پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۰۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
در مجموعه خبرهای پیشنهاد اندیشه‌ورزی تاکنون سعی کردیم ضمن توجه به مطالبه مقام معظم رهبری از دانشجویان در رابطه با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، موضوعاتی را با توجه به نیازهای روز و اساسی به دانشجویان ارائه کنیم.
شعار سال: «الگوی مناسب جوانگرایی» در راستای گام دوم انقلاب، موضوعی است که می‌تواند برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها استفاده شود.

در مجموعه خبرهای پیشنهاد اندیشه‌ورزی تاکنون سعی کردیم ضمن توجه به مطالبه مقام معظم رهبری از دانشجویان در رابطه با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، موضوعاتی را با توجه به نیازهای روز و اساسی به دانشجویان ارائه کنیم.

۱۳ مهر ۹۰ در دیدار نخبگان و برگزیدگان علمی با مقام معظم رهبری، ایشان ضمن انتقاد از نبود اهتمام لازم به مسئله کرسی‌های آزاداندیشی با وجود تأکیدهای مکرر خاطرنشان کردند: جوانان باید با فکر کردن، نوشتن و انعکاس ایده‌های خود در کرسی‌های آزاداندیشی فضای گفتمانی به وجود آورند.

معظم‌له همچنین بیان کردند: این کرسى‌‌هاى آزاداندیشى که ما مطرح کردیم مستلزم بحث‌هاى آزاد دانشجویى در محیط دانشگاه‌‌هاست، بسیارى از مسائلى را که در اینجا دوستان مطرح کردند، می‌تواند تعیین تکلیف کند، روشن کند؛ جهات مثبت و منفى هر مطلبى را در بحث‌هاى دانشجویى باید بتوانند به دست بیاورند.

در دیدار دانشجویان و رهبر معظم انقلاب که معمولاً مباحث مهم کشور مطرح می‌شود، سه نفر از دانشجویان به موضوع جوانگرایی اشاره کردند.

۳۰ ساله‌های رانتی ما را کارآمدتر نمی‌کنند

محمدحسین صبوری، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در این دیدار تأکید کرد: ایراد ریشه‌ای‌تر را در «محافظه‌کاری» و وجود عناصر «محافظه‌کار» می‌دانیم، نه صرفاً مسن؛ لذا اگر قرار باشد ۳۰ ساله‌های رانتی جای مسن‌ها را بگیرند، عملاً نه‌تنها کارآمدتر نخواهیم شد، بلکه محافظه‌کاران جوان توان بیشتری برای مقاومت در برابر تحولات مثبت خواهند داشت؛ ضمن اینکه خوب است مدل صحیح جوان‌گرایی را از دفتر رهبری آغاز کنید تا برای سایر نهادها الگو شود، استدعا داریم به شرح چارچوب درست استفاده از جوانان نیز برای مسئولان نظام بپردازید.

جوان حزب اللهی قدرت‌طلب نیست

سخنران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز خطاب به رهبر معظم انقلاب مطرح کرد: صحبت از گام دوم شد و جوانگرایی؛ برداشت ما این است که حضرتعالی گام دوم را خطاب به همه امت اسلامی بیان کردید، اما متاسفانه افرادی معدود و حلقه‌هایی خاص، به گام دوم خیانت و آن را تعبیر به جوانگرایی صرف که منظور خودشان بود کرده و اینگونه خواستند سهم خود را از قدرت بگیرند.

محمدامین مهدی‌پور تصریح کرد: اما آقایان از نظر ما جوان حزب‌اللهی قدرت‌طلب نیست و گام دوم، گام تاریخی تمامی ملت ایران است؛ گام دوم، گام آن زن و مرد و دانشجو و کارگری است که برای پیشرفت کشورش تلاش می‌کند و گام آن مدیری است که اگر شهر را آب برد، در حوزه مسئولیت خود مشغول به خدمت باشد نه در خارج از کشور مشغول به خوش گذرانی و عشرت.

جنگ را با ۲۰ ساله‌ها بردیم، اقتصاد را با ۶۰ ساله‌ها باختیم

مرضیه افشارنیا، نماینده‌ تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد نیز در دیدار با رهبر معظم انقلاب با اشاره به انتشار بیانیه گام دوم انقلاب ادامه داد: این بیانیه راهبردی و کارگشا که بایستی به یک گفتمان مسلط و جریان‌ساز تبدیل شود، هنوز که هنوز است مورد توجه مسئولین نظام آموزش عالی کشور قرار نگرفته است. در حوزه عملی هم به‌رغم تأکیدات مکرر جنابعالی بر جوان‌گرایی و استفاده از نیروهای جوان، مؤمن و انقلابی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی، قضایی و حتی حاکمیتی نیست و اگر جایی هم بوده، عموما ژن‌های خوب و آقازاده‌های فرهنگی است.

این فعال دانشجویی درباره مسائل اقتصادی هم تأکید کرد: سؤال این است که چرا مسئولان به جوانان اعتماد نمی‌کنند؟ مگر نه اینکه جنگ را با بیست ساله‌ها بردیم و اقتصاد را با شصت ساله‌ها باختیم.

با توجه به مطالب بیان‌شده موضوع «الگوی مناسب جوانگرایی» در راستای گام دوم انقلاب به دانشگاهیان ارائه می‌شود تا در فضای کرسی‌های آزاداندیشی به بحث پیرامون این موضوع بپردازند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار: 11 خرداد 1398، کدخبر: 385205 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
0
0
با این دولت باید جوانگرایی رو به گور برد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین