پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۲۶۷۵۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
رئیس پژوهشگاه ایرانداک در واکنش به مخالفت برخی اساتید با زمان انتشار عمومی پایان نامه‌ها، گفت: پایان‌نامه‌های دکتری 2 سال و نیم پس از ثبت در ایرانداک و پایان‌نامه‌ کارشناسی ارشد یکسال و نیم پس از ثبت باید به صورت عمومی منتشر شود.
شعار سال: رئیس پژوهشگاه ایرانداک در واکنش به مخالفت برخی اساتید با زمان انتشار عمومی پایان نامه‌ها، گفت: پایان‌نامه‌های دکتری 2 سال و نیم پس از ثبت در ایرانداک و پایان‌نامه‌ کارشناسی ارشد یکسال و نیم پس از ثبت باید به صورت عمومی منتشر شود.

سیروس علیدوستی رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات (ایرانداک) ، در پاسخ به این سوال که برخی داوران پایان‌نامه‌ها با عمومی شدن پایان‌نامه در مدت زمان کوتاه مخالف‌ هستند و معتقدند که برخی موضوعات باید حداقل 5 سال بعد از ثبت در ایرانداک عمومی شوند، گفت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغی در این باره دارند که در آن قید شده پایان‌نامه‌های دکتری 2 سال و نیم پس از ثبت در ایرانداک و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد یکسال و نیم پس از ثبت در ایرانداک باید به صورت عمومی منتشر شوند.

وی گفت: همه مجموعه هایی که در ذیل وزارت علوم هستند، باید از این ابلاغیه تبعیت کنند و ما هم تابع آئین‌نامه هستیم.

علیدوستی ادامه داد: اگر اختیارات دیگری در آئین‌نامه اجرایی ایجاد شود که طبق این اختیارات پژوهشگاه مجاز به سپری کردن زمان بیشتری شود حتما انجام خواهیم داد.


* میان تهیه و انتشار عمومی پایان نامه‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی فاصله‌ای نیست

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات (ایرانداک) خاطر نشان کرد: اما آنچه که در کشورهای پیشرفته رواج دارد این است که فاصله بین تهیه و انتشار عمومی پایان نامه ها و پژوهش‌های دانشگاهی نزدیک به صفر است و حتی برخی قبل از دفاع پایان‌نامه را منتشر می‌کنند تا همه ببینند و اگر اشکالی به آن وارد است تصحیح شود.

ثبت پیشنهاده و پارساهای دانشجویان و دانش‌آموختگان تمامی مؤسسات دولتی و غیردولتی در ایرانداک الزامی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 22 مرداد 1398، کدخبر: 13980519000933 ، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین