پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۶۷۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
وجیه‌الله جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما:طبق آمار وزارت صمت حدود ۱۰ هزار معدن دارای پروانه‌ بهره‌برداری داریم که از این تعداد ۵۳٪ فعال هستند. بیش از ۴۰۰۰ معدن غیرفعال داریم.

شعار سال: طرح احیا و توسعه معادن کوچک و متوسط از سال ۹۶ مطرح شد، در اواخر سال ۹۷ تفاهم‌نامه‌های مربوط به اجرای این طرح امضا شد و در سال ۹۸ به دلیل اهمیت، این طرح در مجموعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی کشور گرفت.

مسوولیت اجرای این طرح بر عهده ایمیدرو بوده که شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان بازوی اجرایی ایمیدرو مسوول اجرای آن است.

حدود ۹۸.۳٪ معادن کشور کوچک و متوسط هستند. ۸۵٪ اشتغال و ۶۵٪ تولید را در اختیار دارند.

تجمیع ذخایر معادن کوچک و متوسط و ایجاد یک واحد فراوری برای این معادن یکی از راهکارهای احیای این دسته از معادن است.

اتصال معادن کوچک و متوسط به معادن بزرگ یا واحدهای فراوری و تقویت زیرساخت‌ها راهکار دیگر احیای این معادن است. با این کار بازار فروش معادن کوچک و متوسط نیز تضمین شده خواهد بود.

نقش دولت در فعال‌سازی و احیا معادن کوچک و متوسط تسهیل‌گری است.

در یک پایش از ۲۲ معدن مشخص شد نبود سرمایه‌گذار برای تامین نقدینگی، عدم تکمیل اکتشافات، پایین بودن عیار، مشکل عدم داشتن واحد فرآوری، مشکل بازار و مشکل فنی و تکنولوژی عمده‌ترین مشکلات معادن کوچک و متوسط هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری و تحلیلی ماین نیوز، تاریخ 6 مرداد 98، کد مطلب: 47331: www.minews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین