پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۰۲۰۰
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند دانشگاه‌ها آینده‌ساز کشور هستند و 20 سال آینده را رقم می‌زنند. بنابراین باید دانشجویان را طوری تربیت کنیم که 20 سال آینده یک جامعه منضبط و خودباور داشته باشیم .توجه به این مباحث باید در جوهره حرکت‌های دانشگاه باشد و این مطالب را در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی دانشگاه مد نظر قرار دهیم.

شعارسال: دکتر محمدمهدی طهرانچی با اشاره به دیدار روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی با جامعه دانشگاهی اظهار کرد: این دیدار طبق سنوات گذشته برگزار شد و مهمترین موضوعی که ایشان همیشه در این دیدارها بر آن تاکید می‌کند تکریم مقام علم و عالم در کشور است. این دیدار امسال هم به شادابی سال‌های گذشته برگزار شد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به تعیین سالانه شعار فرهنگی برای این دانشگاه، گفت: شعار فرهنگی سال تحصیلی جدید دانشگاه شهید بهشتی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری تعیین خواهد شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد بحث علم در کشور گفت: موضوع علم در کشور از مباحثی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر آن تاکید دارند. در نشست روز گذشته نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید داشتند که دانشگاه‌ها باید به شتاب علمی کشور داشته باشند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد علوم پایه اظهار کرد: یکی از مباحث مورد تاکید ایشان توجه به علوم پایه بود.در حالیکه ما در بحث تجاری‌سازی از علوم پایه غافل شدیم و ایشان تاکید داشتند که تحقیقات علوم پایه سرمایه و علوم کاربردی هزینه است. همچنین تاکید کردند که بدون علوم پایه نمی‌توان توسعه علوم کاربردی داشت.

طهرانچی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایجاد فضای دینداری، شاخصه وطن‌دوستی، ایجاد علاقه به ایران، ایجاد علاقه به کار در ایران از دیگر مباحثی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و تاکید کردند که باید در تربیت دانشجویان به این مباحث توجه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در ادامه با اشاره به انتخاب شعار فرهنگی به صورت سالانه برای این دانشگاه گفت: دانشگاه شهید بهشتی هر سال یک شعار فرهنگی را انتخاب کرده و اقدامات فرهنگی خود را در راستای این شعار انجام می‌دهد. تصمیم دانشگاه شهید بهشتی این است که شعار فرهنگی سال تحصیلی جدید این دانشگاه‌ها بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تعیین کند.

طهرانچی تاکید کرد: البته نباید با فرمایشات مقام معظم رهبری به صورت شعاری برخورد کرد. وظیفه ما این است که در مورد اینکه چگونه می‌توان فرمایشات رهبر را عملیاتی کرد تفکر و برنامه ریزی کرده و جلساتی نیز برگزار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نشست‌های سیاسی که در طول سال در دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود، اظهار کرد: هر سال نشست‌های مختلف سیاسی به مناسبت‌های مختلف در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و افراد و گروه‌هایی در دانشگاه‌ها رفت و آمد می‌کنند. مساله اصلی این است که این نشست‌ها در انحصار چند آدم محدود نباشد. باید در محیط دانشگاه تضارب آراء وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه دانشگاه محل اپوزیسیون نظام نیست، افزود: دانشگاه چارچوب اعتقاد به نظام است. نظام به افکار مختلف نیاز دارد و وجود تضارب آراء الزامی است اما در دانشگاه جای دشمنی با نظام نیست.

طهرانچی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر در مورد برگزاری اردوها نیز اظهار کرد: بحث‌هایی که در مورد برگزاری اردوهای دانشجویی وجود دارد جدی است. دانشگاه باید در عین اینکه مباحث فرهنگی را توسعه می‌دهد، از طرف دیگر باید مراقب آسیب‌ها نیز باشد. دانشگاه شهید بهشتی اردوهای دانشجویی را با حفظ چارچوب‌ها برگزار می‌کند.

وی از توسعه انجمن‌های علمی در دانشگاه شهید بهشتی خبر داد و افزود: دانشجویان باید در کنار فعالیت در انجمن‌های سیاسی بستری برای فعالیت‌های اجتماعی داشته باشند. در این راستا معاونت فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی بر توسعه انجمن‌های علمی تاکید کرده و در حال حاضر 52 انجمن علمی در این دانشگاه فعال هستند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در پایان با اشاره به اقدامات این دانشگاه در زمینه فرهنگی گفت: برگزاری جشنواره حرکت از جمله اقدامات دانشگاه شهید بهشتی در زمینه توسعه فعالیت‌های فرهنگی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 30 خرداد 1395، کدمطلب: 95033017979 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین