پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۹۲۲
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۷
استاندار لرستان گفت: متاسفانه در استان ‌از نظر سرمایه‌گذاری‌هایی که دولت انجام می‌دهد پسرفت داشته‌ایم و بسیاری از صنایع وابسته به شستا، ایمیدرو و بانک‌ها به جای تبدیل و به روز رسانی تعطیل شده‌اند.

شعارسال: استاندار لرستان گفت: متاسفانه در استان ‌از نظر سرمایه‌گذاری‌هایی که دولت انجام می‌دهد پسرفت داشته‌ایم و بسیاری از صنایع وابسته به شستا، ایمیدرو و بانک‌ها به جای تبدیل و به روز رسانی تعطیل شده‌اند.

 سیدموسی خادمی عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در استانداری لرستان برگزار شد به کمک صنعت‌گران استان به مردم سیل زده لرستان اشاره کرد و اظهارداشت: صنعت‌گران علی‌رغم مشکلات اقتصادی که دارند کمک‌ها و مساعدت‌های خوبی به مناطق سیل‌زده کردند.

وی سفر رئیس جمهور به استان لرستان را موردی و صرفا مختص سیل دانست و افزود: رئیس جمهور بیشترین وقت خود را به لرستان اختصاص داد و قبل از سفر به لرستان نیز از طرق مختلف وضعیت سیل و سیل‌زدگان استان را جویا شد.

استاندار لرستان عنوان کرد: رئیس جمهور در جلسه‌ای که با حضور اعضای مدیریت بحران در مرکز استان برگزار شد مصوبات خوبی در جهت رفع مشکلات آسیب‌دیدگان سیل و نحوه کمک‌رسانی‌ها داشت.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با سیلاب جلسات مرتب و اطلاع‌رسانی خوبی انجام شد بیان کرد: بازسازی منازل سیل‌زده استان در اختیار بنیاد مسکن است و وام‌های معیشتی و تسهیلات دوره انتقال از اسکان اضطراری به دائم نیز در حال پرداخت است و اسکان دائم مردم نیز در حال پیگیری است.

خادمی تصریح کرد: در بحث برآورد خسارات سیل، محاسبه آسیب زیرساخت‌ها مشکل بوده اما در حال انجام است، برآورد صدمات حوزه‌های کشاورزی و صنایع بعضی مناطق نیز انجام شده و در برخی مناطق دیگر نیز در حال پیگیری است.

وی به فراهم شدن زیرساخت‌های آب، برق، گاز و راه‌های روستایی و شهری استان اشاره کرد و گفت: 10 پل در حال احداث است و با توجه به این اقدامات هنوز بسیاری از کارهای اساسی به دلیل زمان بر بودن انجام نشده اما در حال انجام‌ است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در رابطه با اقداماتی که انجام شده و در حال پیگیری است باید به روش بهتری اطلاع‌رسانی انجام و با توجه به حضور وزیر و تنها یک جلسه نباید انتظار داشت که تمامی مسائل حل شوند.

وی اظهارداشت: در بحث توزیع اعتبارات متمرکز با هر روش ممکن مانند استفاده از بودجه‌های عمرانی، تسهیلات و تبصره‌ها باید استان لرستان را ویژه‌تر از دیگر مناطق نگاه کرد و رقمی برای سیل‌زدگان درنظر گرفته شود.

خادمی به خسارت‌های سیلاب اخیر اشاره کرد و اظهارداشت: در این استان علاوه بر خسارات مردمی و خسارت به زیرساخت‌ها، حجم چشمگیری از اشتغال مردم نیز از بین رفته است.

وی افزود: متاسفانه در استان لرستان از نظر سرمایه‌گذاری‌هایی که دولت انجام می‌دهد پسرفت داشته‌ایم و بسیاری از صنایع وابسته به شستا، ایمیدرو، بانک‌ها به جای تبدیل و به روز رسانی تعطیل شده‌اند.

استاندار لرستان عنوان کرد: برای جذب سرمایه‌گذار از بیرون استان باید ترجیحی برای لرستان تعریف و یا اینکه سرمایه‌گذار خود این استان را انتخاب کند.

وی بیان کرد: اگر در استان لرستان 10 مزیت بخواهد برای سرمایه‌گذار تعریف کنیم وجود ندارد و تنها راهکار سرمایه‌گذاری دولتی که تاکنون انجام شده استفاده از ایدرو و ایمیدرو بوده و اگر این دو شرکت موظف شوند در شهرهای لرستان سرمایه‌گذاری کنند بخش بزرگی از مشکلات ما حل می‌شود.

خادمی در رابطه با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بروجرد نیز عنوان کرد: در دوره وزیر وقت و رئیس شرکت شهرک‌های کشور اطمینان دادند که انجام می‌شود اما هنوز به نتیجه نرسیده است که امیدواریم شرکت شهرک‌های صنعتی به طور ویژه ورود کند تا این طرح به نتیجه برسد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 10اردیبهشت 1398 ، کدخبر:2001360 www.tasnimnews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین