پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۷۵
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت که برخی برای سواستفاده از بیت المال در کشور ابزارهای قانونی در اختیار د ارند.

شعارسال: عزت الله یوسفیان ملا پنجشنبه شب در آئین گلریزان ناشنوایان شهرستان آمل ، افزود : متاسفانه افراد خاصی خود را به دولت ها می چسبانند و برای گرفتن امتیاز از حمایت های دولتی قهره می گیرند که این موضوع در دولت های قبلی بود و در دولت کنونی هم هست .

وی به عنوان نمونه به تصاحب و تغییر کاربری زمین در گردنه ' حیران ' اشاره کرد و گفت : در این موضوع زمینه سواستفاده را در قالب قانون مهیا کردند و جمعیت منطقه را از 25 خانوار به 548 خانوار رساندند.

حیران منطقه ای بکر و ییلاقی میان آستارا در استان گیلان و اردبیل است و روستایی با همین نام هم در این منطقه وجود دارد.

بر اساس اعلام مراجع قانونی اجرایی و همچنین دستگاه قضایی دستکم 260 هکتار از زمین های بکر این منطقه خارج از ضوابط طرح هادی روستایی برای روستای حیران از اواخر دهه 80 بویژه سال 90 توسط افراد با نفوذ تغییر کاربری داده و تصرف و ساخت و ساز شد.

** فیش های حقوقی ، نمونه ای دیگر

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی همچنین از فیش های حقوقی با دریافتی های بالا به عنوان نمونه ای دیگر از سوء استفاده قانونی در کشور یاد کرد و گفت : همین وضعیت در پرداخت حقوق مدیران دولتی نیز بدون نظارت و ضابطه ادامه پیدا کرده و تا جایی رسیده که مدیران دستگاههای دولتی حقوق ماهیانه بیش از 250میلیون تومانی دریافت کردند.

وی افزود : در مقابل عده ای از مردم ما برای تهیه وام 4 تا 5 میلیون تومانی برای تهیه جهیزیه فرزندشان مجبورند کلیه و لوازم منزل را بفروشند و برای بازپرداخت وام هایی با کارمزد بالا تا سال های سال زیر بار بدهی بانک بمانند .

یوسفیان ملا گفت : متاسفانه چنین وضعیتی در کشور وجود دارد و جالب تر آنکه عده ای از مسئولان رده بالای کشور به پیگیری مجلس برای تهیه طرح ساماندهی نظام پرداخت حقوق و مزایا معترض بودند که ناشی از خوی زیاده خواهی آنان بوده است.

وی با بیان اینکه در موضوع انتشار فیش های رقم بالای مدیران رده بالای دولتی ، رئیس جمهور را ناراحت ندیده بودم ، گفت : واقعا وجدان آدمی به درد می آید که در قالب فاصله های زیاد طبقاتی و آن هم از سوی مدیران دستگاههای دولتی ، افراد حقوق چند ده میلیونی دریافت کنند و ما هم راحت از مقابل آنها بگذریم و خود را به خواب بزنیم.

** 6 میلیون جوان تحصیلکرده بیکار در کشور

نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه اکنون حدود 6 میلیون نفر جوان تحصیلکرده بیکار در کشور وجود دارد ، اظهار داشت : با این وضعیت ، همچنان افراد بازنشسته در دستگاههای اجرایی و دولتی کشور مشغول به کارند و این وضعیت هدر دادن نیروی جوان و تحصیلکرده کشور است.

وی افزود : دولت باید به شدت با به کارگیری نیروهای بازنشسته در دستگاههای دولتی مخالفت کند، اما می توان از تجربه های مدیران و افراد بازنشسته تاثیرگذار به عنوان مشاور استفاده کرد.

نماینده مردم آمل در مجلس همچنین با بیان اینکه نظارت جدی مجلس بر روی برخی پرونده های خاص ارتباطی به سوء گیری علیه دولت نیست ، گفت : متاسفانه عده ای که مخالف با شفاف سازی و عادی سازی درکشور هستند ، آن را سیاسی می کنند و هر زمان که بحث سیاسی شد، انتقام جویی نیز پیش کشیده می شود.

یوسفیان ملا افزود : ما به دنبال این دولت و یا آن دولت نیستیم و بررسی حقوق و اموال افراد دولتی را که خودشان استقبال کنند در مسیرقانونی انجام خواهیم داد و افرادی هم که از مسیر قانونی از ارائه اموال سر باز بزنند، مشخصا خواستار پاسخوگویی شفاف در این زمینه نیستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 4تیر1395، کدخبر: 82124308: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین