پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۹۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
اسعدی‌سامانی گفت: شرکت‌های هواپیمایی در لیستی که از قیمت‌ها به ما ارائه داده‌اند نشان دادند که قیمت‌ها کمتر از یک میلیون تومان بوده و چنانچه تخلفی صورت گیرد از سوی سایت‌های فروش است، نه شرکت‌های هواپیمایی.
شعارسال: گرانفروشی بلیط هواپیما و افزایش بی‌رویه نرخ آن از سال گذشته تاکنون سبب کاهش مسافران هوایی شده است ولی حال اینکه چرا سیاستی اعمال نمی‌شود تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند و یا اینکه تسهیلاتی به شرکت‌های هواپیمایی داده شود تا جبران خسارت کرده و هزینه کمتری از مسافر دریافت کنند جای سوال دارد.

در همین راستا با سایت‌هایی روبرو هستیم که روی به فروش بلیط چارتری و سیستمی می‌آورند که گاهاً این نرخ‌ها در مقایسه با قیمت اصلی بسیار متفاوت است.

مقصود اسعدی‌سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ در خصوص افزایش نرخ بلیط هواپیما توسط برخی از سایت‌ها گفت: سایت‌هایی که فروش بلیط را انجام می‌دهند احتمال دارد که دچار تخلف شوند.

وی ادامه داد: دامنه نرخ‌هایی که شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده‌اند منطقی است، در عین حال سایت‌هایی که اقدام به فروش قیمت هواپیما با نرخ‌های بالا می‌کنند باید توسط سازمان هواپیمایی شناسایی و با آن‌ها برخورد شود.

اسعدی‌سامانی با اشاره به اینکه دامنه نرخ بلیط پروازهای داخلی خطوط هوایی کشور که شامل سقف و کف قیمت‌ها می‌شود در آذرماه سال گذشته به تصویب رسیده است، افزود: شرکت‌های هواپیمایی لیستی از قیمت‌ها به ما ارائه داده‌اند که نشان می‌دهد قیمت‌ها کمتر از یک میلیون تومان بوده و چنانچه تخلفی صورت می‌گیرد از سوی سایت‌های فروش است، نه شرکت‌های هواپیمایی.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: رسیدگی به تخلفات سایت‌های فروش بلیط هواپیما در حوزه این انجمن نبوده و سازمان هواپیمایی باید اهتمام جدی در جهت مقابله با تخلف برخی از سایت‌ها داشته باشد.

چندی پیش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگویی با بیان اینکه هیچ‌گونه افزایشی در نرخ بلیط هواپیما نداریم و قیمت‌ها براساس نرخ توافقی که شرکت‌ها به سازمان اعلام کردند باید به فروش برسد، افزود: اگر در بازرسی‌های دفتر نظارت سازمان گواپیمایی با عکس این موضوع مواجه شویم برخورد می‌کنیم. همچنین مراکز فروش که با شرکت‌های هواپیمایی طرف قرارداد هستند باید بر اساس نرخ شرکت‌های هواپیمایی عمل کنند در غیر این صورت با مکاتبه این شرکت‌ها با مراکز متخلف برخورد می‌شود.

در پی افزایش نرخ دلار در سال گذشته و بالا رفتن نرخ بلیط پروازهای خارجی، شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیط پروازهای داخلی را هم گران کردند. در پی افزایش قیمت بلیط همه پروازها، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی اعلام کردند ادامه این وضع برای آن‌ها قابل تحمل نیست که در نهایت با پیگیری‌های سازمان هواپیمایی کشور و انجمن شرکت‌های هواپیمایی، مقرر شد بلیط هواپیما به نرخ مندرج در سامانه نیما (بازار ارز ثانویه) محاسبه شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد۲۴، تاریخ انتشار: 12 تیر 1398 ، کدخبر: 110658 ، www.eghtesaad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
0
بازی خوبی شده بالاخره با متهم کردن هم دیگه مردم رو خسته میکنن و کم کم موضوع اهمیت خودش رو از دست میده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین