پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۱۲۳۱۶
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
ارزش کل سهام بانک تجارت در شروع فعالیتش در بورس در سال جدید در تاریخ 26 فروردین 98 بیش از 101.662 هزار میلیارد بوده که این رقم در 13 خرداد به 100.094 هزار میلیارد کاهش پیدا کرده که با یک جمع و تفریق میتوان نتیجه گرفت که شاهد ریزش 1.567 میلیاردی سهام تجارت هستیم.

شعارسال: ارزش کل سهام بانک تجارت در شروع فعالیتش در بورس در سال جدید در تاریخ 26 فروردین 98 بیش از 101.662 هزار میلیارد بوده که این رقم در 13 خرداد به 100.094 هزار میلیارد کاهش پیدا کرده که با یک جمع و تفریق میتوان نتیجه گرفت که شاهد ریزش 1.567 میلیاردی سهام تجارت هستیم.

 بانک تجارت که همیشه یکی از پر بحث ترین بانکهای کشور طی چندسال گذشته بوده امسال هم وضعیت بهتری ندارد. آنچه که می توان از تحلیل اعداد تابلوی این بانک در بورس به دست آورد نشان از تکرار تراژدی چندسال اخیر دارد و عجیب است که با وجود سهامدارانی مانند دولت و بسیاری از شرکتهای زیرمجموعه ی سهامدار عمده ای مانند شستا چرا هنوز برای این وضعیت چاره ای اندیشیده نشده است؟ تجارتی ها اگرچه همیشه وضعیت مالی شان در چندسال اخیر کج دار و مریز بوده و هیچوقت تغییر بخصوصی در این زمینه نداشتند اما سؤالی را که باید از دولت به عنوان بزرگترین سهامدار این بانک پرسید این است که با وجود همه ی آنچه که به صورت کاملا مستند در دسترس قرار دارد اصرار به ادامه بانکداری توسط تجارتی ها چیست؟

تعداد بانکهای کشور زیاد است و وضعیت برخی از آنها نشان دهنده ی وضعیت قرمزی است که به واسطه مسامحه کاری ایجاد شده و دود این ماجرا به چشم سهامداران می رود؟ 24 سهامدار بانک تجارت در مجموع 73.03 درصد سهام این بانک را در اختیار دارند که سهامدار عمده ی آن دولت با 16.99 درصد است. بودن دولت در بین سهامداران و نیز تعداد قابل توجه سهامداران هیچکدام مانع از اتفاقات بدی که در تجارت در حال رخ دادن است نشده و معلوم نیست که تدبیر دولت تدبیر برای آن چه خواهد بود؟ سرمایه هایی که دولت در هر بانکی دارد حاصل درآمدهای کشور است اما حالا با نگاهی به وضعیت تجارت باید پرسید که چرا باید سرمایه ی کشور در جایی هزینه شود که خروجی آن اصلا قابل دفاع نیست؟ و آیا این به معنای هدر دادن بیت المال تلقی نمی شود؟

ارزش کل سهام بانک تجارت در شروع فعالیتش در بورس در سال جدید در تاریخ 26 فروردین 98 بیش از 101.662 هزار میلیارد بوده که این رقم در 13 خرداد به 100.094 هزار میلیارد کاهش پیدا کرده که با یک جمع و تفریق میتوان نتیجه گرفت که شاهد ریزش 1.567 میلیاردی سهام تجارت هستیم. جدا از عملکرد ضعیف تجارت در بورس باید به این نکته نیز اشاره کرد که با وجود ضرری که در کل سهام آنها مشاهده می شود همچنان اصرار به بنگاهداری داری در طبع مدیران آن قابل دریافت است.

سند ارزش سهام بانک تجارت در فرودین ماه

سند ارزش سهام بانک تجارت در خردادماه

موضوع درباره ی بانک تجارت به اینجا ختم نمی شود بلکه جدیدترین صورتهای مالی این بانک اپیزود دوم از وضعیت اضطراری در این بانک را نشان می دهد. بیش از 130.211 هزار میلیارد ریال زیان در 9 ماهه ی سال 97 را باید به کاهش ارزش سهام این بانک در 3 ماهه ی اول سال جدید اضافه کرد و این یعنی یک عملکرد بسیار ضعیف در سایه ی حمایت دولت که گویا کمر به دور ریز سرمایه ی ملت بسته است. این زیان شناسایی شده در حالی اتفاق می افتد که نسبت به کل سال 96 شاهد رشد 24 درصدی ضرر و زیان در این بانک هستیم.

سند زیان بانک تجارت در 9 ماهه 97

کاهش سرمایه گذاری در سهام و کم شدن دارایی ها از دیگر مسائلی است که در جدیدترین صورتهای مالی این بانک قابل رؤیت است و البته همچنان بدون راه حل ادامه دارد. آیا بهتر نیست در جهت تصمیم گیری درست درباره ی آینده ی بانک تجارت زودتر دست به کار شد تا بیش از این شاهد ضرر و زیان و هدر رفت سرمایه نباشیم؟


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازسایت خبری نبض بازار  ، تاریخ انتشار: 16 خرداد 1398 ، کدخبر:17909  www.nabzebaazaar.com ،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین