پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۸۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
در این مراسم علی ربیعی وزیر تعاون، كار و تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران، شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، جواد جهانگیرزاده سفیر كشورمان در جمهوری آذربایجان و جمعی دیگر از مقامات دو كشور حضور داشتند.

شعارسال: مراسم كلنگ زنی كارخانه مشترك داروسازی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان امروز (دوشنبه) در شهرك صنعتی پیراللهی باكو برگزار شد.

 در این مراسم علی ربیعی وزیر تعاون، كار و تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران، شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، جواد جهانگیرزاده سفیر كشورمان در جمهوری آذربایجان و جمعی دیگر از مقامات دو كشور حضور داشتند.

كارخانه مشترك داروسازی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با سرمایه گذاری بیش از 21 میلیون دلاری از سوی دو كشور در سه ماه سوم سال 2018 میلادی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و در فاز نخست در آن 84 قلم دارو برای درمان امراض قلب و عروق، اعصاب و روان، ضد حساسیت، ضد ویروس و مكمل های دارویی تولید خواهد شد.

سهم جمهوری اسلامی ایران در این طرح اقتصادی 49 درصد بوده و سهامداران آن شركت سرمایه گذاری دارویی تامین وابسته به شركت سرمایه گذاری تامین اجتماعی كشورمان و شركت سرمایه گذاری وابسته به وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان و شركت خصوصی آذرسون جمهوری آذربایجان می باشد.

محصولات تولیدی این كارخانه داروسازی با نام تجاری مشترك ایران و جمهوری آذربایجان 'كاسپیان فارمد' عرضه خواهد شد.

شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در این مراسم طی سخنانی، ساخت این كارخانه داروسازی را برای تامین تقاضای كشورش به انواع دارو ها بسیار مهم دانست.

وی با اشاره به این كه جمهوری آذربایجان در حال حاضر صد درصد داروهای مورد نیاز خود را از خارج تامین می كند، گفت: با ساخت این واحد تولیدی تحولات اساسی در تامین نیازهای این كشور به دارو ایجاد خواهد شد و فرصت برای صادرات بخشی از محصولات این كارخانه مشترك به كشورهای همسایه از جمله روسیه، گرجستان و قزاقستان فراهم خواهد شد.

مصطفی اف علاقمندی جمهوری آذربایجان برای ادامه همكاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه های اقتصادی مختلف را خاطر نشان كرد و افزود: روابط دو كشور در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در سطح بالا قرار دارد.

وی همچنین كارخانه مشترك خودروسازی در دست ساخت ایران و جمهوری آذربایجان در كوی صنعتی نفتچالای این كشور در 168 كیلومتری جنوب باكو را یاد آور شد و گفت: چند طرح مشترك دیگر از جمله ساخت واحدهای تولیدی اتوبوس و ماشین آلات كشاورزی در دستور كار دو كشور می باشد.

علی ربیعی وزیر تعاون، كار و تامین اجتماعی كشورمان نیز این مراسم، این اقدام را نتیجه مذاكرات ثمر بخش دو كشور در این راستا عنوان كرد و گفت: این آخرین كار مشترك ما نبوده و دو كشور گامهای بیشتری در زمینه همكاری و اجرای طرح های مشترك در حوزه های صنعت، انرژی، حمل و نقل و گردشگری برمی دارند.

وی با اشاره به این كه جمهوری اسلامی ایران در راه اندازی كارخانه مشترك داروسازی در شهرك صنعتی پیراللهی 11 میلیون دلار سرمایه گذاری می كند، افزود: در این واحد تولیدی همچنین دانش فنی جمهوری اسلامی ایران به كار گرفته خواهد شد.

ربیعی افزود: هدف ما ابتدا راه اندازی تولید دارو در جمهوری آذربایجان می باشد كه با تحقق این مهم واردات دارو به این كشور محدود تر خواهد شد و در مرحله بعدی بخشی از محصولات این كارخانه به كشورهای همسایه از جمله روسیه، گرجستان ، قزاقستان ، تاجیكستان و تركمنستان صادر می شود.

وی تصریح كرد: پیشنهاد ما این است كه یك سال بعد از راه اندازی این كارخانه حجم صادرات دارویی این واحد تولیدی به كشورهای همسایه را به صد میلیون دلار برسانیم.

ربیعی افزود: در این كارخانه داروسازی 200 میلیون كپسول تولید خواهد شد كه شامل داروهای بیماری های قلب و عروق، اعصاب و روان، امراض عفونی، ضد ویروس و مكمل های غذایی خواهد بود.

علی ربیعی وزیر تعاون، كار و تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران امروز ( دوشنبه) در راس یك هیات اقتصادی و نیز تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای دیدار دو روزه وارد جمهوری آذربایجان شد.

وی در دومین روز این سفر قرار است با رییس جمهوری، نخست وزیر و تنی چند از مقامات دیگر جمهوری آذربایجان دیدار كند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار:27 دی 1395 ، کدخبر:82389292 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
با این تحریم ها نیاز به همکاری های جدی در زمینه دارو داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین