پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۱۳۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۳
نشست تشکل‌های فرهنگیان با سخنگوی دولت و سرپرست جدید این وزارتخانه برگزار شد؛ در این جلسه نظرات این تشکل‌ها درباره معرفی حسینی به عنوان وزیر آموزش‌و‌پرورش بررسی شد.
شعار سال :نشست تشکل‌های فرهنگیان با سخنگوی دولت و سرپرست جدید این وزارتخانه برگزار شد؛ در این جلسه نظرات این تشکل‌ها درباره معرفی حسینی به عنوان وزیر آموزش‌و‌پرورش بررسی شد.
نشست تشکل‌های فرهنگیان با سخنگوی دولت و سرپرست جدید این وزارتخانه در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

پیش از این علی ربیعی سخنگوی دولت از برگزاری جلسه با تشکل‌های فرهنگیان خبر داده بود.

محمد داوری، معلم  و یکی از اعضای تشکل سازمان معلمان ایران درباره جلسه تشکل‌های فرهنگیان با سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش و سخنگوی دولت اظهار کرد: این جلسه در سومین روز کاری آقای حسینی با حضور سخنگوی دولت و تشکل‌های فرهنگیان برگزار شد که از هر تشکل دو نفر حضور داشتند و مباحث خود را مطرح کردند.

وی افزود: موارد مطرح شده در این جلسه درباره مسائل آموزش و پرورش و معرفی آقای حسینی به‌عنوان گزینه پیشنهادی دولت به مجلس برای وزارت آموزش و پرورش بود، اکثر تشکل‌های فرهنگیان نظر مثبت و حمایتی نسبت به معرفی آقای حسینی به عنوان گزینه وزارت داشتند و جو جلسه مثبت بود همچنین آقای ربیعی در پاسخ به پرسش بنده مبنی بر اینکه " آیا آقای حسینی به عنوان گزینه وزارت معرفی می‌شوند یا خیر؟" گفتند: اگر شما حمایت کنید.

داوری در پاسخ به این پرسش که عده‌ای از فرهنگیان معتقدند که این جلسه با نگاه سیاسی برگزار شد، تصریح کرد: قبل از اینکه آقای حسینی به‌عنوان سرپرست معرفی شود و هنگام استعفای غیرمنتظره آقای بطحایی، سخنگوی دولت اعلام کرد که به‌زودی جلسه‌ای را با تشکل‌های فرهنگیان برگزار خواهد کرد و تشکل‌ها صرف‌نظر از اینکه چه فردی به‌عنوان سرپرست معرفی می‌شود منتظر برگزاری این جلسه بودند تا درباره این استعفا و مدیریت آموزش و پرورش مطالبی بیان کنند.

داوری درباره مطالب مطرح شده از سوی تشکل‌ها یادآور شد: اعضای تشکل‌ها مطالبات و نظرشان درباره آقای حسینی را مطرح کردند که درباره معرفی آقای حسینی به عنوان گزینه وزارت، نظر اکثر افراد مثبت بود اما برخی معتقد بودند که اگر دولت از وزیر آموزش و پرورش حمایت نکند و این وزارتخانه در اولویت حاکمیت قرار نگیرد، شخص وزیر چندان تأثیرگذار نیست.

وی ادامه داد: درباره مطالبات نیز بیشتر مسائل اقتصادی و معیشتی معلمان مطرح شد چرا که نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند، جایگاه آموزش و پرورش از نگاه دولت و حاکمیت، تمرکززدایی، مشارکت‌گرایی و توجه به اصلاحاتی که بتواند کیفیت و عدالت آموزشی را محقق کند و مباحثی مربوط به فعالیت‌های صنفی و معلمان زندانی از سایر مباحث مطرح شده بود.

داوری گفت: در مجموع در حوزه‌های مختلف اقتصادی، مالی، ساختاری، آموزشی و نیروی انسانی مباحث به صورت تیتروار مطرح شد.

وی در باره تشکل‌های حاضر در این جلسه گفت: در ابتدای این جلسه آقای عبدی؛ مشاور وزیر در امور تشکل‌ها اعلام کرد که از تمام تشکل‌ها دعوت کرده‌اند اما نمایندگانی از انجمن اسلامی معلمان، سازمان معلمان، مجمع فرهنگیان و کانون صنفی معلمان و کانون مدرسان دانشگاه فرهنگیان در این جلسه حضور داشتند و تشکل‌های اصولگرا دعوت شده بودند اما حضور نیافتند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ،تاریخ انتشار:24خرداد1398،کدخبر:2030871،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین