پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۷۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
نعمت‌الله دستیاری با بیان اینکه برآورد اولیه خسارت سیلاب این شهرستان بیش از پنج هزار میلیارد تومان است اظهار داشت: ارزیابی‌های میزان خسارت سیلاب در تمام حوزه‌ها از جمله مسکن، راه‌ها و کشاورزی ادامه دارد.وی بیان کرد: مدارس شهرستان پلدختر به‌استثنای مدارسی که تخریب‌شده و گروه‌های جهادی در آن مستقر است بازگشایی شد و اعطای وام بلاعوض، وسایل زندگی فقط از طریق تشکیل پرونده در بنیاد مسکن انجام می‌شود.وی افزود: جاده مواصلاتی پلدختر به خرم‌آباد باز و تردد در آن در حال انجام است،

شعار سال : فرماندار پلدختر با اشاره به جابه‌جایی ۱۵روستای این شهرستان در پی وقوع سیلاب گفت: برآورد اولیه میزان خسارات سیل این شهرستان بیش از ۵ هزار میلیارد تومان است.

نعمت‌الله دستیاری با بیان اینکه برآورد اولیه خسارت سیلاب این شهرستان بیش از پنج هزار میلیارد تومان است اظهار داشت: ارزیابی‌های میزان خسارت سیلاب در تمام حوزه‌ها از جمله مسکن، راه‌ها و کشاورزی ادامه دارد.

وی افزود: در حوزه کشاورزی بیش از هزار و 500 موتور تلمبه و پمپاژهای عمومی شهرستان پلدختر را آب برده؛ هم‌چنین باغات انجیر و زمین‌های کشاورزی آسیب دیده که در حال برآورد دقیق خسارات هستیم.

فرماندار پلدختر با تقدیر از دستگاه‌های اجرایی این شهرستان عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی با تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی به‌مانند هشت سال دفاع مقدس موفق شدند در ساعات اولیه آب، برق و گاز شهر پلدختر، معمولان و روستاها به‌استثنای روستاهایی که جاده دسترسی آن‌ها به‌سبب قطع پل مسدود شده‌ بود را وصل کنند.

وی بیان کرد: بعد از بروز سیلاب گروه‌های جهادی، سپاه، ارتش، هلال‌احمر و دستگاهای اجرایی وارد شهرستان پلدختر شدند و اقلام اولیه مورد نیاز مردم توزیع شد، با برنامه‌ریزی انجام‌ شده شهر به هشت بلوک تقسیم و هر دو بلوک تحویل یک نهاد شد، به‌طوری‌که دو بلوک به سپاه، دو بلوک به ارتش، دو بلوک به شهرداری تهران و دو بلوک به بنیاد مسکن واگذار شد و صفر تا صد پاک‌سازی معابر و منازل را انجام دادند.

دستیاری گفت: مدارس شهرستان پلدختر به‌استثنای مدارسی که تخریب‌شده و گروه‌های جهادی در آن مستقر است بازگشایی شده و اقدمات و امتیازات ویژه‌ای برای دانش‌آموزان سال سوم به‌دلیل شرکت در آزمون کنکور در نظر گرفته شده‌است، از بهترین مدرسان تهران دعوت‌شده که هم‌اکنون در این شهرستان مستقر شده و دانش‌آموزان به صورت شبانه‌روزی در حال تحصیل هستند.

فرماندار پلدختر با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از شهر پلدختر شست‌وشو شده و تا حدودی از میزان گردوخاک کاسته شده، خاطرنشان کرد: کارگروه‌های فنی به روستاهای آسیب‌دیده از سیلاب اعزام و خیلی از روستاها جانمایی شدند، به‌زودی بنیاد مسکن اردبیل و اصفهان به‌عنوان استان‌های معین ساخت‌وساز را شروع می‌کنند.

دستیاری اظهار داشت: ارزیابی میزان خسارات از روز اول پس از سیلاب شروع‌شده و اعطای وام بلاعوض، وسایل زندگی فقط از طریق تشکیل پرونده در بنیاد مسکن انجام می‌شود.

وی افزود: جاده مواصلاتی پلدختر به خرم‌آباد باز و تردد در آن در حال انجام است، سه پل ارتباطی کلات زیودار، سرنجه زیودار و چم‌شهران به‌زودی نصب و تردد بر روی آن‌ها برقرار می‌شود.

فرماندار پلدختر عنوان کرد: 15روستا از جمله چم‌مهر بالا، چم‌مهر پایین، بابازید، ملاوی، بخشی از مورانی، چم‌گز، چم گرداب، خرسدر بالا و پایین، طاق پل، چم شهران، دمرودعلیا و سفلی، دمرود شاکرمی وچم گردله که در مسیر رودخانه کشکان بودند و آب آن‌ها را گرفته باید جابه‌جا شوند.

وی بیان کرد: بخشی از ضلع غربی شهر پلدختر که دچار آسیب شده باید تعیین‌تکلیف و حریم رودخانه مشخص شود، جای مناسبی برای جابه‌جایی در نظر گرفته می‌شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:6اردیبهشت 1398،کدخبر:1997836،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
0
0
ای خدا ای امان از این همه مصیبت خدا به همه مردم لرستان صبر بده که این شرایط رو بتونن تاب بیارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین