پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۱
با توجه به اهمیت مهارت آموزی و کارآفرینی نظام تعلیم و تربیت برای تربیت افرادی کار آفرین، وارد عمل شده است.
شعارسال: مهارت آموزی و کارآفرینی یکی از معضلاتی است که قریب به اتفاق جامعه نسبت به نبود آن گلایه دارند و این انتظار از نهاد‌های تعلیم و تربیتی می‌رود تا در مدرسه و دانشگاه مهارت‌های لازم برای ایجاد شغل و کارآفرینی را به دانش آموز و دانشجو بیاموزد؛ این موضوع به حدی اهمیت پیدا کرده است که در برنامه ششم توسعه قرار بر این شد تا سهم آموزش‌های مهارتی به ۵۰ درصد برسد و بر همین اساس هدف‌گذاری شده است و پایان برنامه ششم این هدف محقق شود.

به دنبال این اوضاع و احوال آموزش و پرورش وارد عمل شده است و دوره‌های مهارت آموزی را برای دانش آموزان در نظر گرفته است البته این دوره‌ها فارغ از شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانشی است که سال‌ها در نظام آموزشی وجود دارد.

دوره‌های مهارتی در مقطع ابتدایی

اهمیت مهارت آموزی در هر سنی موجب شده تا دوره‌های آموزشی به اقتضای سن دانش آموز در نظر گرفته شود. مهارت‌هایی که در کنار تحصیل دانش آموزان آموزه‌هایی را برای زندگی آینده دانش آموز مورد توجه قرار می‌دهد. بر همین اساس از پارسال طرح برنامه ویژه مدارس موسوم به بوم در مدارس ابتدایی و متوسطه اول به اجرا درآمد به این ترتیب که ۲ ساعت از برنامه درسی دانش آموزان در ابتدای دوره دوم (پایه چهارم، پنجم و ششم و ۳ ساله متوسطه اول) کاسته شده است و در عوض برخی مهارت‌های غیر از آموزشی مورد توجه قرار می‌گیرد و طی نمایشگاه‌هایی دستاورد‌های دانش آموزان به نمایش گذاشته می‌شود.

مهارت آموزی در مقطع متوسطه اول

علاوه بر اجرای طرح بوم جشنواره‌های نوجوان خوارزمی و درس کار و فناوری برای دانش آموزان متوسطه اول در نظر گرفته شده است تا غیر از آموزش صرف به تقویت مهارت‌های دیگر هم بپردازند؛ علاوه بر آن طرح دیگری به نام ایران مهارت از ۱۸ مهر ۹۶ کلید خورد و بر اساس این طرح دانش آموزان باید طی ۳ سال یک مهارت را بیاموزند.

دوره‌های مهارت آموزی در مقطع متوسطه دوم

با وجود تأکیدی که در سند تحول بنیادین مبنی بر دوره‌های مهارتی و توجه به پرورش در کنار آموزش وجود دارد، شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش برای دانش آموزان متوسطه دوم در نظر گرفته شده است؛ علاوه بر آن در ساعات فوق برنامه برخی از مدارس شاخه نظری مهارت‌هایی غیر از درس را برای دانش آموزان در نظر می‌گیرند تا با فضای کسب و کار بیشتر آشنا شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 10 مرداد 1398 ، کدخبر: 7022330 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین