پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۱۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
معاون وزیر بهداشت گفت: ایران در بخش پیوند عضو قابل رقابت با کشورهای پیشرفته است. در حال حاضر ۲۵ هزار نفر در انتظار پیوند عضو داریم و هر ۳ ساعت یکی از این افراد فوت می‌کند.

شعارسال: معاون وزیر بهداشت گفت: ایران در بخش پیوند عضو قابل رقابت با کشورهای پیشرفته است. در حال حاضر ۲۵ هزار نفر در انتظار پیوند عضو داریم و هر ۳ ساعت یکی از این افراد فوت می‌کند.

 ایرج حریرچی درباره اهدا و پیوند عضو افزود: در صورت ترویج فرهنگ اهدای عضو می‌توان از مرگ هزاران انسان نیازمند عضو جلوگیری کرد. هر روز 7 تا 10 شخص منتظر پیوند فوت می‌کنند.

وی بیان کرد: سالانه ۴ هزار مرگ مغزی با قابلیت اهدای عضو در کشور اتفاق می‌افتد؛ هریک از افرادی که دچار مرگ مغزی شدند 8 عضو پیوندی بالقوه دارند و اگر تنها 3 عضو از 3000 فرد دچار مرگ مغزی شده در سال به نیازمندان اهدا شود می‌توان لیست انتظار پیوند عضو را از میان برداشت.

حریرچی اظهار کرد: بسیاری با اهدای عضو بیماران مرگ مغزی موافقت نمی‌کنند. این اتفاق با فرهنگ سازی ممکن است و با فرهنگ اهدای عضو می‌توانیم این مشکل را حل کنیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری ایران پزشک ، تاریخ انتشار:1 خرداد 1398 ، کدخبر:11501 ،www.iranmd.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین