پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵
یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت:‌دولت در موضوع مربوط به مفاسد اقتصادی طی دو سه سال اخیر تلاش کرده است اما هنوز نتیجه نگرفته است.

شعار سال: جواد هروی در رابطه با عملکرد دولت در موضوع مبارزه با مفاسد گفت: اگر دولت همین روال را ادامه دهد و رضایت عمومی مردم را داشته باشد در عرصه عمومی جامعه مقبول خواهد بود، اما اگر دولت در قبال جراحتی که به باورهای مردم وارد شده، توفیق حاصل نکند در روال انتخابات سال آینده تاثیر مستقیم خواهد داشت.

این فعال سیاسی با اشاره به اظهارنظر وزیر اطلاعات مبنی بر اینکه انتشار برخی فیش های حقوقی حرکتی فرخنده و مبارک بوده است افزود: رئیس جمهور نیز از این ماجرا استقبال کردند و این مطلب نشان از تلاش های جدی دولت در موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی دارد اما اینکه دولت تا چه اندازه توفیق داشته است باید عملکرد ها بررسی شود.

هروی با تاکید بر اینکه ‌رسانه هایی که در ماجرای فیش های حقوقی هدف اساسی خود را بزرگنمای مفاسد دولت یازدهم کرده‌اند کار غیر اخلاقی انجام می‌دهند تصریح کرد: در روزهای اخیر در بازار جراید و رسانه ها دیدگاه های مثبت و منفی نسبت به عملکرد دستگاه های مختلف نظام از جمله سه قوه و به خصوص قوه مجریه در مورد مبارزه با مفاسد مطرح شده و این شائبه را مطرح می کنند که دولت یازدهم دنبال تبلیغات برای انتخابات دور بعد است.

وی با بیان اینکه خواست عمومی جامعه مقابله با مفاسد است اظهار کرد: متاسفانه برخی مسئولین رده بالایی که ماموریت مبارزه با مفاسد را داشته اند امروز در زندان هستند و این مطلب نشان می‌دهد ماموریت مبارزه با مفاسد آنطور که بایسته و شایسته است انجام نشده و از دولت های قبل شاهد کوتاهی ها و قصور در این زمینه هستیم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه موضوع فیش های حقوقی نجومی یک نمونه از مفاسد اقتصادی است گفت: در شرایطی که مردم دچار مشکلات اولیه معیشتی هستند از سالهای گذشته شاهد تخلفات برخی موسسات مالی اعتباری بودیم که رهاوردهای حرکات نادرست اقتصادی به سمت زیاده خواهی های مدیران آن بوده و امروز به شکل تازه ای شاهد آن هستیم.

هروی با بیان اینکه به نسبت رانت‌های فاسد اقتصادی در سالهای گذشته نتوانستیم اقبال عمومی را با خود همراه کنیم تصریح کرد: امروز مردم به شدت نسبت به وضعیت موجود اقتصادی و رانت های مدیران گله‌مند هستند که فقط مربوط به این دولت نیست.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه جامعه در قبال نظام با صبوری و شکیبایی همواره مشکلات را تحمل کرده است افزود:‌در قبال تحریم‌ها از مردم کمک خواستیم و مردم صبورانه پای نظام و انقلاب ایستادند اما وقتی با اقدامات نادرست از سوی اندکی مدیران مواجه می شوند که به میثاق اجتماعی خود با مردم پایبند نبودند زمینه های نارضایتی و دلخوری مردم نسبت به وضعیت اقتصادی به وجود می آید که البته نباید به پای یک دولت و یک دستگاه اجرایی در یک دوره گذاشته شود.

هروی خاطر نشان کرد: روند و عمق مفاسد اقتصادی در جامعه ما حکایت از سابقه درازمدت آن دارد که از سالهای قبل آغاز شده و امروز به اینجا رسیده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: 27 تير 1395، کد مطلب: 95040115225:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین