پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۳۶۶
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
پارک علم و فناوری کردستان از سال ۹۲ فعالیت خود را رسما آغاز کرده و محور اصلی فعالیت این پارک ICT، کشاورزی و فناوری‌های نرم است.رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان می‌گوید: از ابتدای فعالیت پارک علم و فناوری کردستان تا به الان ۳۱ ایده فناورانه به محصول تبدیل شده اند که از این تعداد ۲۰ ایده تجاری سازی شده و حدود ۶ برند در استان ثبت شده و بالغ بر ۱۰ شرکت فناورانه ما در سطح بین المللی فعالیت دارند.
شعار سال: پارک علم و فناوری کردستان از سال ۹۲ فعالیت خود را رسما آغاز کرده و محور اصلی فعالیت این پارک ICT، کشاورزی و فناوری‌های نرم است.

۳۱ ایده فناورانه در پارک علم و فناوری کردستان تبدیل به محصول شده‌اند‌
 پارک‌های علم و فناوری برای تحقق اهداف خود که ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت بین شرکت‌ها و واحد‌های فناورانه و نوآورانه است با برقراری ارتباط با موسسات آموزشی و پژوهشی سعی در فراهم سازی زیرساخت‌هایی برای خلق واحد‌های فناورانه دارند تا در زمینه توسعه فناوری و دانش‌های نوین گامی اساسی بردارند.

پارک علم و فناوری استان کردستان یکی از این مجموعه‌های خلاق و فعال است که با جذب دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تلاش می‌کند در رونق تولید و اقتصاد موثر واقع شود و از ظرفیت‌های این مجموعه برای تقویت توانایی‌های این قشر و پرورش ایده‌های آنان استفاده می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های پارک علم و فناوری استان کردستان به گفتگو با خالد سعیدی، رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان پرداختیم. سعیدی می‌گوید: پارک علم و فناوری کردستان از سال ۹۲ فعالیت خود را رسما آغاز کرده و محور اصلی فعالیت این پارک، ICT، کشاورزی و فناوری‌های نرم است.
 
رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان می‌افزاید: در حال حاضر ۱۰۵ واحد فناور در این پارک فعالیت دارند که حدود ۶۰ درصد از این واحد‌ها در زمینه ICT و تولید محتوا و فناوری‌های نرم کار می‌کنند و مابقی آن‌ها در زمینه کشاورزی فعالیت دارند.

سعیدی ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه کردستان، منطقه‌ای صنعتی نیست برای انتخاب زمینه فعالیت واحد‌های فناور زیرمجموعه پارک علم و فناوری استان تمرکز خود را بر اقتصاد خلاق گذاشته ایم و در این زمینه فعالیت داریم و این موضوع باعث شده پارک علم و فناوری کردستان ترکیبی از پارک فناوری و ساینس و بیزنس باشد.
۳۱ ایده فناورانه در پارک علم و فناوری کردستان تبدیل به محصول شده‌اند‌
وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری کردستان مجموعه ای مستقل است که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت دارد، بیان می‌کند: اکثر واحد‌های فناور پارک علم و فناوری استان کردستان از سوی دانشجویان و فارغ التحصیلان راه اندازی و اداره شده اند و طبق برآوردی که داشته ایم، ۲۴ درصد از این دانشجویان و فارغ التحصیلان در دانشگاه کردستان تحصیل کرده اند و مابقی آن‌ها در سایر دانشگاه‌های استان و خارج استان تحصیل داشته اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان می‌گوید: از ابتدای فعالیت پارک علم و فناوری کردستان تا به الان ۳۱ ایده فناورانه به محصول تبدیل شده اند که از این تعداد ۲۰ ایده تجاری سازی شده و حدود ۶ برند در استان ثبت شده و بالغ بر ۱۰ شرکت فناورانه ما در سطح بین المللی فعالیت دارند.

وی اظهار می‌کند: دو واحد فناور پارک علم و فناوری کردستان در زمینه تولید و ساخت محصولات ضد خوردگی که مورد استفاده صنعت نفت هستند و تولید ضد یخ که برای شستشوی هواپیما از آن استفاده می‌شود، فعالیت دارند و اکنون این دو محصول مورد استفاده قرار گرفته اند و در بازار عرضه می‌شوند.

سعیدی ادامه می‌دهد: علاوه بر این، دو طرح فناورانه در پارک علم و فناوری کردستان پرورش داده شده اند که اکنون مورد استفاده قرار گرفته اند، یکی از این طرح‌ها مربوط به هوشمند سازی پارکینگ‌های کنار خیابان‌ها است که برای اجرای این طرح، واحد فناور ما با شهرداری سنندج قراردادی منعقد کرده و در حال اجرای آن است. یکی دیگر از این طرح‌ها مربوط به الکترونیکی کردن خدمات مربوط به نوبت دهی پزشکان و امورات مربوط به دفترچه بیمه است که در حوزه سلامت فعالیت دارد و در سنندج مورد استفاده قرار گرفته و تقویت این ایده‌ها و طرح‌ها نیازمند سرمایه گذاری بیشتر است که امیدواریم این امر محقق شود چرا که با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده اند.

وی اضافه می‌کند: در جشنواره خوارزمی ۲ واحد فناور پارک علم و فناوری کردستان موفق به کسب مقام‌های برتر شدند و یکی از این واحد‌ها به عنوان کارآفرین برتر که در زمینه VR و IR و واقعیت مجازی فعالیت دارد، انتخاب شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان با اشاره به تفاهم نامه‌های این مجموعه با ارگان‌های مختلف می‌افزاید: پارک علم و فناوری استان کردستان با دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه کردستان تفاهم نامه همکاری امضا کرده و علاوه بر آن با جهاد دانشگاهی و سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر کارگروه‌های تخصصی و ارگان‌ها همچون صدا و سیما تفاهم نامه همکاری منعقد کرده و چون فعالیت این پارک بیشتر در حوزه تولید محتوای فرهنگی و هنری است با اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است.

وی با اشاره به رویداد‌هایی که در پارک علم و فناوری کردستان برگزار می‌شود، اظهار می‌کند: پارک علم و فناوری استان کردستان همواره رویداد‌هایی را در زمینه کسب و کار فناورانه راه اندازی و اجرا می‌کند و این رویداد‌ها به صورت استارتاپ ویکند و دوره‌های آموزش تخصصی مبتنی بر شغل و گردهمایی و صندلی‌های تجربه برگزار می‌شوند تا برای واحد‌های فعال و دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد انگیزه شود و به سمت فعالیت در واحد‌های فناورانه هدایت شوند.
۳۱ ایده فناورانه در پارک علم و فناوری کردستان تبدیل به محصول شده‌اند‌
سعیدی می‌گوید: با توجه به اینکه اقتصاد کردستان دولتی است، پارک علم و فناوری استان روی اقتصاد خلاق تمرکز کرده چرا که این اقتصاد وابسته به مکان نیست و محصولات تولیدی این حوزه در سطح بین المللی مورد استفاده قرار می‌گیرند و از این طریق درصد موفقیت واحد‌های فناور ما بیشتر می‌شود.

وی ابراز می‌کند: فروش شرکت‌های حوزه دانشی معمولا بیشتر از میزان سرمایه گذاری است که بر این بخش انجام می‌گیرد. بهتر است دولت حمایت خود از واحد‌های فناورانه را در قالب تامین زیرساخت‌ها انجام دهد و سرمایه گذاران برای توسعه کسب و کار‌های نوآورانه خصوصا در بخش تولید محتوایی و فضای مجازی توجه بیشتری به آورده این کسب و کار‌ها داشته باشند و بیشتر از پیش در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان خاطرنشان می‌کند: از مسئولین خواستاریم زیرساخت‌های لازم را برای رشد و تقویت واحد‌های فناور که صاحبان ایده‌های خلاقانه و نوآورانه هستند فراهم کنند و تمامی ارگان‌ها از این واحد‌ها حمایت کنند تا شاهد رونق تولید و اقتصاد در کشور باشیم.


شعار سال،بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:23اردیبهشت1398،کد خبر:763588،snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین