پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۳۶۱۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۹
رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه با اشاره به حمایت دو کشور از تجار، گفت: ما نیازمند هستیم که مشکل ویزا بین دو کشور حل شود تا تجار و مردم راحت تر سفر کنند.

شعارسال: محمود واعظی در هماهیش تجاری ایران و روسیه با اشاره به افتتاح رسمی خط هوایی تهران-آستاراخان، اظهار داشت: بسیار خوشبختم که امروز در شهر آستاراخان و درخدمت مردم خونگرم و مسئولان این استان هستم.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت یازدهم روابط بسیار نزدیک با همسایگان ایران است، افزود: به همین جهت در سه سال گذشته تحول عمیقی در روابط ایران و فدراسیون روسیه در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی، منطقه ای و بین الملی به وجود آمده است.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه با اشاره به اینکه ملاقات های روسای جمهور دو کشور در کوتاه مدت و منظم در حال انجام است، اظهار داشت: تاکنون تصمیمات مهمی گرفته شده است و و دو رئیس جمهور در ۱۲ روز آینده درباکو دیدار مجدد خواهند داشت.

واعظی ادامه داد: سال گذشته کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه با موفقیت تشکیل شد که یکی از بندهای این کمسیون همکاری نزدیک استانی بین دو کشور بود. در میان استان های روسیه، آستاراخان استانی شناخته شده است که روابطی تاریخی با جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی با اعلام اینکه در چندماه گذشته برنامه ریزی گسترده ای برای گسترش فعالیت با این استان انجام دادیم، گفت: قرار بود که به همراه ۷ استاندار و یک هیات بزرگ از استان های مختلف به استاراخان سفر کنیم.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه با بیان اینکه باید سنگ بنای رونق اقتصادی را برای این مناطق و مناطق شمالی کشور ایران پایه گذاری کنیم، اظهار داشت: جلسه امروز مقدمه ای برای کارهایی است که در اینده نزدیک انجام می شود.

واعظی با اشاره به اینکه با رویکردی که استاندار آستاراخان برای روابط دو کشور تعیین کرد کاملا موافق هستم، گفت: قبل از این همایش، جلسه خوب کاری داشتیم و تصمیم قطعی گرفتیم که هر دو طرف برای حل مشکلات موجود و رفع موانع برای بخش خصوصی دو کشور تلاش کنند.

وی با بیان اینکه از استاندار هم بابت قول مساعد برای حل مشکل واردات سیمان تشکر می کنم، افزود: ما نیازمند هستیم که مشکل ویزا بین دو کشور حل شود تا تجار و مردم راحت تر سفر کنند.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه ادامه داد: ما با اتحادیه اوراسیا مذاکرات مفصل و طولانی را شروع کردیم تا مشکل تعرفه ای و گمرکی حل شود و روابط نزدیک تری با هم داشته باشیم.

واعظی پیشنهاد اینکه یک سرای تجاری در حال ساخت است را کمک به تجار دو طرف عنوان کرد و گفت: مساله حمل و نقل خیلی مهم است و با تلاشی که برای راه اندازی کشتیرانی و خط هوایی شده، آینده مثبتی را برای دو کشور می‌بینیم.

وی با تاکید بر اینکه البته حمل و نقل جاده ای و ریلی دو ابزاری است که باید روی آن فکر کنیم، اظهار داشت: نکته مهم دیگر که تاثیر گذار در گسترش روابط تجاری است روابط بانکی میان دو کشور است و ما این آمادگی داریم که در این سفر در آستاراخان و مسکو راه را برای تجار دو کشور بازکنیم.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه افزود: موضوع دیگر بحث تشکیل شرکت مشترک بین دو کشور و سرمایه گذاری است که این هم باید در ایران و روسیه با که ضمانتی به بخش خصوصی و تجار می دهند حل شود تا وقتی سرمایه گذاری می کنند اطمینان بابت تضمین سرمایه و سود داشته باشند.

واعظی وظیفه دو دولت را حل دغدغه تجار دو کشور دانست و گفت: یکی از اینها نوسان قیمت ارز است و این هم موضوعی است که به دنبال آن هستیم که وقتی تجار سرمایه گذاری می کنند با یک پدیده های غیرمنتظره ای مواجه نشوند.

وی ادامه داد: امیدوارم که با روابط بانکی سالم و ابتکاری که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تضمین صادرات و ثبات نرخ ارز دارد، سرمایه گذاران با مشکل مواجه نشوند.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه با تاکید براینکه فکر می کنم که می توانیم این مشکل را حل کنیم، اظهار داشت: می خواهم از طرف دولت ایران، این تضمین را به تجار بدهم و قطعا در صحبتی که با استاندار و فردا با مقامات روسیه خواهم داشت از این موضوع حمایت می کنیم.

واعظ به حمایت از از فعالیت بخش خصوصی دو کشور اشاره کرد و افزود: امیدوارم که در این همایش حداکثر بهره را از مذاکرات شرکت ها ببرید و امیدوارم که مسئولان هم به شما کمک کنند تا به نتایج خوبی برسید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 5مرداد1395، کدخبر: 3724539: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین