پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۷۱۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۲
معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به ابتلای 120 نفر به تب کریمه کنگو ، از شیوع این بیماری در هفت استان و مرگ هشت نفر در سال جاری خبر داد.

شعار سال: کریم امیری معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو در کشور را بیش از ١٢٠ نفر و تعداد فوتی ها را هشت نفر اعلام کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا مردادماه تعداد فوتی ها پنج نفر بود، گفت: این آمار مربوط به استان‌های کرمانشاه، مازندران، اصفهان، هرمزگان و خراسان رضوی بوده است. ضمن اینکه متاسفانه در مرداد سه مورد دیگر به این آمار اضافه شده که دو مورد مربوط به استان سیستان و بلوچستان و یک مورد مربوط به استان فارس بوده است.

مرگ دو نفر بر اثر تب قاتل در سیستان و بلوچستان
مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تب کریمه کنگو یک بیماری بومی است، اظهار داشت: این بیماری از سال های قبل در کشور بوده است.

وی با بیان اینکه این بیماری قابل کنترل نیست، افزود: کنه کریمه در هر مرحله 10 هزار تخم می‌گذارد لذا حذف این بیماری غیر ممکن اما قابل پیشگیری است.

حسینی خاطرنشان کرد: شهروندان باید گوشت را قبل از مصرف 24 ساعت در دمای چهار درجه یخچال نگهداری و از گذاشتن در فریزر خودداری کنند، با رعایت این موارد از ابتلا جلوگیری می شود.

ریشه کنی کریمه کنگو غیر ممکن است
مدیر کل دامپزشکی استان اضافه کرد: گزارشی که از دانشگاه علوم پزشکی داشتیم آمار مرگ و میر را یک نفر اعلام کرد که در شهرستان کنارک بوده و علت آن هم بیماری گوارشی فرد ابتلا بوده است که دارو ها را پس از مصرف بر می گردانده و به کادر پزشکی نیز اعلام نکرده است لذا منجر به مرگ وی شده است.

وی در ادامه از شهروندان خواست از میادین عرضه مجاز گوشت خریداری کنند و حتما گوشت را تا 24 ساعت درون یخچال نگهداری سپس مصرف کنند.

حسینی گوسفند، گاو ، شتر و شترمرغ را از عاملین انتقال این بیماری از دام به انسان دانست و اظهار داشت: موارد ابتلاء به تب کریمه کنگو در استان بیشتر از طریق گاو بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت سلامت نیوز، تاریخ 5 مهر 96، کد مطلب: 225708: www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین