پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۴۰۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
همسر دانشمند بازداشت شده ایرانی با تشریح وضعیت مسعود سلیمانی در زندان "دیتون" آتلانتا آمریکا، گفت: همسرم هیچ شرطی را نپذیرفته و تا آنجایی که می‌دانم زیر برگه پذیرش جرم (مربوط به جریمه مالی و زندان) را امضا نکرده است.

شعارسال: همسر دانشمند بازداشت شده ایرانی با تشریح وضعیت مسعود سلیمانی در زندان "دیتون" آتلانتا آمریکا، گفت: همسرم هیچ شرطی را نپذیرفته و تا آنجایی که می‌دانم زیر برگه پذیرش جرم (مربوط به جریمه مالی و زندان) را امضا نکرده است.

«مهناز ربیعی» روز چهارشنبه در حاشیه مراسم یادبود مادر مسعود سلیمانی در گفت وگو با ایرنا درباره آخرین وضعیت همسرش، گفت: متاسفانه همسرم وضعیت مناسبی ندارد و تصور می‌کند مادرش در قید حیات است و در تماسی که با وی گرفته شد، می‌گفت مرتب دعا می کنم ولی خواب‌های بد می‌بینم؛ گویی احساس کرده اتفاقی افتاده است.

وی در خصوص وضعیت روحی همسرش خاطرنشان کرد: مسلما یک عضو هیات علمی که یازده ماه ( ۳۰ مهر ۹۷ تاکنون) در زندان تحقیر شده است اوضاع روحی مناسبی ندارد.

همسر دکتر سلیمانی درباره پیگیری‌های دستگاه‌های ذیربط، گفت: همه از پیگیری وضعیت همسرم سخن می‌گویند ولی تاکنون هیچ خبری نشده است.

ربیعی افزود: تا این لحظه صبوری کرده ایم اما با فوت مادر همسرم (شادروان معصومه جوانی)، وضعیت خانواده بسیار سخت‌تر شده است و برای دکتر سلیمانی این وضعیت سخت‌تر نیز خواهد شد. معلوم نیست تا چه زمانی بتوانیم درگذشت مادرش را از وی پنهان کنیم. امیدوارم اتفاق بدی نیفتد.

وی خاطرنشان کرد: از مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری، وزیر امور خارجه و مسئولان کشور تقاضا می‌کنم در اسرع وقت و تا جایی که در توان دارند اقداماتی را برای رسیدگی به وضعیت دکتر سلیمانی انجام دهند.

«ستایش سلیمانی» دختر دانشمند بازداشت شده ایرانی هم گفت: یازده ماه است که پدرم را ندیده‌ام و خیلی دلم برای او تنگ شده است. وضعیت خانواده‌ام اصلا خوب نیست و مادرم شب‌ها گریه می‌کند. و پدر بزرگم نیز از بازداشت پدرم بی‌خبر است.

مسعود سلیمانی دانشیار دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگر سلول های بنیادی که برای استفاده از فرصت مطالعاتی به آمریکا سفر کرده بود روز ۳۰ مهرماه سال گذشته، به دلایل نامعلوم در فرودگاه شیکاگو بازداشت و سپس به زندان «دیتون» آتلانتا در ایالت جورجیا منتقل شد.

علت بازداشت غیرقانونی سلیمانی همراه داشتن چند عدد آمپول «ویال» فاکتور رشد مصنوعی که کاربرد علمی و تحقیقاتی دارد و جزو داروهای تحریمی نیست، عنوان شده است.

مسعود سلیمانی با ۴۹ سال سن استاد و پژوهشگر ارشد سلول‌های بنیادی دانشگاه تربیت مدرس است و به عنوان جوان ترین محقق آسیا، در سال ۲۰۱۷ میلادی جزو ۱۰۰ دانشمند برتر جهان و سال گذشته هم به عنوان پژوهشگر نمونه برگزیده شد و به دلیل پژوهش هایی که درخصوص سلول های بنیادی انجام داد یکی از برجسته ترین دانشمندان در این زمینه شناخته می شود و مقالات وی سال گذشته بالاترین آمار ISI و بیشترین میزان رجوع را داشته است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار 27 شهریور 98، کد خبر: 83481291،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
0
0
اگه آمریکا داره گروکشی میکنه ،چرا ؟مقامات ایران باید پاسخگو باشن ، مردم و دارن قربانی سیاست هاشون میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین