پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۶۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۲
سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: شبهاتی که از طریق رسانه‌ها در روز‌های اخیر درباره ماده ۴۷ آیین نامه نحوه اجرای حدود و قصاص مطرح شده که به هیچ عنوان واقعیت ندارد و صرفاً ناشی از برداشت‌های ناآگاهانه است.

شعارسال: غلامحسین اسماعیلی در نشست مشترک با سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از معاونین وی ضمن تبریک دهه مبارک کرامت اظهار کرد: به جهت جایگاه ویژه سخنگویی قوه‌قضائیه لازم است تعامل بیشتری با اصحاب رسانه و مبادی ذی‌ربط در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برقرار شود زیرا امروز متاسفانه از طریق قاب رسانه‌ای تصویر خوبی از قوه قضائیه به جامعه ارائه نمی‌شود که البته بخشی از آن به واسطه وجود نقص در اطلاع‌رسانی قوه قضائیه و بخش دیگر مربوط به اصحاب رسانه در شقوق مختلف آن است.

وی افزود: چنانچه تعامل سازنده‌ای از طریق این گونه نشست‌های مشترک ایجاد شود، می‌توان تصویر ارائه شده را اصلاح کرد، مانند شبهاتی که از طریق رسانه‌ها در روز‌های اخیر پیرامون ماده 47 آیین نامه نحوه اجرای حدود و قصاص مطرح شده که به هیچ عنوان واقعیت ندارد و صرفاً ناشی از برداشت‌های ناآگاهانه است.

سخنگوی قوه‌قضائیه تاکید کرد: همچنین مسائلی که در خصوص تساوی دیه زن و مرد در تصادفات رانندگی مطرح شده به هیچ وجه مربوط به حکم شرعی نبوده و صرفاً ناشی از قرارداد میان بیمه‌گذار و بیمه‌گر شکل می‌گیرد اما در رسانه‌ها به نحو دیگری مطرح می‌شود و لذا چنانچه در این خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اصلاح امور گام‌هایی مثبت بردارد به طور قطع دیگر شاهد چنین برداشت‌های غیر واقع نخواهیم بود. ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان عالی قوه‌قضائیه بر همکاری سایر رسانه‌ها با این قوه برای ارائه تصویری مناسب و هنرمندانه از اقدامات صورت گرفته تاکید فرمودند.

اسماعیلی افزود: به همکاران قضائی تذکر داده شده در حوزه فرهنگ و رسانه تا آنجا که ممکن است مراتب و موضوعات مدیریت شود تا صرفاً برخورد قضائی صورت نپذیرد و از طرفی هم این موضوع منجر به اباحه‌گری نشود و لذا استمرار این گونه نشست‌ها می تواند در رسیدن به اهدافی که به آنها اشاره شد موثر و نقش آفرین باشد.

در ادامه این جلسه، صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: با توجه به مناسبات ایجاد شده میان دستگاه قضا و فرهنگ و ارشاد اسلامی امید می‌رود که در موارد مربوط به تخلفات، قضات روش نرم را به روش سخت مقدم کنند و چنین جلساتی می‌تواند موجب ارتقاء سطح تعاملات شود زیرا همه ما در بخش‌های مختلف جزء نظام مقدس جهموری اسلامی ایران به شمار می‌رویم و مردم ما را در غیر تقسیم بندی‌های موجود و به صورت یکجا ارزیابی می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: زمانی که از سوی دشمنان اسلام شرایط کشور به شدت حساس است ضرورت دارد در حوزه‌های مختلف، سطح تعاملات افزایش یابد. در حال حاضر میزان حجم تولیدات فرهنگی ارتقاء یافته و سطح کیفی آنها رفته رفته بهبود می‌یابد و سعی ما به آن است که از بعد نظارتی مطابق با مقررات رفتار کنیم و تشکیل شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه می‌تواند گام بلندی در مسیر تعامل هر چه بهتر قوه قضائیه به شمار آید. البته ما منکر تخلفات نیستیم اما اگر خود وزارتخانه در مسیر برخورد و تماس با تخلفات قرار گیرد با هزینه کمتری موضوع خاتمه خواهد یافت زیرا شناخت‌های درون سازمانی، توانمندی‌های بهتری برای حل معضلات در پی خواهد داشت.

صالحی ادامه داد: مقوله دیگر احضار مدیران ارشد و میانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مراجع قضائی است که این امر با تعاملات قبلی انجام شود تا جایگاه اقتدار و موقعیت یک مدیر در نظام مورد خدشه قرار نگیرد و ما به حمدا.. ظرفیت و تعاملاتی گسترده داریم از قبیل پیشگیری از وقوع جرم، تصویرسازی مناسب از عملکرد قوه قضائیه ارتقاء سطح سواد رسانه ای و عفاف و حجاب و... که می تواند منشاء اقدامات مشترک در آینده باشد زیرا همه دلسوزان نظام، به قوه قضائیه مقتدر و معتمد اعتقاد راسخ دارند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 18تیر1398 ، کدخبر: 2049994: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
البته که اهدای عضو این افراددر صورت سلامت کمک مهمی به کمبود عضو کشور میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین