پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
منابع خبری اعلام کردند که شبکه اجتماعی فیسبوک آگاهانه از شبه‌نظامیان حماس حمایت مالی می‌کند .

شعار سال: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پایگاه خبری بلومبرگ گزارش کرد: «خویشاوندان پنج قربانی آمریکایی و اسرائیلی عملیات (شهادت‌طلبانه) در بیت المقدس و کرانه باختری از فیسبوک به دادگاه شکایت کردند.»

به نوشته بلومبرگ، آن‌ها فیسبوک را متهم به آن کردند که به جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اجازه می‌دهد از این شبکه اجتماعی برای تحریک به افراط‌گرایی استفاده کنند.

بلومبرگ می‌افزاید: «مبلغ کل ذکر شده در شکایت نامه، یک میلیارد دلار ذکر شده است. بستگان نزدیک قربانیان عملیات (شهادت‌طلبانه) معتقدند که فیسبوک آگاهانه از شبه‌نظامیان حماس حمایت مالی می‌کند و در استخدام اعضای جدید و برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی حملات شرکت دارد و بدین ترتیب قانون ضد تروریستی آمریکا مصوب سال 1992 (1371) را نقض می‌کند.

طبق قانون ضد تروریستی آمریکا، کمک مالی و حمایت از گروه بندی‌های افراطی ممنوع است.

وکیل خویشاوندان پنج قربانی معتقدند که شبکه اجتماعی فیسبوک و بانک‌هایی که برای تأمین مالی این‌گونه سازمان‌ها استفاده می‌شوند باید مسئولیت این اقدام را بپذیرند.

تاکنون نمایندگان فیسبوک در اسرائیل از هرگونه توضیحی در این‌باره خودداری کرده‌اند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار 23 تیر95 ، کد مطلب: 122260: www.ana.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین