پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۱۰۹۵۵
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۵
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید اردوی خارج از کشور مدارس مغایرتی با قوانین ندارد؛ ضمن آنکه تعداد مدارسی که امکان و توان این کار را دارند به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

شعارسال: سید حمایت میرزاده درباره مدارس لاکچری گفت: به دنبال مأموریت رییس مجلس به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در صحن علنی برای پیگیری این امر، قطعا در اولین جلسه کمیسیون به موضوع مدارس لاکچری پرداخته خواهد شد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی درباره چنین مدارسی توضیح داد: برخی از فعالیت‌هایی که در مدرسه انجام می‌گیرد بر اساس تصمیمات انجمن اولیا و مربیان است که جایگاه قانونی دارد؛ اینطور نیست که در مدرسه هر فعالیتی انجام شود، حتما بر اساس نامه، دستور و مجوز آموزش و پرورش است.

اردوی خارج از کشور مدارس مغایرتی با قوانین ندارد

وی ادامه داد: قانون به انجمن اولیا و مربیان اختیاراتی داده که بر اساس برخی فعالیت‌های فوق برنامه اعم از هنری، فرهنگی و اردو تصمیماتی بگیرند و فقط اگر بخواهند دانش‌آموزان را به خارج از مدرسه ببرند، باید از اداره آموزش و پرورش مجوز دریافت کنند.

میرزاده با بیان اینکه بحث لاکچری بودن صرفا به اردوی خارج از کشور دلالت می‌کند، افزود: اولا این امر مغایرتی با قوانین ندارد؛ یعنی اگر مدرسه‌ای بخواهد دانش‌آموزان خود را برای بازدید علمی از یک دانشگاه، موزه یا مرکز علمی به خارج از کشور ببرد، منع قانونی ندارد و صرفا باید مجوزهای لازم را دریافت کند.

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شکایتی درباره مدرسه‌های لاکچری دریافت نکرده است

وی با اشاره به اینکه وضعیت مدارس اعم از دولتی و غیردولتی در کشور به گونه‌ای است که حتی اردوهای داخل استانی هم نمی‌توانند ببرند، گفت: آنقدر اردو در یادگیری بچه‌ها اهمیت دارد که ای کاش با توجه به اثرگذاری آن می‌شد بچه‌ها را مستمرا به اردوهای درون‌شهری، برون‌شهری، استانی، منطقه‌ای و کشوری برد؛ ولی متاسفانه هزینه این کار وجود ندارد.

میرزاده افزود: فراوانی مدارسی که این امکان و توان را دارند که دانش‌آموزان را به اردوهای کشوری و خارج از کشوری ببرند اصلا زیاد نیست؛ شاید به تعداد انگشتان یک دست هم نرسد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: مدرک، نامه، گزارش، سند، اطلاعات و شکایتی به دست کمیسیون آموزش مجلس نرسیده که حاکی از آن باشد فلان مدرسه لاکچری است ولی اگر چنین چیزی وجود داشته باشد، کمیسیون آموزش به موارد تخلف قانونی آن در صورت وجود ورود خواهد کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 7خرداد1398 ، کدخبر: 426691: www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین