پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۰۶۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تفسیر اصلی وزارت آموزش و پرورش از مقوله شادی و نشاط و برنامه هایی که در این راستا اکنون در مدارس اجرا می شود، در میانه هیاهوی پخش نماهنگ های بی نام و نشان گم شده است.وی با بیان اینکه عده ای درصدد هستند تا با انتشار نماهنگ هایی در فضای مجازی وانمود کنند که شادی و نشاط مدنظر دستگاه تعلیم و تربیت اینگونه است، افزود: باید توجه داشت که دانش آموزان ساعات کوتاهی در مدرسه حضور دارند و مدرسه مسئول تمامی اتفاقاتی که رخ می دهد، نیست.

شعار سال: «رضوان حکیم زاده» اظهار داشت: آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی به دنبال فراهم کردن فضای شادی و نشاط در مدارس است و تلاش دارد تا این کار را در چارچوب مناسب و در قالب نحوه اداره کلاس‌های درس و آموزش عملی کند.

وی با بیان اینکه عده ای درصدد هستند تا با انتشار نماهنگ هایی در فضای مجازی وانمود کنند که شادی و نشاط مدنظر دستگاه تعلیم و تربیت اینگونه است، افزود: باید توجه داشت که دانش آموزان ساعات کوتاهی در مدرسه حضور دارند و مدرسه مسئول تمامی اتفاقاتی که رخ می دهد، نیست.

معاون وزیر آموزش و پرورش، رسانه را رقیب جدی خانواده ها و مدرسه بر نوع رفتار و تربیت کودکان و نوجوانان دانست و گفت: آنچه که اکنون در فضای مجازی به بهانه شادابی و نشاط دانش آموزان در مدارس منتشر شده ارتباطی به برنامه ها و سیاست های راهبردی این وزارتخانه در راستای ایجاد روحیه پرنشاط در میان دانش آموزان ندارد.

حکیم زاده ادامه داد: سیاست وزارتخانه بر این است که بسترهای لازم را فراهم کند تا دانش آموزان از طریق فعالیت های پرورشی و آموزشی یک محیط با نشاط را تجربه کنند.

وی تصریح کرد: در همین راستا برای تغییر شرایط کلاس ها و مدارس از یک محیط خشک و غیر منعطف به یک محیط شاداب، پرنشاط و منعطف که در سند تحول بنیادین نظام آموزشی نیز بر آن تاکید شده است، تحولاتی در روش های یاددهی و یادگیری ایجاد شد تا دانش آموزان به ویژه کودکان با توجه به اقتضائات سنی خود به صورت طبیعی و در بستر یادگیری شاداب باشند و شادی را تجربه کنند .

وی ادامه داد: بازی و یادگیری ویژه دانش آموزان سه پایه اول، دوم و سوم ابتدایی از جمله این برنامه ها در راستای ایجاد نشاط در مدارس است و در شیوه نامه اجرایی طرح این مساله مورد تاکید قرار گرفته است که بچه ها در عین حال که بازی می کنند مفاهیم علمی را هم یاد بگیرند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در قالب این طرح تلاش می شود تا فرصتی برای تحرک بچه ها البته زیر نظر معلمان فراهم شود، تاکید کرد: نشاط باید جزئی از فعالیت های آموزشی و پرورشی و در بطن آنها باشد نه به عنوان یک چیز جداگانه که به انحراف رود که در همین راستا برنامه هایی برای دوره ابتدایی پیشنهاد شده بود که عملی شد.

حکیم زاده بیان داشت: طرح عید و داستان به جای تکالیف نوروزی، اجرای نمایش در مدارس به منظور بستر سازی برای شادابی بچه ها، هر مدرسه یک سرود، هر مدرسه یک تئاتر، حذف عواملی که موجب اخلال در شادی بچه ها می شود همچون ممنوعیت برگزاری آزمون های تستی و استفاده از کتاب های آموزشی و کمک آموزشی و تغییر ماهیت تکالیف از مشق شب سنتی به تکالیف مهارتی، از جمله سیاست ها و برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد شادابی و نشاط در مدارس است که به صورت جدی در دوره ابتدایی پی گیری می شود.

وی اظهار داشت: از آنجا که برنامه های مشخصی از طریق ادارات کل آموزش و پرورش استان ها به منظور بسترسازی شادابی در فضاهای آموزشی در اختیار مدارس قرار گرفته است با رصد نحوه اجرای برنامه ها، مشخص شد که برنامه ها زیر نظر معلمان و بسیار مناسب هدایت و انجام شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 18اردیبهشت 98، کد خبر: 83307577، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین