پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۷۶۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۵
وزیر امور خارجه ژاپن امروز، جمعه سفیر کره جنوبی را بر سر مساله جبران خسارت کار اجباری در دوران جنگ جهانی دوم احضار کرد.

شعار سال: احضار سفیر کره جنوبی در ژاپن در حالی صورت گرفته که مردی در مقابل سفارت ژاپن در سئول خودسوزی کرده است.

مقامات آگاه گزارش کرده‌اند که وضعیت سلامتی این مرد بحرانی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام آتش‌نشانی سئول اظهار کرد، این مرد ۷۸ ساله حدود ساعت ۳:۲۰ دقیقه بامداد خودروی خود را در مقابل درب سفارت ژاپن در سئول متوقف کرد و در حالی که در آن نشسته بود، خودرو را به آتش کشید.

یکی از رسانه‌های کره جنوبی به نقل از پلیس گزارش کرده که پدر همسر این مرد یکی از قربانیان کار اجباری ژاپن در زمان جنگ جهانی دوم بوده و احتمال دارد در اعتراض به کاهش صادرات ژاپن به کره جنوبی دست به خودسوزی زده باشد.

پلیس و مقامات آتش‌نشانی درخصوص انگیزه احتمالی این مرد اطلاعاتی ارائه نکرده‌اند اما تحقیقات در خصوص این خودسوزی در جریان است.

مساله جبران خسارت شهروندان کره جنوبی که در زمان تسلط ژاپن بر شبه‌جزیره کره از سال ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ به کار اجباری گرفته شدند، روابط میان این دو کشور را درگیر تنش کرده است.

نام گوان پیو، سفیر کره جنوبی در ژاپن امروز، جمعه برای دیدار با وزیر امور خارجه ژاپن به وزارت امور خارجه این کشور رفت. در جریان این دیدار به این سفیر گفته شد که سئول باید فورا اقداماتی را برای اصلاح آنچه که ژاپن "نقض قوانین بین‌المللی" می‌داند، اتخاذ کند.

تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن در ابتدای این نشست گفت: کاری که دولت کره جنوبی انجام می‌دهد، نقض نظام بین‌المللی پس از جنگ جهانی دوم است.

او همچنین بار دیگر از سئول درخواست کرد که اقداماتی مناسب را برای اصلاح حکمی که سال گذشته میلادی توسط دادگاه عالی کره جنوبی صادر شد، در نظر بگیرد. این دادگاه به جبران خسارت کارگران جنگ جهانی از سوی دو شرکت ژاپنی رای داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ 28 تیر 98، کد مطلب: 490359: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین