پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۰۰
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
نتایج نظرسنجی جدید صورت گرفته ، حاکی از حمایت 48 درصدی اعضای حزب محافظه‌کار از 'ترزا می ' به‌ عنوان جانشین دیوید کامرون رهبر این حزب و نخست وزیر انگلیس است.
شعارسال: براساس نظرسنجی شبکه اسکای نیوز که روز جمعه منتشر شد، تنها 25 درصد اعضای حزب محافظه‌کار از 'آندریا لیدسام' معاون وزیر انرژی کابینه کامرون حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی همچنین مؤید آن است که در حدود 28 درصد از اعضای حزب محافظه‌کار هنوز تصمیم نهایی خود را برای حمایت از دو نامزد نهایی رقابت رهبری این حزب نگرفته‌اند.

با توجه به فاصله زیاد 'ترزا می' از رقیبش، به‌احتمال بسیار زیاد نخست‌وزیر آینده انگلیس کسی جز وزیر کشور دولت کامرون نخواهد بود.

ترزا می' و 'آندره لیدسام ' با کسب بیشترین آرا در دومین مرحله رأی‌گیری از نمایندگان حزب محافظه‌کار در مجلس عوام که روز پنجشنبه گذشته صورت گرفت، به‌عنوان دو نامزد نهایی جانشینی کامرون معرفی شدند.

براساس نتایج اعلام‌شده از سوی 'گراهام برادی' رییس کمیته 1922 حزب محافظه‌کار که ناظر بر انتخابات رهبری این حزب است، 'ترزا می' در این مرحله 199 رأی، لیدسام 84 رأی و مایکل گوو 46 رأی آوردند.

پس ‌از این مرحله، اعضای حزب محافظه‌کار که شمار آنها به بیش از 180 هزار نفر می‌رسد، از میان این دو نامزد نهایی یک نفر را به‌عنوان رهبر این حزب انتخاب خواهند کرد.

نامزدی که برای رهبری حزب محافظه‌کار انتخاب شود، با توجه به اینکه این حزب اکثریت کرسی‌های مجلس عوام را در اختیار دارد، به‌صورت خودکار نخست‌وزیر بعدی انگلیس خواهد بود.

بدین ترتیب برای دومین بار در تاریخ انگلیس (پس از مارگارت تاچر) یک زن دیگر به‌عنوان نخست‌وزیر انگلیس برگزیده خواهد شد.

کمیته 1922 حزب محافظه‌کار که ناظر بر این انتخابات هست، خواهان این است که تا نهم سپتامبر آینده نامزد پیروز در جریان این رأی‌گیری‌ها مشخص شود.

'ترزا می' وزیر کشور، 'استیو کراب' وزیر کار، 'لیام فاکس' وزیر دفاع پیشین، 'آندریا لیدسام' معاون وزیر انرژی کابینه کامرون و 'مایکل گوو' وزیر دادگستری انگلیس ، بر سر جانشینی دیوید کامرون با یکدیگر رقابت داشتند.

در مرحله اول رای گیری که سه شنبه گذشته صورت گرفت، لیام فاکس به دلیل آوردن کمترین آرا حذف و بعد از آن استیو کراب نیز از دور رقابت ها کناره گیری کرد.

در دوره اول رای گیری، ترزا می' 165 رای، لیدسام 66 رای، مایکل گوو 48 رای، استیو کراب 34 رای و لیام فاکس 16 رای کسب کرده بودند.

مایکل فالون' وزیر دفاع انگلیس در گفت وگو با اسکای نیوز ضمن حمایت از 'ترزا می'،گفت: من فکر می کنم در زمان کنونی به شخصی چون او با تجربیات زیادش، برای ثابت بخشی به اقتصاد کشور و نیز مقابله با تهدیدات خارجی و اطمینان بخشیدن به متحدانمان نیاز داریم.

وی افزود: ترزا می ' به مدت شش سال عضو کابینه بوده و من با او هر هفته در شورای امنیت ملی کار کرده ام و فکر می کنم تجربیات کافی دارد و مصمم است کشور را به دور هم جمع کند و ما را از شرایط کنونی عبور دهد.
تصمیم غیرمنتظره دیوید کامرون رهبر حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیر انگلیس برای دادن استعفا به دلیل رأی شوک‌آور مردم کشورش به برگزیت در همه‌پرسی 23ژوئن ( سوم تیرماه )، سبب شد که رقابت‌ها بر سر جانشینی او پیش از موعد مقرر که قبل از انتخابات عمومی انگلیس در سال 2020 میلادی انتظار آن می‌رفت، کلید بخورد.

کامرون، که مخالف جدایی کشورش از اتحادیه اروپا بود، گفته است تا زمان برگزاری اجلاس سرتاسری حزب محافظه‌کار در ماه اکتبر آینده و انتخاب رهبر جدید این حزب که نخست‌وزیر آینده انگلیس نیز خواهد بود، به کارش ادامه خواهد داد.

تا پیش از برگزاری همه پرسی از بوریس جانسون شهردار سابق لندن از گزینه های اصلی جانشینی کامرون یاد می شد که با کناره گیری غیرمنتظره اش از دور رقابت رهبری حزب محافظه کار راه برای 'ترزا می' کاملا باز شد.
حزب محافظه کار انگلیس که ریشه در حزب 'توری' دارد، در سال 1834 میلادی پایه گذاری شده و دارای 184 هزار عضو رسمی است .

این حزب که به دلیل پیشینه اش همچنان اعضایش را 'توری ها' می خوانند، در مجلس عوام که دارای 650 کرسی است ، دارای 331 کرسی، و در مجلس اعیان که دارای 800کرسی است، 224 کرسی در اختیار دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار: 18 تیر 1395، کد خبر: (5432608) 82140671، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین