پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۲۱۴۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس گفت: از شواهد و قراین برمی‌آید جواد حسینی به عنوان گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت آموزش و پرورش معرفی خواهد شد.

شعار سال: اسدالله عباسی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس با اشاره به اداره وزارت آموزش و پرورش توسط سرپرست بیان کرد: اگرچه مدارس در فصل تابستان تعطیل است ولی زمان حساسی برای آمادگی به منظور شروع سال تحصیلی جدید، آغاز ثبت‌نام‌ مدارس، توزیع معلمان در مناطق مختلف کشور به شمار می‌رود.

نماینده املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرپرست وزارتخانه اختیارات تام ندارد و مجبور است بخشی از کارها را معوق بگذارد، ادامه داد: به رییس جمهور پیشنهاد می‌شود تا قبل از پایان مرداد ماه و تعطیلی دوم مجلس در شهریور ماه، گزینه پیشنهادی خود برای وزارت آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند تا پس از تعیین وزیر مربوطه در مجلس او بتواند در شهریور ماه به مسائل مربوط به آموزش و پرورش بپردازد.

وی درباره گزینه احتمالی رییس جمهور نیز گفت: آنگونه که از شواهد و قراین برمی‌آید جواد حسینی که اکنون سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را برعهده دارد، به عنوان گزینه پیشنهادی رییس جمهور معرفی خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه دولت معرفی گزینه وزارت را تا پایان وقت قانونی به تاخیر خواهد انداخت تا مجلس را ناچار به تایید کند، توضیح داد: مجلس حتما بر اساس عقلانیت و به دور از هر گونه نگاه احساسی در این موضوع رفتار خواهد کرد و از رییس جمهور نیز انتظار داریم تمام جوانب را در نظر گیرد.

براساسا این گزارش، سید محمد بطحایی 16 خرداد ماه از تصدی وزارت آموزش و پرورش استعفا داد که از سوی رئیس جمهوری نیز پذیرفته شد و پس از آن سید جواد حسینی به عنوان سرپرست جدید آموزش و پرورش انتخاب شد.

به موجب تبصره 2 ماده 206 آئین نامه داخلی مجلس، چنانچه وزارتخانه‌ای به هر دلیل وزیر نداشته باشد رئیس جمهور موظف است حداکثر قبل از سه ماه فرد یا افراد دیگری را برای اخذ رأی به مجلس معرفی کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اعتمادآنلاین ، تاریخ انتشار 28تیر 98، کد خبر: 322332، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
0
0
وزارت به این مهمی شده مهمانسرا یکی میره یکی میاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین