پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۹۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۷
«الله‌یار ملکشاهی»، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، در خصوص مرجع رسیدگی به تصمیم‌گیری‌های مدیران گفت: اگر تصمیماتی که مدیران گرفته‌اند، مشکل ایجاد کند یا صحیح نباشد، سه قسم هستند؛ یک قسمت این است که اگر تصمیمات مربوط به پرسنل‌شان باشد، از جمله اینکه زیر مجموعه‌شان، کارمندشان، در تخلفات اداری به هر دلیلی محکوم شده باشند، مدیران می‌توانند از این تصمیم به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.

شعارسال: رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: احیانا اگر مدیران دستورالعمل یا بخش‌نامه‌ای بدهند که مخالف قانون است، به این موضوع هم دیوان عدالت اداری ورود می‌کند.

»الله‌یار ملکشاهی»، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، در خصوص مرجع رسیدگی به تصمیم‌گیری‌های مدیران گفت: اگر تصمیماتی که مدیران گرفته‌اند، مشکل ایجاد کند یا صحیح نباشد، سه قسم هستند؛ یک قسمت این است که اگر تصمیمات مربوط به پرسنل‌شان باشد، از جمله اینکه زیر مجموعه‌شان، کارمندشان، در تخلفات اداری به هر دلیلی محکوم شده باشند، مدیران می‌توانند از این تصمیم به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.

وی در توضیح مورد دوم اظهار کرد: دوم تصمیمات خود مدیران است که اگر منطبق بر قانون نباشد، یعنی خلاف قانون عمل ‌کنند ولی جرم نباشد و موضوع آن تخلف باشد، این موضوع هم در تخلفات اداری است و در دیوان عدالت اداری رسیدگی می‌شود. احیانا اگر مدیران دستورالعمل یا بخش‌نامه‌ای بدهند که مخالف قانون است، به این موضوع هم دیوان عدالت اداری ورود می‌کند.

ملکشاهی ورود قوه قضائیه را در صورت مجرمانه بودن تصمیم مدیران دانست و گفت: اگر تصمیم مدیر مجرمانه باشد، یعنی کاری که می‌کند جرم باشد؛ مثلا موجب ضرر به بیت‌المال وارد شود یا احیانا رانتی ایجاد کند، سوءاستفاده‌ مالی یا اخلاقی صورت بگیرد، اینها در قوه قضائیه قابل رسیدگی است.

وی افزود: یعنی اگر تصمیمات بر اساس سوءنیت باشد، قوه قضائیه وارد می‌شود و خود قوه هم سوءنیت را احراز می‌کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار: 23 شهریور 1398 ، کدخبر:896515 www.borna.news،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
0
تا حالا دیوان رفتی تا شکایت کنی؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین