پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۳۹۳
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹
۷ سال از کلنگ زنی «دانشکده عمران و معماری» دانشگاه شهید چمران اهواز می‌گذرد و سال ۹۶ بود که این دانشکده با عنوان «دانشکده عمران و محیط زیست» افتتاح شد؛ اما هنوز این ساختمان به بهره برداری نرسیده است.
شعار سال: ۷ سال از کلنگ زنی «دانشکده عمران و معماری» دانشگاه شهید چمران اهواز می‌گذرد و سال ۹۶ بود که این دانشکده با عنوان «دانشکده عمران و محیط زیست» افتتاح شد؛ اما هنوز این ساختمان به بهره برداری نرسیده است.

 حدود ۷ سال پیش کلنگ احداث دانشکده عمران و معماری دانشگاه شهید چمران اهواز توسط استاندار وقت که از اساتید گروه عمران این دانشگاه بود، زده شد.

در سال ۹۲ وعده افتتاح این دانشکده به دانشجویان این گروه داده شد و بعد از کش و قوس‌های فراوان و زور آزمایی‌های گروه‌های دانشکده مهندسی، دانشجویان خواستار تبدیل شدن این ساختمان به دانشکده مهندسی شدند و در نهایت این دانشکده در سال ۹۶ توسط منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به نام «دانشکده عمران و محیط زیست» به افتتاح رسید. البته این افتتاح کاملا نمایشی بود چرا که در دانشگاه شهید چمران اهواز رشته‌ای به عنوان محیط زیست وجود ندارد و به گفته دانشجویان، این افتتاح نمایشی در راستای تظاهر به مقابله با ریزگرد‌ها از سوی وزارتخانه بوده است.

با وجود اینکه افتتاح این ساختمان با عنوان «دانشکده عمران و محیط زیست» در سال ۹۶ انجام شده، هنوز دانشجویان و اساتید گروه مهندسی با مشکل کمبود کلاس مواجه هستند و این دانشکده اکنون به دانشکده «عمران و معماری» تغییر نام پیدا کرده است.

طرفی: کلاس‌های آموزشی گروه مهندسی در اتاق‌های جلسات برگزار می‌شوند
مهدی طرفی، فعال دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در این باره می‌گوید: حدود سال ۹۱ بود که کلنگ احداث این ساختمان زده و سال ۹۲ از طرف بسیج دانشجویی دانشکده مصاحبه‌ای با رئیس این دانشکده گرفته شد تا مشخص شود این دانشکده چه زمانی افتتاح می‌شود و رئیس دانشکده وعده ۶ یا ۷ ماه بعد را داد.

طرفی می‌افزاید: با وجود گذشت یک سال و نیم از افتتاح این دانشکده، هنوز این ساختمان بلااستفاده مانده در حالی که دانشجویان گروه مهندسی دانشگاه با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه هستند و برخی از کلاس‌های دانشجویان در محیط‌هایی غیر از کلاس‌های آموزشی و در اتاق‌های جلسات دانشگاه برگزار می‌شود.

این دانشجوی دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه مسئولین دانشکده در این مدت با آوردن بهانه‌هایی همچون کمبود تجهیزات و تامین نشدن اعتبارات مالی هیچ اقدام قابل توجه و مثبتی برای حل مشکلات دانشجویان گروه مهندسی انجام نداده اند، اظهار می‌کند: اکنون سر در این ساختمان با عنوان دانشکده عمران و معماری نامگذاری شده و همین موضوع به دغدغه دانشجویان مهندسی تبدیل شده و همچنان در بلاتکیلفی به سر می‌برند و ناچارند در اتاق‌های جلسات دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه تحصیل دهند.

حیدری شیرازی: به احتمال زیاد دانشکده عمران و معماری تا مهرماه به بهره برداری می‌رسد
در ادامه به گفتگو با کورش حیدری شیرازی، رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز پرداختیم تا از چند و چون موضوع اطلاع یابیم. حیدری شیرازی می‌گوید: ساخت و ساز‌های این دانشکده به اتمام رسیده و اکنون بحث تجهیزات آن مطرح است. البته حدود ۸۰ درصد از کار انجام شده و به دلیل بالا رفتن نرخ ارز در زمینه تامین تاسیسات و تجهیزات برقی دچار مشکل هستیم.

حیدری شیرازی می‌افزاید: از سال ۹۶ تاکنون ۳ پیمانکار مسئولیت تامین تجهیزات این ساختمان را بر عهده گرفته اند، اما هر کدام به دلیل بالا رفتن هزینه ها، قراردادشان را لغو کرده و انصرف داده اند؛ بر همین مبنا دلیل اصلی تکمیل نشدن این ساختمان و بهره برداری از دانشکده عمران و معماری تامین نبودن تجهیزات ساختمان بخصوص در زمینه تاسیسات برقی است.

رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز اذعان می‌کند: دانشگاه شهید چمران اهواز برای حل این مسئله یکسری تمهیدات ویژه اندیشیده و با اجرایی شدن این تمهیدات به احتمال زیاد دانشکده تا مهرماه به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه می‌دهد: تابلویی که اکنون در سر در این دانشکده با عنوان «دانشکده عمران و معماری» نصب شده، حالت سمبولیک دارد و به این معنا نیست که دانشکده‌های متعدد و منفکی در دانشگاه تشکیل شود. فضای آموزشی و پژوهشی این دانشکده بعد از راه اندازی در اختیار دانشجویان مهندسی و عمران و معماری قرار می‌گیرد.

حیدری شیرازی با اشاره به برگزاری کلاس‌های گروه مهندسی در اتاق‌های جلسات می‌گوید: به دلیل کمبود فضا، کلاس‌های آموزشی دانشجویان گروه مهندسی در فضا‌هایی غیر از کلاس آموزشی و در اتاق‌های جلسات برگزار می‌شود و با تغییر کاربری سالن‌های جلسات مشکل کمبود فضای دانشجویان این گروه را رفع کرده ایم تا در زمینه آموزشی لطمه نبینند.

وی ادامه می‌دهد: اتاق‌های جلساتی که در اختیار دانشجویان گروه مهندسی قرار گرفته اند، این پتانسیل را دارند که فضایی لوکس و راحت برای دانشجویان فراهم آورند. معمولا دانشجویان بخصوص دانشجویان خارجی ترجیح می‌دهند در این اتاق‌های لوکس درس بخوانند تا اینکه در کلاس‌های آموزشی باشند چرا که امکانات اتاق‌های جلسات بسیار بیشتر از کلاس‌های آموزشی است.

رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح می‌کند: برای نجات اتاق‌های جلسات و جلوگیری از مستهلک شدنشان به دنبال این هستیم که هر چه زودتر کلاس‌های آموزشی گروه مهندسی در فضا‌های آموزشی مربوطه برگزار شوند و این اتاق‌ها به ماهیت اولیه خود برگردند.


وی با بیان اینکه ساختمان دانشکده عمران و معماری در سه طبقه و با حدود ۳۰ کلاس آموزشی احداث شده است، ابراز می‌کند: با توجه به روندی که اخیرا دانشگاه شهید چمران اهواز در پیش گرفته این احتمال می‌رود که حداقل ۵ کلاس آموزشی از طبقه اول این ساختمان مهرماه به بهره برداری برسد و در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

حیدری شیرازی یادآور می‌شود: البته این ساختمان به تجهیزات دیگری از قبیل آسانسور و سیستم‌های سرمایشی نیاز دارد و امیدواریم سریعتر این نیاز‌ها مرتفع شوند و دانشکده راه اندازی شود.
 
در پایان، امیدواریم مسئولین دانشگاه شهید چمران اهواز شرایط دانشجویان گروه مهندسی را در نظر گرفته و هر چه سریعتر اقدام به بهره برداری از این دانشکده کنند تا دانشجویان از بلاتکلیفی درآیند.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:22خرداد1398،کدخبر:770205،snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین