پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۳۵۰
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: باز هم بر این تاکید می‌کنم که کمبود دارویی جدی نداریم و با وجود همه فشارهایی که آمریکایی‌ها وارد کردند، به دلیل مشکلات بسیار جدی که در نقل و انتقال پولی ایجاد شده در بسیاری از موارد قفل شدیم.

شعارسال: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: باز هم بر این تاکید می‌کنم که کمبود دارویی جدی نداریم و با وجود همه فشارهایی که آمریکایی‌ها وارد کردند، به دلیل مشکلات بسیار جدی که در نقل و انتقال پولی ایجاد شده در بسیاری از موارد قفل شدیم.

سعید نمکی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی درباره کمبودهای دارویی در کشور، افزود: اما با تمهیداتی که اندیشیده شده، خوشبختانه تاکنون توانستیم اقلام دارویی مورد نیاز را به هر روشی که بوده وارد کنیم و ار در برخی موارد داروهایی موجود نیست به این دلیل نیست که نتوانستیم داروهای اساسی را تولید کنیم، بلکه درباره داروهای تولید داخل به شدت ایستادگی کردیم که وارد نشود. اعتقاد داریم صنعت داروسازی نباید لگدمال واردات شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر اقلام دارویی که در بازار دچار کمبود است از روز مشابه سال قبل کمتر است. کمبود در داروهای اساسی وجود ندارد و کمبودها اصولاً مربوط به داروهای وارداتی است. مواردی که مربوط به بیماران صعب العلاج است، حتی در صورت وجود مشابه خارجی وارد می‌شود.

نمکی افزود: با وجود همه مشکلات موجود، شیوه‌هایی را دنبال کردیم تا پایان سال کمبود داروهای اساسی نداشته باشیم. از همه رسانه‌ها می‌خواهیم که کمک کنند تا از تولید داخلی دارو حمایت کنیم و به تله جو تبلیغاتی و شانتاژ واردکننده‌های دارو نیفتیم. تصمیم گرفتیم با کمک رسانه‌ها با واردات بی رویه دارو مبارزه کنیم و ذهنیت کیفیت پایین داروی ایرانی پاک شود. در حال حاضر هیچ دارویی در داخل کشور وجود ندارد که کیفیت آن پایین باشد و اگر موردی باشد در آزمایش‌ها به آن پی می‌بریم و اگر کیفیت داروی داخلی مشکل داشته باشد، بزرگ‌ترین برخورد با تولیدکننده می‌شود و اجازه نمی‌دهیم وارد چرخه مصرف شود.

با تحقیق و تفحص از غذا و دارو مشکلی نداریم

وزیر بهداشت درباره وجود رانت و امضاهای طلایی در سازمان غذا و دارو گفت: از تحقیق و تفحص حتی از کوچک‌ترین جز وزارت بهداشت موافقم و هر دستگاهی که پاکیزه کار می‌کند باید از این موضوع استقبال کند. بحث تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو از سال گذشته وجود دارد و در بررسی‌های مختلف در کمیسیون بهداشت رأی نیاورده است. وزارت بهداشت هیچ مانعی برای این موضوع نمی‌بیند و دوستان ما در سازمان غذا و دارو به شدت کار کردند و مباحث به سمت شفافیت پیش می‌رود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:11 خرداد 1398 ، کدخبر: 83337174،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین