحریم های کره شمالی های باقی خواهد ماند.

جان بولتون به عنوان مشاور ارشد دونالد ترامپ پیگیر تحقق الگوی لیبی برای کره شمالی است امری که به صراحت به آن اشاره شده. الگوی فوق به این صورت بود که با تسلیم کامل لیبی در زمان معمر قذافی در کمتر از دو سال تمامی تاسیسات هسته ای آن جمع آوری و به ایالات متحده ارسال شد.

اما تفاوت جدی بین دو کشور کره شمالی و لیبی وجود دارد که بدون شک پیاده شدن چنین الگویی را منتفی می سازد. اول اینکه برنامه اتمی کره شمالی به نسبت لیبی بسیار پیشرفته تر است. دوم این که در منطقه شرق آسیا کشورهایی مانند چین حضور دارند که بدون شک تاثیر تعیین کننده ای در نیل به توافق بین طرفین دارند. از سوی دیگر برخی تحلیل گران بر این عقیده اند آمریکا چندان تمایلی به حل مسئله کره شمالی نیز ندارد چرا که در این صورت بهانه ماندگاری نیروهایش در شرق آسیا و کنترل چین را از دست می دهد.

تاکنون دو دیدار بین دونالد ترامپ و کیم جونگ صورت گرفته است. آنها اولین بار در سنگاپور و دومین بار در ویتنام ملاقات داشته اند اما بدلیل اختلافات بر سر چگونگی رفع تحریم و خلع سلاح موشکی و اتمی کره شمالی تا کنون پیشرفت خاصی حاصل نشده و دیدار دوم نیز به دلیل اختلافات پیش از زمان تعیین شده به پایان رسیده بود.

با توجه به فضای بی اعتمادی که بین طرفین بوجود آمده بسیار بعید است پیشرفت خاصی در راستای بهبود روابط بین دو کشور و رسیدن به توافق رخ دهد. این شرایط در حالی است که در ماه های اخیر رسانه های غربی بارها از آغاز به کار فعالیت های موشکی و هسته ای کره شمالی خبر داده بودند.

به نظر می رسد روند دست یابی به توافق بین آمریکا و کره شمالی فرایندی بسیار طولانی و زمان بر است که با توجه به نگاه ساده ترامپ به سیاست، بعید است به نتیجه خاصی منجر شود البته دیدارها تا حدودی می تواند برای هر دو طرف به عنوان یک ابزار و نمایش تبلیغاتی عمل کند. این موضوع به خصوص برای دونالد ترامپ مهم است؛ چرا که ترامپ با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند و برخلاف سلف خود یعنی باراک اوباما تا کنون به نتیجه ملموسی در حوزه سیاست خارجی دست نیافته است. از این رو می تواند حداقل در گفتار مدعی شود که توانسته آزمایش های علنی موشکی و هسته ای کره شمالی را متوقف کند اما در قبل همین موضوع نیز از اعمال تحریم‌های بیشتر امتناع کرده است.

گفتنی است اخیراً کیم جونگ اون در بیانیه‌ای اعلام کرده کره شمالی متعهد به گسترش توانمندی های نظامی و اتمی است.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت الف، تاریخ انتشار: 25فروردین1398 ، کدخبر: 3980125027:www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0
0
کره هم برای خودش قدرت بزرگی محسوب میشه و ترامپ حریفی براش نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین