پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۸۷۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
یک متخصص داخلی گفت: عامل اصلی تب کریمه کنگو دام‌های آلوده‌ای هستند که از طریق مواد غذایی به انسان منتقل می‌شوند.

شعار سال: ایرج خسرونیا متخصص داخلی درباره علل ابتلا به تب کریمه کنگو اظهار کرد: این نوع بیماری از طریق حیوانات منتقل می‌شود و کاملا مسری است و معمولا از طریق حیواناتی همچون گوسفند، بز، گربه، منتقل می‌شود البته گرمای هوا هم از عوامل تشدید کننده این بیماری است.

وی درباره علائم و نشانه‌های بروز تب کریمه کنگو بیان کرد: این نوع بیماری در مراحل ابتدایی با علائم ساده‌ای ظاهر خواهد شد که قابل تشخیص نیست و ظاهرا شبیه سرماخوردگی دیده می‌شود و بسیاری از افراد این نوع بیماری را با یک عارضه ساده در نظر می‌گیرند و راحت از کنار آن عبور می‌کنند؛ از نشانه‌ها و علائم دیگر این بیماری می‌توان به تب، لرز، سردرد، بدن درد، درد عضلات، درد چشم و ترس از نور اشاره کرد.

این متخصص داخلی در ادامه درباره عوامل تاثیرگذار بر تشید این بیماری گفت: عامل اصلی این نوع عارضه دام‌های آلوده هستند که از طریق مواد غذایی به انسان منتقل می‌شوند همچنین عامل دیگر هوای گرم و آلوده‌ای است که می‌تواند در انتقال سریع بیماری کمک‌کننده باشد.

وی افزود: افرادی که در کشتارگاه مشغول به کار هستند و مدام با دام‌های زنده یا مرده سروکار دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به تب کریمه کنگو هستند و معمولا ابتدا به صورت تب و بی حالی در فرد ظاهر می‌شود.

این متخصص داخلی گفت: این نوع بیماری معمولا در فصول گرم سال بیشتر اتفاق می‌افتد زیرا دام‌ها با حشرات فراوانی که قبلا ممکن است روی زباله‌های آلوده نشسته باشند در ارتباط خواهند بود؛ تب کریمه کنگو معمولا به صورت خونریزی بینی و یرقان هم در افراد ظاهر شود.

خسرونیا درباره درمان و راه‌های پیشگیری این نوع بیماری بیان کرد: اگر فرد دچار تب و بی حالی شد و زمان زیادی را برای بهبود حالش طی شود باید فورا به پزشک مربوطه مراجعه کند تا مراحل درمانی آغاز شود البته افراد باید توجه کافی به سالم بود موادغذایی خود همچون گوشت داشته باشند،بهداشت فردی و محل کار خود را رعایت کنند و زمان برش گوشت از دستکش مناسب استفاده شود.

وی افزود: دوره درمان هم تابع شدت بیماری و عمق نیش کنه است و اگر این نوع بیماری به خون فرد مبتلا رسیده باشد درمان آن دشوار تر خواهد بود.

خسرونیا تاکید کرد: حتما باید در صادرات و واردات دام‌ها توجه کنید تا گوشت و مواد غذایی آلوده وارد کشور نشود، زیرا این نوع بیماری مسری خواهد بود و سریعا منتقل می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 20 مرداد 98، کد مطلب: 7033339: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین