پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۷۲۹
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸
"یوسف الشاهد" نخست وزیر کنونی تونس با بیان اینکه وی پیش از اعلام نامزدی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، طبق قانون اساسی تابعیت فرانسوی خود را کنار گذاشته است به سایر نامزدها هشدار داد ؛ از تابعیت دوم خود صرف نظر کنند در غیر این صورت انتظار پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را نداشته باشند.هیئت عالی انتخابات ریاست جمهوری تونس اعلام کرده است که برخی نامزدها برای شرکت در انتخابات دست به تهیه تاییدیه تقلبی زده اند.

شعار سال: «یوسف الشاهد» نخست وزیر تونس در صفحه شخصی خود در فیسبوک اعلام کرد که وی بر اساس فصل ۷۴ قانون اساسی برای شرکت در انتخابات از تابعیت فرانسوی خود صرف نظر کرده است.

وی همچنین از دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کشور خود خواسته تا از تابعیت دوم خود صرف نظر کنند و در غیر این صورت انتظار پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را نداشته باشند.

تاییدیه تقلبی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری

هیئت عالی انتخابات ریاست جمهوری تونس اعلام کرده است که برخی نامزدها برای شرکت در انتخابات دست به تهیه تاییدیه تقلبی زده اند.

بر اساس اعلام هیئت مذکور این افراد در معرض رد صلاحیت هستند و دادگاه عالی انتخابات به زودی درباره آنان رای صادر می کند.

طبق قانون انتخابات تونس، هر نامزدی باید تأیید ۱۰ نماینده پارلمان یا ۴۰ رئیس شوراهای محلی یا رای ۱۰ هزار نفر را حداقل در ۱۰ حوزه انتخاباتی ( در هر حوزه دست کم ۵۰۰ رای‌دهنده) را به دست آورد.

صدور رای دادگاه عالی انتخابات در خصوص نامزدهای رد صلاحیت شده

به گزارش روزنامه الاخباریه تونس، دادگاه عالی انتخابات ریاست جمهوری تونس ۱۳ اعتراض نامه مبنی بر نپذیرفتن رد صلاحیت از سوی نامزدها دریافت کرده است که روز جمعه دراین خصوص رای صادر می کند.

تاکنون و طبق اعلام هیئت انتخابات تونس از میان ۹۷ نامزد انتخابات ریاست جمهوری در تونس، ۶۶ کاندیدا با نظر هیئت انتخابات این کشور رد صلاحیت شده‌اند.

"عماد الغابری" رییس واحد روابط عمومی دادگاه انتخابات تونس نیز اعلام کرد: به تازگی شایعاتی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که ۴ تن از نامزدها به نام های قیس سعید، سیف الدین مخلوف، نبیل القروی و سلیم الریاحی از انتخابات کناره گیری کرده اند که این مساله صحت ندارد.

تونس ۲۵ ژوئیه (۰۳ مرداد ۱۳۹۸) محمد باجی قائد السبسی، رئیس‌جمهوری ۹۲ ساله این کشور را از دست داد و به دنبال آن در حال آماده کردن مقدمات انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام است. هم اکنون محمد الناصر رئیس پارلمان این کشور به صورت موقت سمت ریاست جمهوری را برعهده گرفته است.

انتخابات ریاست جمهوری تونس به جای ۱۷ نوامبر(۲۶ آبان ماه)، ۱۵ سپتامبر(۲۴ شهریور) برگزار می شود.

اکثر احزاب بزرگ تونس برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور نامزد معرفی کرده اند. در فهرست نامزدها نام افراد برجسته ای همچون «یوسف الشاهد» نخست وزیر کنونی از حزب " زنده باد تونس" و «عبدالفتاح مورو» نائب رئیس جنبش اسلامی "النهضه" و «عبدالکریم الزبیدی» وزیر کنونی دفاع به چشم می خورد.

همچنین «منصف مرزوقی» رئیس جمهور پیشین مورد حمایت " ائتلاف تونس دیگری " و «مهدی جمعه» نخست وزیر سابق از حزب " جایگزین تونسی " و «حمادی الجبال» نامزد مستقل و «نبیل قروی» بازرگان و صاحب شبکه تلویزیونی خصوصی " نسمه" خود را برای انتخابات کاندید کرده اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار30مرداد98، کد خبر: 83445238، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین