پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۰۷۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶
پزشکان تا پایان مرداد ماه مکلف هستند نسبت به نصب کارتخوان در مطب‌ها اقدام کنند. این تصمیم با هدف واقعی کردن میزان مالیات پرداختی پزشکان در دستور کار قرار گرفته است.
شعار سال:برخی کاربران معتقدند: «مالیات بر درآمد باید تصاعدی باشد مثل اکثر کشورهای توسعه‌یافته. کسانی که بیشتر درآمد دارند، باید بیشتر مالیات بدهند.»

 پزشکان تا پایان مرداد ماه مکلف هستند نسبت به نصب کارتخوان در مطب‌ها اقدام کنند. این تصمیم با هدف واقعی کردن میزان مالیات پرداختی پزشکان در دستور کار قرار گرفته است.

در سال‌جاری با کاهش درآمد صادرات نفت، دولت نسبت به گسترش جمعیت مالیات‌دهنده اقدام کرده و در این مسیر واقعی کردن مالیات پزشکان، دریافت مالیات از پیش خریدکنندگان سکه و... را در دستور کار داد. در عین حال، برنامه دریافت مالیات بر عایدی، مالیات بر خانه‌های خالی و ... در دست بررسی است.

در خصوص مالیات پزشکان کاربران دیدگاه جالبی داشتند. در نظرسنجی‌ای که تحت عنوان «با الزام پزشکان به نصب کارتخوان موافقید؟» منتشر شد، «حسین»، یکی از کاربران خبرآنلاین عنوان کرد: «این کار باعث افزایش زیرمیزی بین پزشکان می‌شود و همچنین شاهد افزایش همکاری بین پزشکان و آزمایشگاه‌ها و عکس‌برداری‌ها خواهیم بود.»

«معلمی» کاربر دیگر تصریح کرد: «هر شعل و صنفی که مکان مشخص داره، باید کارتخوان و درآمد شفاف و مالیات داشته باشه.»

کاربر دیگری متذکر شد: «مشکل مردم با اینا حل نمی‌شه. چرا باید یه به ظاهر متخصص برای پنج دقیقه ویزیت ۵۰ هزارتومن پول بگیره؟ چرا باید هیچ تعهدی در برابر بیمار نداشته باشه و صرفا چند تا داروی معمول بنویسه و پولشو بگیره؟ چرا پزشک با این همه امکانات باید همیشه از بیمار طلبکار باشه و رعایت ادب نکنه؟ مهندسین و اساتید دانشگاه ما با ۲۰ سال درس خوندن یک بیستم اینا پول نمی‌گیرن. مافیای پزشکی.»

کاربری تصریح کرد: «من توی درمانگاه کار می‌کنم. پزشکای سونوگرافی حقوق‌شون ۱۰۰ میلیونه و چند جا کار می‌کنند. و برای ما که کارشناس هستیم، ماهی ۲ میلیون تومان! تفاوت رو ببینید. در همه جای اروپا کارشناس دو سوم حقوق دکتر درآمد داره.»

«مریم» تجربه خود را در این زمینه اینگونه نوشت: «والا طی چند وقت اخیر به مطب هر پزشکی مراجعه کردیم، برای دریافت زیرمیزی‌ها و پول‌های حاشیه‌ای دیگر شماره کارتی را می‌دهند که مربوط به خودشان نیست. پدرم چشمش را در همدان عمل کرد، دکتر چشم پزشک شماره کارت مادرش را به ما داد و پول به حساب مادرش واریز شد. چند روز پیش هم در ملایر برای کار دندانپزشکی مراجعه کردم، دکتر شماره کارت پدر یا برادرش را داد، چون فامیلشان یکی بود، متوجه نشدم پدرش بود یا برادرش! ماشالله جماعت تحصیلکرده راه را خوب بلدند.»

«سامان» کاربری دیگر عنوان کرد: «خدا کند به گوش متصدیان امر برسد و به صورت بازرسی‌های وسیع و در خفا مچ پزشکان متخلف گرفته شود. متاسفانه جماعت پزشک در کشور ما خیلی‌هایشان تعهد کاری و حرفه‌ای ندارند و به مریض به چشم خوبی نگاه نمی‌کنند با تحقیر و خیلی طلبکارانه فقط دنبال پولند فقط پول.»
زیرمیزی بین پزشکان افزایش می‌یابد
یکی از کاربران بدون نام نوشت: «اگر هزینه مالیات پزشک به ویزیت و خرج عمل مریض اضافه نشود. چرا که نه؟»

و مخاطبی دیگر تاکید کرد: «کاملا موافق هستم. پزشکان باید مالیات حقه بدهند مثل همه اقشار.»

کاربری تاکید کرد: «مالیات بر درآمد باید تصاعدی باشد مثل اکثر کشورهای توسعه‌یافته. کسانی که بیشتر درآمد دارند، باید بیشتر مالیات بدهند.»

یکی از کاربران خبرآنلاین متذکر شد: «دقیقا درسته. کشورهای پیشرفته که رفاه فراگیر دارند، دقیقا همین کار را می‌کنند، مالیات به اندازه درآمد است. چرا درصد مالیات یک پزشک که به خاطر نیاز مردم به سلامتی مجبور به پرداخت هر مبلغی هستند، میلیاردی است با درصد مالیات یک کارمند بی‌نوا با ماهی دو میلیون حقوق یکی باید باشد.»

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری خبرآنلاین،تاریخ انتشار:27مرداد1398،کدخبر:1290424،www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین