پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: نخستین مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه علمی کاربردی کشور با عنوان مرکز کارنو در شیراز راه‌اندازی شد.
نخستین مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه علمی کاربردی در شیراز راه اندازی شد

شعارسال: رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: نخستین مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه علمی کاربردی کشور با عنوان مرکز کارنو در شیراز راه‌اندازی شد.

 محمدحسین امید، رئیس دانشگاه علمی کاربردی، در نشست خبری با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه علمی کاربردی در شیراز، بیان کرد: این مرکز با هدف تبدیل ایده‌های علمی به تولید و در نهایت تجاری‌سازی آن‌ها ایجاد شده است.

امید خاطرنشان کرد: فراخوان جمع‌آوری ایده‌های با قابلیت تبدیل به تولید در زمینه شیمی، علوم و قرآن و ... ارائه شده تا در نهایت تعدادی شرکت دانش بنیان ایجاد شود تا در رونق تولید، اشتغال و ایجاد ثروت و ارزآوری نقش موثر ایفا کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه بر اساس محور توسعه، نیاز هر استان تغییر کرده است، تصریح کرد: مثلا از صنعت به سمت گردشگری رفته بنابراین روش و محور ما نیز تغییر کرده که در راستای آمایش آموزش عالی بوده است و ساماندهی دانشگاه‌ها بحث متفاوتی است.

وی افزود: هیچ دانشگاهی بر اساس آمایش آموزش عالی تعطیل نشده بلکه مراکز تعطیل شده بر اساس کیفیت سنجی، کیفیت بخشی و ... بوده است.

امید اظهار کرد: تعداد مراکز علمی کاربردی بیش از یک هزار و یک صد مرکز بوده که مراکز فعال اکنون ۶۰۰ مرکز است و در ۳۶۰ مرکز پذیرش دانشجو متوقف شده که تا پایان شهریور فرصت واگذاری به بخش خصوصی را دارند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی تاکید کرد: این مراکز تعطیل نشدند، اما پذیرش دانشجو نداشتند و مابقی مراکزی هستند که یا خود انصراف دادند و یا ما آن‌ها را صاحب صلاحیت برای آموزش ندانستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی متولی آموزش‌های مهارتی خاص است، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در نظام نظری ممکن است به عنوان مهندس مکانیک به صورت تجمیعی افراد را تربیت کنند، ولی دانشگاه علمی کاربردی انسان متخصص جزء تربیت می‌کند به عنوان مثال متخصص آسانسور.

امید با تاکید بر اینکه ما متولی آموزش مهارت‌های خاص هستیم، گفت: دانشجویانی که مهارت خاص می‌بینند از اشتغال پذیری بالاتری برخوردارند چرا که از دوره‌های آموزشی بی‌نیاز هستند و آمادگی ایجاد شغل و کارآفرینی را دارند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی افزود: مراکز دارای محیط کار وجود دارند که به این شکل دانشجو آماده می‌شود و برخی از دانشگاه‌ها این ظرفیت را ندارند.

وی بیان کرد: براساس آخرین آمار ما از طریق نظرسنجی بیش از ۴۰ درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی بر اساس رشته و تخصص خود شاغل هستند.

امید عنوان کرد: آموزش‌های مهارتی در سبد انتخاب مردم قرار گرفته است، در سال‌های ۹۵ و ۹۶ با وجود کاهش ظرفیت‌ها ما شاهد افزایش پذیرش بودیم، اما در سال ۹۷ به دلیل تغییر نظام آموزشی و عدم خروجی ما شاهد کاهش بودیم و پیش بینی می‌کنیم در سال ۹۸ شاهد افزایش پذیرش باشیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به وقوع سیل در کشور، مطرح کرد: در مناطق سیل زده اختیارات بیشتری برای تخفیف شهریه داریم و ممکن است تا حد صد در صد باشد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار :11 اردیبهشت 98، کد خبر: 761237،www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
0
دستیابی به فناوری های مهم پیشرفته نیاز به حمایت داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین