پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
با رسیدن به ماههای گرم سال، بدحجابی برخی بانوان و آقایان در خیابانها و معابر عمومی شهرهای بزرگ به اوج خود می رسد که با اندک دقتی می توان شباهت های پوشاک مورد استفاده این افراد بدپوشش را تشخیص داد.

شعارسال: 21 تیر سالگرد قیام خونین مسجد گوهرشاد، در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز "عفاف و حجاب" نامگذاری شده است؛ نامگذاری ای که متاسفانه در مقام عمل بروز و ظهور چندانی از سوی مسئولان در پی نداشت.

پس از هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری به مسئولان در سالیان گذشته به ویژه از اواسط دهه هفتاد به این سو در خصوص برنامه گسترده دشمن برای "تهاجم فرهنگی" به کشور، این روزها و در سایه بی توجهی مسئولان امر، در برخی خیابان ها و معابر عمومی کلانشهرهای کشور شاهد یکی از مهمترین جلوه های تهاجم فرهنگی دشمنان قسم خورده ملت مسلمان ایران هستیم.

یقینا یکی از بارزترین و شاخص ترین جلوه های تهاجم فرهنگی دشمن "بدحجابی" در جامعه اسلامی ایران است؛ موضوعی که قریب به اتفاق کارشناسان و صاحبنظران عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، دلایل فراوان و اغلب مشترکی را برای آن یاد می کنند.

با رسیدن به ماههای گرم سال، بدحجابی بانوان و آقایان در خیابانها و معابر عمومی شهرهای بزرگ به اوج خود می رسد که با اندک دقتی می توان شباهت های پوشاک مورد استفاده این افراد بدپوشش را تشخیص داد.

*پوشاک "کویین" نماد زشت غرب گرایی

در همین زمینه زهره طبیب زاده نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به اشباع بازار از پوشاک نامناسب به خصوص برای بانوان از جمله مانتوهای معروف به "کویین"، اظهار داشت: پوشاکی که امروز به نام "کویین" در تن عده ای از دختران و پسران می بینیم، نمادی از رفتارهای زشت در غرب است که به اشتباه و البته غرض ورزی جریانی در پشت صحنه وارد ایران شده است.

وی افزود: در لباس های کویین، علایم اختصاصی خانم ها در پوشاک آقایان به چشم می خورد و علائم اختصاصی آقایان نیز بر روی پوشاک بانوان خودنمایی می کند.

طبیب زاده ادامه داد: کسانی که این لباس ها را می پوشند از محتوا و نماد آن آگاهی لازم را ندارند اما آنهایی که این پوشاک را ترویج می کنند یقینا آگاهانه و با برنامه این اقدام را انجام می دهند.

طبیب زاده با بیان اینکه نمادهای غربی که به تن زنان و مردان مسلمان ایرانی می رود یک برنامه کاملا حساب شده فرهنگی است عنوان کرد: این امر ناشی از بی در و پیکر بودن سیاستهای فرهنگی موجود در دولت است و صرفا نباید در این موضوع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مقصر بدانیم.

*یادآوری چندباره قانون "عفاف و حجاب" تکراری شده است

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه یادآوری چندباره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام قانون "عفاف و حجاب" نیز امروز تکراری شده عنوان کرد: این قانون حوالی سال 84 و در دولت اصلاحات مصوب شد و در آن وظایف دستگاههای اجرایی در ارتباط با نمادهای فرهنگی در جامعه به خصوص در موضوع حجاب و عفاف بیان شد.

*وظایف سه وزارتخانه در موضوع عفاف و حجاب

وی با بیان اینکه در قانون عفاف و حجاب، بخش گمرک وزارت اقتصاد به عنوان مرجع وارد کننده پوشاک به کشور شناخته شده است افزود: در این قانون همچنین وزارت صنعت و معدن مسئولیت لباسهایی که در تولیدی های داخلی پوشاک تولید می شوند را بر عهده دارد و مرجع نظارت کننده بر مراکز عرضه پوشاک نیز وزارت کشور و نیروی انتظامی شناخته شده است.

طبیب زاده با بیان اینکه همه این مبادی تا قبل از آنکه لباس به دست مردم برسد باید طی شود تصریح کرد: اگر این برخوردها به صورت صحیح و در هنگام لازم خودش با تولید کنندگان و توزیع کنندگان صورت گیرد، قطعا نیازی به برخورد با چند میلیون مصرف کننده وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم همچنین تاکید کرد: پس از تصویب قانون عفاف و حجاب توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، متاسفانه در هیچ یک از دولتها این قانون به درستی اجرا نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون کار از برخورد با بدحجابی در معابر عمومی گذشته است گفت: در حال حاضر نیروی انتظامی قادر نیست با این حجم از رفتارهای ضدفرهنگی در جامعه مقابله کند و اگر هم مقابله ای از سمت نیروی انتظامی روی می دهد می بینیم که برخی از مسئولان کشور با آن اقدام به صورت مستقیم ابراز مخالفت می کنند.

*قانون برای "عدم پوشش اسلامی" مجازات تعیین کرده است

طبیب زاده با بیان اینکه قانون برای "عدم پوشش اسلامی" مجازات تعیین کرده است تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم هنگامیکه گشت نامحسوس نیروی انتظامی با کسانی که در جامعه علنا بی حجابی می کنند برخورد می کند، برخی از مسئولان می گویند که نیروی انتظامی نباید در امور شخصی مردم دخالت کند؛ در حالیکه ما نباید ساحت عمومی جامعه را به ساحت شخصی مردم تنزل دهیم.

*در خصوص نمادهای غربی پوشاک روشنگری نکرده ایم

نماینده مردم تهران در پایان با بیان اینکه متاسفانه هیچگونه روشنگری در خصوص نمادهای غربی و نامناسب پوشاک موجود در کشور انجام نشده است گفت: من هم مطالب لازم در خصوص نمادهای نامناسب و هنجارشکنانه پوشاک موجود در کشورمان را از طریق فضای مجازی جمع آوری کرده ام.

طبیب زاده در پایان خاطرنشان کرد: رسانه هایی که فراگیری عمومی دارند و می توانند به صورت میلیونی در جامعه آگاهی بخشی کنند، باید در زمینه معرفی نمادهای فرهنگی غربی در لباس های جوانان کشورمان روشنگری کنند.

*رواج مانتوهای حیا زدا در بازار

همچنین مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به رواج یافتن مانتوهایی برای بانوان که عبارات موهن انگلیسی در آن درج شده است، اظهار کرد: رواج یافتن اینگونه محصولات و کالاهای مغایر با عفت عمومی ناشی از غفلت متولیان و مسئولان فرهنگی کشور است؛ مسئولانی که حاضر به پاسخگویی در خصوص فراوانی توزیع این قبیل کالاهای ضدارزشی و وهن آلود در جامعه اسلامی‌مان نیستند.

اصلانی با اشاره به وسعت و حجم بالای تهاجم فرهنگی و غفلت مسئولان ذی ربط در این حوزه، تصریح کرد: مانتوهایی که اخیرا در بازار رواج یافته است بسیار حیازدا است و منافی عفت عمومی جامعه محسوب می شود؛ بر پشت این مانتوها جملات و عبارات زشت و موهن درج شده است که ضروری است به سرعت از بازار جمع آوری شوند و جلوی فروش آن گرفته شود.

*سودجویان و دسیسه چینان از متولیان فرهنگی ما بسیار هوشمندتر هستند

رئیس بسیج جامعه زنان کشور، بیان داشت: به نظر می رسد سودجویان و افرادی که برای تهاجم فرهنگی برنامه ریزی و دسیسه چینی می کنند بسیار هوشمند تر از مسئولان و متولیان فرهنگی کشور هستند و گویی مسئولان ما در خواب غفلت به سر می‌برند.

اصلانی با تاکید بر ضرورت جمع آوری این نوع مانتوهای موهن از بازار و جلوگیری از فروش آن‌ها، گفت: بدون تردید این قبیل تحرکات ضدارزشی سازماندهی شده است و این امر را می‌توان از فراوانی توزیع و قیمت نازل این نوع مانتوهای موهن فهمید.

وی خاطرنشان کرد: قطعا جمع آوری این نوع مانتوها از بازار و جلوگیری از فروش آن‌ها خواست جوانان ماست چرا که این قبیل کالاها برای آن ها کسر شان محسوب می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار خبر 21 تیر 1395، کدمطلب: 196139 ،www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین