پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۱۱۴
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
غلام حیدر زورقی رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به سم‌پاشی علیه هجوم و آفت ملخ‌های صحرایی گفت: تاکنون ۱۱۵ هزار و ۶۶۰ هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان با تجهیزات زمینی علیه آفت ملخ صحرایی سم پاشی شده است.
شعار سال :رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به سم‌پاشی علیه هجوم و آفت ملخ‌های صحرایی گفت: تاکنون ۱۱۵ هزار و ۶۶۰ هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان با تجهیزات زمینی علیه آفت ملخ صحرایی سم پاشی شده است.

غلام حیدر زورقی اظهار داشت: روند رو به رشد سطح مبارزه با ملخ صحرایی در استان  هجوم بیشتر دسته‌های ملخ از آن سوی مرز و استان‌های دیگر به سیستان و بلوچستان را نشان می‌دهد که سازمان جهاد کشاورزی با تمام امکانات موجود خود در حال سمپاشی مناطق آلوده به این آفت بین المللی است.

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون  115 هزار و 660 هکتار از مراتع کشاورزی سطح استان سمپاشی شده که از این تعداد 58 هزار و 460 هکتار به ملخ پوره و 57 هزار و 200هکتار به ملخ بالدار اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:تاکنون مراتع شهرستان‌های کنارک، فنوج، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دلگان، ایرانشهر، سیب و سوران، خاش و سرباز در سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است. که شهرستان کنارک با 26هزار و 480هکتار از اراضی بیشترین رقم را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: همچنین در چابهار نیز 21 هزار و 630هکتار، قصرقند 4 هزار و 640 هکتار، نیکشهر 6 هزار و 940 هکتار، فنوج 4 هزار و 710 هکتار، دلگان 25 هزار و 470  هکتار و ایرانشهر 26 هزار و 710 هکتار  کار مبارزه با ملخ های صحرایی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان شمال استان درگیر هجوم ملخ نشده است خاطرنشان کرد:کلیه امکانات لجستیکی وتوان کارشناسی سازمان بی وقفه کار مبارزه با ملخ را دنبال می کنند که برای تداوم مبارزه نیاز به حمایت مسئولین در سطح ملی و استانی است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:11خرداد1398،کدخبر:2023506،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین