پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران از برگزاری مراسم اختتامیه دومین جایزه جهانی خشت طلایی تهران در روز شنبه نهم آبان ماه خبر داد و گفت: در این مراسم از 24 طرح برگزیده در حوزه مدیریت شهری تجلیل می شود.

شعار سال : شهرام گیل آبادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری روز جهانی شهرها و جایزه جهانی خشت طلایی تهران با بیان اینکه برای پایتخت دورنگاهی تدوین شده است که موقعیت های مختلف را پیش روی ما ترسیم می کند اظهار داشت: اگر در حوزه های مختلف می بینید که شهرداری تهران برای خود اولویت بندی کرده تبیعت از دورنگاهی است که شهر تهران در نظر گرفته است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران افزود: یکی از موضوعاتی که در راس شهر تهران قرار دارد و اهداف کلان نظام در آن دیده شده دیپلماسی شهری است که ذیل دیپلماسی عمومی مطرح می شود. خوشبختانه امروز تهران مورد توجه دنیا قرار گرفته است به طوری که هر مهمان خارجی که وارد تهران می شود اعجاب خود را از پایتخت تهران نشان می دهد.

وی با اشاره به ابراز علاقه شهرهای موثر دنیا از مدیریت شهری تهران گفت: در حال حاضر تماسهایی از شهرهای موثر دنیا که علاقمندند در فضای شهری با ما همکاری داشته باشند را داریم و این نشان دهنده همت جهادی در شهر تهران است که موثر واقع شده است.

گیل آبادی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه پیشرفتهای تهران باعث شده حصرفکری در اروپا و امریکا شکسته شود خاطرنشان کرد: این شکست شدن حصرفکری در ارتباط با توسعه شهر تهران باعث شد که ایران بهتر دیده شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران در ادامه به برگزاری دومین سال جایزه خشت طلایی تهران اشاره کرد و گفت: این برنامه طی سال گذشته توانست اولین دوره خود را برگزار کند. شهرداری تهران تلاش کرد جایزه جهانی خشت طلایی را در هر محفلی معرفی کند و این باعث شد در فضای سازمان ملل به خوبی معرفی شود و راه چندین ساله را به زودی طی کند.

وی در ادامه با بیان اینکه جایزه خشت طلایی توانسته به عنوان جایزه جهانی مطرح شود و در سایت های معتبر جهانی مانند متروپلیس شناخته شود خاطرنشان کرد: 5 سازمان جهانی ما را در اجرای جایزه خشت طلایی تهران همکاری می کنند روز شنبه 9 آبان ماه مراسم اختتامیه دومین جایزه جهانی خشت طلایی با حضور نمایندگان این 5 سازمان برگزار می شود.

گیل آبادی اضافه کرد: علاوه بر نمایندگان سازمان هایی که در جایزه خشت طلایی با ما مشارکت می کنند شهردار پایتخت آفریقای جنوبی و دبیرکل متروپلیس به عنوان مهمان ویژه در مراسم حضور دارند.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک گروه و یا کمیسیون متروپلیس در شهر تهران مستقر شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه 300 پروژه در مرحله مقدماتی خشت طلایی تهران به دبیرخانه این جایزه جهانی ارسال شد گفت: این 300 پروژه به عنوان پروژه های مطرح از شهرهای مطرح دنیا به دبیرخانه این جایزه جهانی ارسال شد. در غربال اولیه توانستیم 298 پروژه را به مرحله بعد راه دهیم و در مرحله بعد نیز 24 اثر توسط 60 داور داخلی و خارجی وارد لیست اصلی داوران شدند.

گیل آبادی با اشاره به محورهای برگزاری جایزه خشت طلایی تهران نیز گفت: معماری، شهرسازی و حفاظت از میراث فرهنگی،توسعه و پایداری فضای محیط زیست شهری، نوآوری و خلاقیت شهری برای زندگی بهتر، حمل و نقل شهری، توسعه زیرساخت خدمات ضروری شهرها، محافظت از شهرها و شهروندان، توسعه اجتماعی شهروندان بر شهرها، توسعه شهرهای هوشمند و مدیریت شهری و حکمرانی محلی را می توان به عنوان محورهای اصلی در برگزاری جایزه خشت طلایی تهران معرفی کرد.

وی یاداور شد: روز شنبه هفته آتی از 8 تا 24 طرح نهایی برگزیده می شود و در نهایت به پروژه‌ های برگزیده لوح تقدیر و تندیس خشت طلایی اهدا می‌ شود. همچنین برای پروژه‌ هایی که انتخاب می شوند جایزه‌ای به مبلغ 5000 دلار اهدا خواهد شد.

رئیس شورای سیاست گذاری جایزه خشت طلایی تهران در ادامه با بیان اینکه 47 شهر ایران نیز در این جایزه شرکت کرده اند گفت: در واقع 150 شهر خارجی و مابقی شهرهای داخلی ایران در این مرحله شرکت کرده اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت پانا ، تاریخ نشرخبر : ۶ آبان ۱۳۹۴ کد مطلب 416175 www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین