پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۹۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
داود نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز در خصوص آخرین وضعیت ذخیره‌سازی آب در سدهای استان البرز، اظهار کرد: با اشاره به تأثیرگذاری سد امیرکبیر (کرج) در کنترل سیلاب‌ها، بر لزوم آزادسازی تصرفات رودخانه‌ کرج تأکید کرد.
شعار سال: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با اشاره به تأثیرگذاری سد امیرکبیر (کرج) در کنترل سیلاب‌ها، بر لزوم آزادسازی تصرفات رودخانه‌ کرج تأکید کرد.

داود نجفیان در خصوص آخرین وضعیت ذخیره‌سازی آب در سدهای استان البرز، اظهار کرد: به دنبال بارش‌های شدید فروردین‌ماه امسال خوشبختانه با مدیریت خوبی که در مخزن سدهای استان ازجمله سد امیرکبیر انجام شد علیرغم اینکه در بالادست این سد دبی پیک به ۲۵۰ مترمکعب در ثانیه رسید، خوشبختانه در پایین‌دست سد توانستیم خروجی آب را به ۵ مترمکعب در ثانیه برسانیم و بدین شکل از بروز سیلاب جلوگیری کردیم.

وی اشاره کرد: در آن شرایط و در روزهای پربارش تنها در مسیر رودخانه کرج در محدوده بیلقان و ورودی شهر با افزایش حجم آب رودخانه مواجه شدیم که این مسئله ناشی از آب‌های بین‌حوزه‌ای بود که از سرشاخه‌های پایین‌دست سد امیرکبیر جاری‌شده بود.
تأثیرگذاری سد کرج در کنترل سیلاب/لزوم آزادسازی تصرفات رودخانه
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: شرایط خوبی که در کنترل سیلاب در مسیر رودخانه کرج و محور چالوس داشتیم نشان از تأثیرگذاری سد امیرکبیر در کنترل سیلاب دارد؛ زیرا اگر ما از قبل حجم خالی در این سد را نداشتیم و رهاسازی آب با دبی ۲۵۰ مترمکعب در ثانیه در طول رودخانه کرج صورت می‌گرفت به‌یقین مصیبت‌های بزرگی در سطح شهر کرج و جاهای دیگر شکل می‌گرفت.

نجفیان ادامه داد: اگر کنترل رهاسازی آب در مسیر رودخانه کرج به انجام نمی‌رسید احتمال شسته شدن جاده چالوس نیز وجود داشت که خوشبختانه با مدیریت صحیح مخزن سد جلوی این مشکلات گرفته شد.

وی در بخش دیگری با اشاره به دیگر اقدامات شرکت آب منطقه‌ای استان البرز در سال جاری گفت: در کنار لایروبی نقاط حادثه‌خیز و اجرای طرح‌های ساماندهی، بحث آزادسازی بسترهایی از رودخانه‌ها را که اشغال و تصرف‌شده است با همکاری دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط به انجام می‌رسانیم.
تأثیرگذاری سد کرج در کنترل سیلاب/لزوم آزادسازی تصرفات رودخانه
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز توضیح داد: تمامی مسیل‌ها و نقاطی از حاشیه رودخانه‌های البرز که مورد تعرض قرارگرفته است شناسایی‌شده و لیست آن‌ها آماده است، در ادامه برای آزادسازی این مسیل‌ها و رودخانه‌ها با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی گام برمی‌داریم.

نجفیان بیان کرد: خوشبختانه یک توافق، همفکری و همکاری بین قوا برای حل مسئله تصرفات رودخانه‌ها وجود دارد و از سوی قوه قضائیه و دولت نیز مکرر تأکید می‌شود که تمامی ساخت‌وسازها و تصرفاتی که در مسیر رودخانه شکل گرفت و مزاحم جریان سیل و حرکت رودخانه هستند برچیده شود.

وی توضیح داد: در راستای رفع تصرفات حاشیه رودخانه‌های استان البرز در سال گذشته نزدیک به ۷۵ مورد برچیده شد و آزادسازی صورت گرفت و امسال نیز این اقدامات را ادامه خواهیم داد؛ چون متأسفانه در استان البرز تعداد این قبیل تصرفات زیاد است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:16 اردیبهشت1398،کدخبر:4609562،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
0
والا میگن که سد کرج ترک خورده الان جون همه کسایی که تو کرج و اونور زندگی میکنن تو خطره بعد تاثیرگذار بوده ای بابا سرریز نکنه صلوات
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین